ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Як миколаївські ЗМІ виживають в умовах війни?

Брифінг у Миколаєві, травень 2022 року. Фото – НикВести

Уже три місяці триває повномасштабне вторгнення російської федерації до України. Миколаїв – один з регіонів, що постійно обстрілюється російськими військами. ЗМІ Миколаєва за цей час навчилися працювати в умовах бойових дій, журналісти висвітлюють наслідки бойових дій у місті та області. 

Зусиллями Інституту масової інформації місцеві ЗМІ отримали засоби захисту та інші необхідні в умовах війни речі. 

Кілька редакцій, а саме телеканали "НИС-ТВ", "МАРТ" та сайт "НикВести" об’єднали свої зусилля над створенням власного медіапроєкту "Є-Новини".

Регіональна представниця ІМІ в Миколаївській області поспілкувалася з керівниками кількох видань, щоб з’ясувати, як вони пристосувалися до нових умов роботи та як виживають.

Головред “Преступности.НЕТ”: Головне завдання – максимально зберегти колектив

Анатолій Чубаченко, головний редактор одного з найпопулярніших інтернет-видань Миколаєва "Преступности.НЕТ", зазначає, що найбільша проблема для видання з початку війни така ж, як і в інших ЗМІ, – це фінансування.

"Наразі ми шукаємо джерела фінансування, пишемо гранти. Попросили допомоги у своїх читачів. Також ведемо перемовини з нашими клієнтами, які розміщували свою рекламу до війни", – каже Анатолій Чубаченко.

Він зізнається, що формат роботи редакції змінився, більша частина штату працює віддалено, але це не стало проблемою, адже до цього була коронакриза, тож працівники ЗМІ вже мали досвід роботи в такому режимі.

"Основне наше завдання – максимально зберегти колектив і пройти цей важкий період в історії України з мінімальними кадровими втратами", – зазначив головний редактор "Преступности.НЕТ".

"Шиповник": Скоротили 50% колективу, основне завдання – втриматися на плаву

Головна редакторка місцевого видання "Шиповник" Аліна Квітко розповіла, що через брак фінансів у ЗМІ залишилося працювати троє із шести журналістів. Причина – фінансові проблеми, що виникли через втрату більшості рекламодавців. 

"Редакція перебуває в постійних пошуках джерела фінансування. Ми звернулися до низки фондів допомоги журналістам, також намагаємося залучати нових рекламодавців для співпраці. Зараз наша робота звелася до утримання редакції на плаву, але водночас ми намагаємося за можливості виїжджати на міста обстрілів та заходи, які відбуваються в місті, проте це стало набагато рідше через малу кількість співробітників", – розповідає Аліна Квітко.

Вона зазначає, що видання було вимушене оптимізувати штат відповідно до фінансових можливостей та вкладає багато сил, щоб узагалі зберегти видання. 

"Ми стукаємо у всі двері для пошуку фінансів, і якщо ці спроби будуть вдалими й потік рекламодавців зростиме, то в наших планах поступово нарощувати темпи та повернутися до повноцінної роботи редакції", – каже Аліна Квітко.

Комунальний телеканал "МАРТ" у плачевній ситуації

Колектив телеканалу "МАРТ". Фото надане Юрієм Тазарачевим

У складному становищі опинився телеканал "МАРТ", який хоч і є комунальним, але зазнав фінансових труднощів з початку війни. Директор телеканалу Юрій Тазарачев розповідає, що Миколаївська міська рада фактично зупинила фінансування каналу, через що він опинився в "плачевній ситуації".

"Головна проблема в тому, що на сьогодні зупинено фінансування телеканалу його власником – миколаївською міською радою. Тому канал у фінансовому плані опинився в плачевній ситуації. Також деякі працівники залишили місто, внаслідок чого порушено роботу деяких підрозділів", – розповів Юрій Тазарачев.

Він повідомив, що за три місяці війни телеканал лише наприкінці травня частково отримав кошти за виконання угод з виконкомом на висвітлення діяльності. Через брак коштів працівники отримують лише 75% довоєнного рівня зарплати.

Змінився і формат роботи: телеканал тимчасово зупинив усі проєкти, обмежившись лише щоденним випуском новин.

"Насамперед ми намагаємося робити репортажі про життя прифронтового міста: наслідки обстрілів, роботу міських служб та волонтерських організацій та інше", – каже Юрій Тазарачев.

Щодо перспектив телеканалу, то керівник телеканалу впевнений у необхідності змін у структурі підприємства.

"Наявний формат роботи міського комунального підприємства, де телеканал за допомогою договорів з міською радою, виконкомом та іншими департаментами та управліннями висвітлює їхню діяльність, вважаємо неприйнятним. Тому очікуємо на ухвалення закону про медіа щодо змін у роботі комунальних телекомпаній", – зазначив Юрій Тазарачев.

Liked the article?
Help us be even more cool!