Виборча інформативність житомирських онлайн-медіа
Чергові президентські перегони вкотре перевантажені гучними заявами і щедрими обіцянками. Далеко не кожному виборцю під силу самостійно визначити достовірність цих слів. Спробуємо з'ясувати, чи готові місцеві онлайн-ЗМІ допомогти своєму читачу і зробити вибір житомирян цілком усвідомленим.
Ми оглянули редакційні публікації десяти провідних житомирських інтернет-видань і подивилися, скільки власного контенту на виборчу тематику вони запропонували читачам з 1 лютого по 10 березня 2019 року. З-поміж всього контенту, опублікованого в «Житомир.Інфо», «Житомир.Онлайн», «Вголос.zt», «Житомир.Тудей», «Журнал Житомира», «20 хвилин.Житомир», «Житомир.Life», «Фреш.Ньюз», «Перший житомирський інформаційний портал» і «Рупор Житомира», ми відшукали корисні для виборця матеріали. Насамперед ідеться про процедуру голосування, порядок перевірки себе в списках, новини про виборчі дільниці та все, що стане в нагоді для участі в голосуванні на чергових виборах Президента України.
З турботою до читача
Вщент переповнена локальними подіями новинна стрічка більшості інтернет-сайтів набула характерного «підсилення» політичною складовою. Зі збільшенням загальної чисельності матеріалів справді пізнавальних і корисних виборцю з’являлося в середньому від трьох до шести. Проте декотрим з видань усе ж вдавалося тримати руку на пульсі процесу президентських перегонів.
Чи не найбільше уваги виборам приділив «Житомир.Інфо». Сайт регулярно повідомляв про перебіг реєстрації кандидатів на главу держави. Серед поданих до ЦВК заяв виданню навіть вдалося відшукати власника агенції нерухомості з Житомира. Багатьом цікаво дізнатися, якого ж розміру цьогоріч виборчий бюлетень і хто з житомирян та мешканців області став довіреною особою кандидатів. Важливо, що в наведеному інтернет-ресурсом рейтингу підтримки українцями майбутнього глави держави джерелом обрано авторитетну соціологічну службу.
Типовим підходом до висвітлення перебігу виборів відзначився «Журнал Житомира». На новинному порталі подали перелік кандидатів, їхніх довірених осіб та згаданий вище рейтинг. Такої ж стратегії дотримався ще один інформаційний ресурс - «Рупор Житомира».
Певною своєрідністю відзначилося видання «Житомир.Онлайн». Поряд зі стандартним набором офіційних повідомлень воно розмістило матеріал про участь безробітних у роботі виборчих комісій та оплату їхньої роботи. Попри всю актуальність обраної теми для тисяч зареєстрованих у центрах зайнятості житомирян, у передрукованому із запорізького сайту тексті залишили незмінним контактний номер телефону, за яким місцеві читачі не додзвоняться.
Лише одне з видань у регіоні присвятило окремі матеріали можливості участі переселенців у голосуванні. “Тематика для нас цікава і важлива. Буквально на днях опублікували свіжу статтю про особливості голосування для внутрішньо переміщених осіб”, – зазначила нам у коментарі головний редактор «20 хвилин» Ольга Сідлецька.
За проаналізований період на сайті «20 хвилин.Житомир» ми знайшли два націлені на допомогу переселенцям матеріали. В першому з них головним чином йшлося про важливість донесення інформації щодо прав громадян і створення умов для вільного волевиявлення. У другому описана покрокова інструкція з порядком дій для гарантованої участі в голосуванні ВПО.
Не на часі
Подібні до наведених актуальні і цікаві аудиторії статті хотілося би бачити на онлайн-сторінках усіх медіа. Однак на шпальтах решти житомирських сайтів не знайшлося місця для жодного довідкового чи корисного виборцю матеріалу. Переглянувши сайти «Фреш.Ньюз», «Житомир.Тудей», «Вголос.zt» та «Перший житомирський інформаційний портал», складається враження, що президентські перегони навіть і не починались. Немає ні переліку кандидатів, ні інформації з ЦВК, ні оголошеного початку роботи виборчих комісій.
Водночас викладати відверту політичну рекламу кандидатів у Президенти перелічені ЗМІ не цураються. Ба більше, багато з них забуває про належне маркування замовних статей, не гребуючи публікувати джинсу.
На сайті «Житомир.Life» повністю відсутні інші рубрики, окрім новин і блогів. У коментарі регіональному представнику Інституту масової інформації редакція «Житомир.Life» переконує про роботу як виключно новинного ресурсу. “У нас великий наплив інформації, і, мабуть, це є найбільшим струмуючим фактором, чому ми не висвітлюємо прикладні для виборця теми”, – пояснив журналіст видання «Житомир.Life» Василь Хомюк.
У підсумку проведений онлайн-медіапростору Житомирщини аналіз підтвердив крайню нестачу якісної і цінної для аудиторії інформації. На жаль, переважна більшість матеріалів з виборчої тематики не сприяють усвідомленому вибору і не застерігають читача від численних маніпуляцій кандидатів у Президенти. Місцеві медіа не сприяють розвитку критичного мислення, спонукаючи людей будувати свій вибір на сліпих симпатіях.
Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО «Інститут масової інформації» та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.
Help us be even more cool!