ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Як просувають свій контент у соцмережах волинські медіа

09.11.2023, 14:03
Мая Голуб

Редакції волинських онлайн-медіа поширюють свої тексти, фото та відео в соцмережах з смм-спеціалістами або завдяки лише журналістам. Однією з найпопулярніших соцмереж  для поширення інформації залишається Facebook.

У жовтні Інститут масової інформації проаналізував, де, крім своїх сайтів, ще публікують матеріали популярні новинні онлайн-медіа. Під аналіз потрапили такі сайти: "Волинські новини", "ВолиньPost", "Волинь24", "Район.in.ua", "Конкурент".

Сайт "Волинські новини"

"Волинські новини" публікують свій контент у Facebook, Twitter (X), Instagram та YouTube. Такі посилання на їхні сторінки в соцмережах є в них на  їхньому сайті.

Скриншот із сайту "Волинські новини"

На сторінці "Волинських новин" у Facebook більш ніж 94 тисячі читачів. Сторінка постійно оновлюється новинами та іншими публікаціями.

Сторінка "Волинських новин" у Facebook.

Редактор сайту "Волинські новини" Іван Савич розповів, що цю сторінку у Facebook вони ведуть своїми силами з 2014 року, а окремого смм-менеджера немає.

"Залежно від часу доби є людина, до посадових обовʼязків якої входить ця робота. Інколи для консалтингу з таргетингу чи загальної стратегії ми залучаємо сторонніх фахівців чи агенції", –  зауважив він.

За його словами, вимоги обовʼязково поширювати власні матеріали для журналістів немає, проте вони роблять це зі своєї ініціативи.

Також редакція використовує платну рекламу в соцмережах для кращого поширення контенту.

"Залежить від важливості матеріалу, кількості витрачених ресурсів, ексклюзивності інформації та ще низки факторів. Коли редакція присвятила матеріалу не один день чи навіть тиждень, то хочеться, щоб його прочитали якомога більше людей. Хоча рекламою ми не зловживаємо. Є думка, що це негативно впливає на органічне охоплення сторінки", – пояснює редактор сайту.

На сторінці "Волинських новин" в Instagram 16,4 тисячі підписників. Там публікують переважно фото із заходів чи подій, які відвідали журналісти редакції, а також є фото героїв інтерв’ю та захисників, які є чи були в Збройних силах України. 

У Twitter (X) "Волинських новин" на момент виходу матеріалу було 1027 читачів. Однак останній допис датується 9 листопада 2020 року.

На YouTube-канал "Волинських новин" підписалося 23,5 тисячі користувачів. На ньому є 4 тисячі відео. Відеоканал оновлюється, завантажено відео, зняті цього місяця.

Також редактор сайту "Волинські новини" уточнив, що для журналістів редакції немає якихось прописаних правил щодо того, як поводитись у соцмережах.

"Не траплялися ситуації, коли про це доводилось би говорити. Керуємося неписаним правилом здорового глузду, і поки все працює", – резюмував редактор.

Сайт "ВолиньPost"

На сайті "ВолиньPost" є посилання на активні сторінки у Facebook і YouTube та неактивні у Twitter (X) та Instagram. На сторінку ВолиньPost у Facebook підписані 87 тисяч читачів. На сторінці у Twitter.com (X) профіль сайту забанено. В Instagram теж сторінка видання недоступна.

На YouTube-канал ВолиньPost підписалося 10 тисяч користувачів. На момент публікації цього тексту на сторінці є 1100 відео.  

Редакторка сайту "ВолиньPost" Ірина Костюк розповіла, що смм-менеджерка в них була, але зараз редакція відмовилася від співпраці з нею і журналісти поширюють свої тексти самі.

"Сторінку Facebook ведуть випускові редактори, а також журналісти, які поширюють свої власні матеріали", – розповіла редакторка.

У редакції користуються послугами платної реклами у Facebook.

Сторінка сайту "ВолиньPost" у Facebook

"З власного бюджету рекламуємо зрідка, але якщо про це просять рекламодавці, то ставимо замовлені ними (про їхній бізнес, послуги) публікації на рекламу", –  пояснила Ірина Костюк.

Скриншот з X (Twitter)

Сайт "Конкурент"

У сайту "Конкурент" є сторінки в Telegram, Facebook, Twitter, Instagram, YouTube і навіть Viber. Крім того, про видання "Конкурент" є сторінка на сайті "Вікіпедія". 

Скриншот з вікіпедії

Так, Telegram-канал "Конкурент" на момент написання матеріалу мав 43,8 тисячі підписників. Крім того, головний редактор сайту "Конкурент" Андрій Лучик нещодавно почав вести свій власний Telegram-канал.  Він пише там про Луцьк та свої думки щодо політичної ситуації в місті, а також про проблеми обласного центру, які треба розв'язувати. Поки що на канал підписалися 69 людей.

На сторінці сайту у Facebook є 47 тисяч читачів. На сторінці "Конкурент ТV" в Instagram 3750 підписників. У Twitter (X) сайт має 959 підписників. У Viber – 3394 учасники групи. На сторінці каналу "Конкурент TV" у YouTube підписалося 126 тисяч користувачів, там є 16 тисяч відео. Інформація там оновлюється постійно.  

