Закарпаття: тема ЗМІ №1 – війна, переселенці, волонтерство
Ключові теми різних видів ЗМІ найзахіднішої області України сьогодні такі ж, як, певне, й в інших регіонах нашої країни, армія якої обороняється від підлого нападу росії. Це, насамперед, новини війни в цілому та пов’язані з нею аспекти, зокрема – вимушені переселенці, робота волонтерів.
У період із 24 лютого по 18 квітня на Закарпатті не фіксувалися випадки обмежень свободи слова, цензури, фізичного перешкоджання роботі медійників. Що, безперечно, радує, адже сьогодні єдність та злагодження представників усіх професій важливі як ніколи. Не зафіксовано також DOS-атак на вебсайти чи погроз на корпоративні чи персональні скриньки на адресу місцевих медійників та медійниць з держави-агресора. Журналісти не зустрічалися з проблемою нестабільного функціонування мережі Інтернет чи перебоїв із мобільним зв’язком.
Натомість, констатуємо, головними темами стали реалії, в яких опинилася Україна після атаки росії – війна, переселенці, волонтерство.
Щодо тематики переселенців чи волонтерства, то першоджерелом такого контенту стали події, явища, тенденції в межах Закарпаття. Адже область прикордонна, відповідно місцевий люд став свідком, як до краю масово прибувають для зупинки чи подальшої подорожі до Європи українці, яких російський напад змусив тікати з рідних домівок... Чим не джерело для контенту в місцевих медіа?
Волонтерство – діяльність не чужа закарпатцям, адже місцеві чи не цілодобово допомагають як армії, так і цивільним людям, що вимушено опинилася на Закарпатті. Відповідно, виникає контент й на цю тему.
Щодо бойових дій, які, на щастя, не велися на території області у вказаний період, то ЗМІ активно висвітлювали події, використовуючи як джерела інформації загальноукраїнські ЗМІ або ж загальноукраїнські офіційні джерела. Але війна не оминула область: регулярно інформується про діяльність військових в межах Закарпаття, є й сумні новини про втрату закарпатців при обороні рідної землі, що приходять, на жаль, часто. Про це – й контент у місцевих ЗМІ.
Щодо потоків інформації для контенту, то основні з них – це інфо із офіційних джерел накшталт повідомлень пресслужб; інфо із сайтів держаних/муніципальних установ; верифікованих сторінок соціальних мереж. Найбільше такого, не ексклюзивного контенту фіксується на вебсайтах та друкованих медіа. Місцеві телевізійні канали хоча й підключилися до трансляції загальноукраїнського інформаційного марафону, між тим продукують й новини власного виробництва. В останньому випадку такий контент є авторським продуктом редакції, а не передруком релізів чи новин із офіційних сайтів/верифікованих сторінок соцмереж. Хоча, варто зазначити, певна кількість ексклюзивних авторських матеріалів у період кінця лютого – початку квітня була зафіксована і на окремих інформаційних вебсайтах та газетах.
До слова, що радує, з моменту початку війни на Закарпатті не зафіксовано припинення виходу друкованих ЗМІ. Їх в області є дуже мало, але вони є і, що важливо, є їх читач.
Можемо спрогнозувати, що теми війни та пов’язаних із нею аспектів й далі будуть домінувати у місцевих медіа Закарпаття. Адже це реальність, якою живе країна, і Закарпаття не виключення.
Дуже хочеться сподіватися, що економічні негаразди, які виникли в країні, переживуть і крайові ЗМІ, насамперед – телевізійники та газетники. Адже ринок реклами впав, тож нині саме економічна ситуація є чи не ворогом №1 для журналістики Закарпатської області. Це ставить медіа в залежність від власників чи певних спонсорів. Це, у свою чергу, є загрозою можливих маніпуляцій чи використання того чи іншого медіа як інструмент у політичній боротьбі у майбутньому.
Help us be even more cool!