HOTLINE---------------
We are available 24/7
Leave your contact details
and we contact you
Thank you for reaching out

Or contact us:

[email protected]

---------------

File a complaint

326 media outlets and journalists supported the exclusion of pro-russian hosts from the telethons (UPDATED)

14.05.2022, 13:24
Demonstration against russian propaganda and war in Ukraine, May 9, Göteborg, Sweden, photo: @vyacheslavturovski
Demonstration against russian propaganda and war in Ukraine, May 9, Göteborg, Sweden, photo: @vyacheslavturovski

326 journalists, media outlets, NGOs and movements have signed an appeal to the President of Ukraine, the Minister of Culture and Information Policy of Ukraine, and the National Council on Television and Radio Broadcasting calling for the exclusion of pro-russian propagandists from national telethons and other media marathons.

It should be noted that 27 people from the Media Group Ukraine, in particular, from "Ukraine" and "Ukraine 24" channels, signed the appeal. It is on these channels that some of the pro-russian hosts mentioned in the appeal are currently employed: Natasha Vlashchenko, Vasyl Holovanov, Tigran Martirosyan, Anna Stepanets, and Volodymyr Poluyev.

It will be recalled that these hosts had previously worked for Viktor Medvedchuk and Yevhen Muraev on their NewsOne, ZIK, 112 Ukraine, and NASH channels.

In general, the signatories include journalists working for many different media outlets from different regions of Ukraine: NSTU, Radio NV, NV, LB.ua, "Detector Media," Hromadske Radio, "Chetverta Vlada," "Ukrainsky Tyzhden," The Ukrainians Media, Lviv Portal, "Ternopil Media Center," UKRINFORM, hromadske, "Slidstvo.Info," Bihus.Info, Texty.org.ua, ZAXID.NET, Mind.ua, "Horyn.info" (Rivne region), GALKA.IF.UA (Ivano-Frankivsk),
"Ternopil Press Club," "Express," KURS (Ivano-Frankivsk), ShoTam, "Novynarnya," "Rakurs," Starlight Media, "TAVR Media," "Holos Ukrainy," projects “On the Other Side” Putin's lies," "NotaYenota," "Rahuli," Radio Lux FM, Speka.Media, FootballHub, "Lviv Post," TRC "Vilne Radio," Arc.UA, Apostrophe TV, Depo.Kharkiv, "Ye," Gazeta. ua, “Simeyna Hazeta,” RIA, 20minut.ua, SE “Multimedia platform of foreign broadcasting of Ukraine”, AIN.Business, TV channels "Dom," “Rada,” “Ukraine,” “Ukraine 24,” 1+1, ICTV, STB, Channel 24, Priamyy, Channel 5, Espreso, XSPORT, Channel 4, TRC Vezha (Ivano-Frankivsk), UA: PERSHYY, TRC “Region” (Kharkiv), TRC “Takt” (Vinnytsia), UA: Crimea, TRC “Kyiv,” ТЕТ, SK1 (Zhytomyr), UA: Kyiv, "Donbas," Suspilne Culture, UA: Volyn, “Suspilne Carpathians,” Channel 12 (Lutsk), New Channel, Suspilne.Zhytomyr, etc.

As IMI reported, on May 12, Ukrainian journalists and human rights groups called for the exclusion of hosts who have previously played along with the enemy's rethoric and used to spread kremlin propaganda for many years from the national telethons and other media marathons that call themselves "national."

This is first and foremost about Vasyl Holovanov, Tigran Martirosyan, Natasha Vlashchenko, Tetyana Honcharova, Nazar Dovhyy, Volodymyr Poluyev, Anna Stepanets, Anastasia Dauhule.

The authors of the appeal believe that now Ukraine has the chance to clear out our media space and to set up an institute of reputation to protect Ukraine from repeating the story in the future.

On May 13, the Ministry of Culture and Information Policy of Ukraine opposed the exclusion of the pro-russian hosts from the telethons. The Ministry believes that today is not the time for public lustrations and incitement of conflicts within the country and the professional journalist community. The MCIP advises to pay attention to the position taken by the listed pro-russian hosts during the war instead.

Liked the article?
Help us be even more cool!
Do you want to be first to learn about the new research of the Institute of Mass Information? Subscribe to the newsletter!
Thank you for suscribing!