ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Як працюють чернігівські ЗМІ після звільнення області

30.05.2022, 13:56
Павло Пущенко

Мінімальні надходження від реклами, криза кадрів та відсутність антикризової стратегії – головні проблеми, з якими зіткнулися чернігівські ЗМІ після витіснення російських військ з території області. 

Представник ГО “Інститут масової інформації” в Чернігівській області  Павло Пущенко поспілкувався з представниками місцевих редакцій щодо стратегії виживання в часи воєнного стану. 

Видання “Час Чернігівський” отримало значний розвиток щодо якості й кількості контенту, збільшення аудиторії саме після російського широкомасштабного наступу. Це пов'язане з тим, що кілька ключових співробітників видання не залишали Чернігова під час облоги міста російськими військами й мали оперативний доступ до інформації у військово-цивільній адміністрації області. Відповідно, на сайті видавали актуальний унікальний контент, тоді як більшість інших ресурсів репостила офіційні повідомлення державних структур.  

Наразі, як розповідає представник видання Юрій Михуля, головною проблемою видання є відсутність коштів. Рекламні бюджети зійшли майже на нуль, тому в редакції задумалися над залученням до команди менеджера з реклами. 

“Раніше на нас самі виходили рекламодавці, тому не треба було мати спеціальну людину для пошуку замовників. Зараз же ситуація кардинально змінилася”, – каже Юрій. 

Однак цілісної антикризової стратегії роботи в нових умовах редакція ще не напрацювала, лише окремі елементи, які пропонують різні співробітники.      

Незадовго до воєнних дій на території області Чернігівська філія Суспільного мовника оптимізувалась і переїхала до одного приміщення в центрі Чернігова. На щастя, будинок не постраждав під час обстрілів міста, і вже із середини квітня редакція повернулася до майже повноцінної роботи. 

Місцева філія національного мовника, звичайно, йде у фарватері загальної концепції розвитку, чи радше виживання в нинішніх умовах. 

Чернігівські представники філії нарікають на зменшення фінансування, загрозу чергового скорочення штату співробітників, проблеми із забезпеченням транспортом, якісним інтернетом. 

Окремо стоїть питання безпекового характеру та забезпечення резервного мовлення в разі загострення воєнної ситуації в області. Створення окремого максимально безпечного місця для роботи журналістів в умовах обстрілів та бомбардувань – питання, яке не в змозі самостійно розв'язати редакція своїми силами, тут необхідні участь та сприяння держави та  місцевої влади, переконані в чернігівській філії Суспільного мовника.  

Одним із завдань у воєнний період бачать формування мінімального пулу підготовлених  людей – журналістів, операторів, технічних працівників  для забезпечення безперервного мовлення та оперативного інформування жителів у час ескалації ситуації в області. 

“З початком війни виникло чимало суттєвих різнопланових проблем. Від кадрів до пошкодженого офісу. Але попри всі труднощі навіть у період активних бойових дій ми працювали й доносили для людей вкрай важливу інформацію. За це я щиросердечно дякую всім колегам”, – розповідає   редактор  порталу “Челайн” Павло Солодовник.   

У редакції зараз працюють над переформатуванням, здійснюють структурні зміни та шукають нові можливості для фінансування.  

Не секрет, що багато місцевих медіа в Чернігівській області були залежні від фінансування політичних та бізнесових структур, які наразі, вивчаючи свої фінансові можливості, вирішують про існування чи закриття тих чи інших проєктів. 

Наприклад, один з таких проєктів сайт “Події і коментарі” не оновлюється з березня 2022 року. 

Інші редакції сайтів до сьогодні працюють з-за кордону, після евакуації не маючи своїх журналістів у Чернігові. Це, звичайно,  відбивається на якості – відсутності унікального контенту та зосередженості на передруках матеріалах інших видань та офіційних повідомлень.  

Після кількамісячної перерви відновили вихід друковані найбільші видання області – газети “Вісник Ч”, “Гарт”, “Весть” та “7 днів”. Газети мають найбільші проблеми з відновленням роботи, через подорожчання друку, логістичні проблеми Укрпошти з доставленням по області. 

Тому зараз відбувається серйозна трансформація медіаландшафту області, змінюються лідери, виживають найсильніші та ті, хто знаходить нові можливості та ресурси.

 

Liked the article?
Help us be even more cool!