Cторінка сайту "Конкурент" у Facebook

За даними Меta (Facebook), 26 жовтня на сторінці сайту "Конкурент" у Facebook робили платну рекламу. Зокрема, була оплачена реклама тексту з назвою "Що відомо про "зашкварного" Василенка, який очолив Волинську архітектуру". 

Скриншот із сайту Meta

Головний редактор сайту "Конкурент" Андрій Лучик розповів, що в редакції є смм-менеджер, адже зараз у них є багато платформ поширення інформації.

За його словами, у Facebook вкладає вся редакція. Журналіст чи випусковий закидає туди інформацію. Цікаво, що на сторінках у соцмережах "Конкурента" не завжди контент відповідає контенту, який є на сайті. 

Також Андрій Лучик розповів, що матеріал має бути соціально важливий, щоб просувати за допомогою реклами у Facebook. Це зазвичай матеріал, який у редакції самі зробили: інтерв’ю, репортаж, аналітика і т. д.

"Також ми дивимося, які з наших матеріалів набрали більше переглядів, і так "докручуємо" рекламою вже той матеріал, який читачі оцінили", – додав він.

Окремо прописаних правил для журналістів про те, як поводитись у соцмережах, немає.

"Культурно треба поводитися, не хамити, чемно відповідати. Прописаних немає, але є рамки здорового глузду, вихованої поведінки, етики", – розповів редактор.

Нацмережа гіперлокальних сайтів "Район.in.ua"

На сторінці у Facebook у мережі сайтів "Район.in.ua" 11 тисяч підписників. На сторінці Telegram-каналу "Безпечний Район" 5917 читачів, на сторінці "Район.in.ua" в Instagram 101 підписник на момент публікації матеріалу.

Скриншот зі сторінки Район.in.ua у Facebook
Скриншот сторінки в Instagram

Район.in.ua функціонує в складі медіахолдингу CID Media Group. Як повідомляється на сайті, під брендом "Районів" працює майже 60 видань.

Керівниця інноваційних проєктів CID Media Group Наталія Пахайчук розповіла, що в них дуже велика структура.

"Є відділ маркетингу, який очолює керівниця Анастасія Борщ. У її зоні відповідальності управління соцмережами, розроблення стандартів, політик, стратегій, таргетинг, навчання команди, розроблення шаблонів", – зазначила вона.

Наталія Пахайчук уточнила, що у всіх соцмережах у редакції працюють по-різному.

"У Facebook журналісти й редактори переважно постять свої матеріали самостійно. Але для Луцька, Херсонщини й Закарпаття ми маємо есемемниць, які створюють пости для Facebook. У Telegram у нас є команда з трьох постійних редакторів, які змінюються впродовж доби із шостої ранку до півночі. Також є редактори, які підміняють основну Telegram-команду. Instagram теж має свою команду, яка пройшла спеціальне навчання щодо цієї соцмережі. Редакторки поєднують ведення сторінок з іншою роботою в редакції. Також є редактори сайтів у районах, які просто полюбляють Instagram і залюбки ведуть сторінку видання. Ще маємо ТіkTok, але наразі поширюємо туди вкорочені відео, які знімаємо для нашого YouTube. Сподіваюся, уже скоро ми зможемо ефектніше працювати в ТіkTok", – розповіла редакторка.

Крім того, у сайту є сервісні Telegram-канали з афішею Луцька та Рівного "Куди піти?". Ці канали теж мають своїх редакторів.

"Є сторінки сайтів, є сторінки окремих проєктів, є про фан-сторінки. Ще у фейсбуці ми маємо групи читачів і фундаторів редакції", – зазначила медійниця. 

Наталія Пахайчук розповіла, що вони використовують платну рекламу у Facebook тільки для ексклюзивного контенту, зокрема статей та відео. Новини платно майже не просувають.

"У нашій редакції є Кодекси етики журналіста "Району". Це короткий список правил, яких треба дотримуватися. Там є окремий розділ про соцмережі. Також ми всіляко заохочуємо розповідати в соцмережах про свою роботу і будувати особисті бренди. Проводимо час від часу навчання про це", – розповіла Наталія Пахайчук. 

Сайт "Волинь24"

На сторінці "Волинь24" у Facebook – 64 тисячі підписників, у Telegram-каналі 7438 підписників, а в Instagram 9626 підписників. У цих соцмережах інформація постійно оновлюється. Здебільшого поширюють у соцмережах новини й статті, що опубліковані на сайті. Це новини, що стосуються не лише Волині, а й України та світу загалом.  Всеукраїнські новини та інформація з інших країн зазвичай це не власні новини, а передруки з інших медіа чи сайтів. 

Скриншот зі сторінки Волинь24 у Facebook

У Twitter (X) Волинь24 всього 285 читачів, але сторінка не оновлювалася з 29 липня 2020 року.

Редакція сайту "Волинь24" не відповіла на звернення авторки тексту надати коментар, яке їм надіслала до публікації матеріалу. Станом на сьогодні відповіді так і немає. 

Мая Голуб, регіональна представниця ІМІ у Волинській області

Liked the article?
Help us be even more cool!