ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Вихід з карантину = відновлення роботи метро: головний меседж посткарантинного Харкова

05.06.2020, 12:58
Олена Лептуга

Понад 37% (або 272) харківських новин з 11 до 15 травня включно стосувалися теми коронавірусу. Третина з них була присвячена карантину (101 новина), чверть (69) – послабленню карантинних обмежень. Такими стали результати травневого моніторингу  новин харківських онлайн-ЗМІ. Загалом було проаналізовано 722 новини*.

Оскільки питання виходу з карантину вирішувало керівництво країни, то й основними спікерами регіональних новин були українські топові політики: передусім Прем’єр-міністр Денис Шмигаль, а також міністр охорони здоров’я Максим Степанов, головний санітарний лікар Віктор Ляшко, в.о. міністра освіти Любомир Мандзій і президент Володимир Зеленський. Їх найбільше цитували Kharkiv.Today і АТН по 10 і 9 матеріалів відповідно, а найменше Status Quo (1 стаття). Усього статей зі згадками українських політиків було 33%, або 27 із 57 новин, що мали спікерів.

Ці статті присвячені прогнозам щодо виходу з карантину ("Когда ждать завершения карантина в Украине. Прогнозы премьер-министра" (Город Х), правилам післякарантинного періоду ("В Минздраве рассказали, когда Украина сможет открыть границы" (АТН), відновленню навчання ("Відомі дати проведення ЗНО" (Kharkiv.Today) тощо.

Приблизно в однаковому співвідношенні (15–17%) долучено до новин висловлювання місцевих можновладців, бізнесменів і пересічних українців. Серед перших превалюють цитати харківського міського голови Геннадія Кернеса та його заступниці Світлани Горбунової-Рубан. Вони стосувалися питання відкриття метро, статті на цю тему присутні в усіх аналізованих ЗМІ. 

  

Status Quo

Попри популістський характер висловлювань мера Харкова загальний тон подання матеріалів в усіх ЗМІ був максимально нейтральний. Журналісти констатували звернення очільників міста, але не оцінювали їх. Це, до речі, стосувалося всіх статей, присвячених виходу з карантину: 100% з них інформують читачів без нагнітання ситуації чи ейфорії з приводу пром’якшення обмежувальних заходів.  

Загалом було 10 матеріалів, де спікерами були представники місцевої влади (17,5%). Серед спікерів, що інформують про вихід з карантину, не було зазвичай найактивнішого спікера – очільника Харківської області Олексія Кучера. Як "джерело інформації" він виступає в статтях про коронавірус та карантин.

Те саме стосується й матеріалів, у яких спікерами виступають пересічні громадяни. Тут також топовою є тема роботи громадського транспорту, зокрема метро, під час карантину та після його пом’якшення, як, наприклад, у матеріалі "Кернеса просят открыть метро и междугородние перевозки и обещают носить маски с перчатками" (Kharkiv.Today) або в статті АТН

Вихід з карантину пов’язаний також з відкриттям кав’ярень і ТРЦ. Спікерами в таких матеріалах є представники бізнесу: ресторатори. керівники ТРЦ (загалом дев'ять новин). На жаль, тут не обійшлося без джинси: новина про відновлення роботи одного с ТРЦ з’явилася одразу на трьох сайтах Status Quo, "Город Х" і 057.ua.

Загалом харківські журналісти в травні писали про коронавірус менше й спокійніше, ніж попереднього місяця (у квітні, нагадаємо, було аж 46,6% статей про COVID-19). З’явилися аналітичні матеріали, огляди, а місцеві політики й активісти жодного разу не ставали джерелами контенту.

*Моніторинг проводився з 11 до 15 травня 2020 року включно. Аналізувалися всі новини в новинних стрічках п’яти найпопулярніших харківських ЗМІ: "Город Х", Status QuoKharkiv.Today057.uaАТН. Його мета – визначити кількість та якість новин про вихід із карантину, проаналізувати спікерів, які фігурують у таких новинах, а також тональність новин про вихід із карантину в регіональних онлайн-медіа.

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов’язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews.  

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!
Хочете дізнаватися першими про нові дослідження інституту масової інформації? Підпишіться на розсилку!
Дякуємо за підписку!