ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Водоканал, Кіровоградгаз і всі-всі-всі. Компанії в текстах топових онлайн-ЗМІ Кіровоградщини

Майже кожен десятий текст, опублікований на шпальтах топових онлайн-ЗМІ регіону, містить згадку про приватні чи комунальні компанії. Найбільше ж медійники пишуть про надавачів послуг водо- та газопостачання. Такими є результати моніторингу, проведеного Інститутом масової інформації в період з 10 до 14 січня поточного року включно. 

До вибірки потрапили матеріали видань "Гречка", "Без купюр", "Точка доступу", "CBN" та "Dozor". До уваги брались усі тексти стрічки новин, окрім анонсів, оголошень та політичної джинси. 

Загалом за тиждень опрацьовано 284 публікації. Згадки про компанії містились у 27 матеріалах, що становить 9,5% їхнього загального числа. Найбільший відсоток таких новин (13,5%) зафіксовано у видання "Без купюр". А от найменший показник у "Гречки" – 8,2%. 

Потішило, що за моніторинговий період найпопулярніші інтернет-видання Кіровоградщини фактично не публікували на своїх сторінках комерційної джинси. Лише один текст з ознаками замовності, однак без відповідного маркування матеріалу з’явився на сайті "Dozor". Йдеться про текст-інтерв’ю "Євген Тертишний: Найграндіозніші проекти "Файно Маркет" – попереду". Його навіть можна було б сплутати зі звичайною іміджевою публікацією, створеною на підтримку місцевого товаровиробника. Однак матеріал, ідентичний за наповненням, з таким самим заголовком оприлюднила "Гречка" і маркування "Реклама" там було присутнє. Тож сумнівів не лишається – одну джинсу зі згадкою приватної компанії "Файно Маркет" зараховуємо до скарбнички "факапів місцевих ЗМІ". 

Неналежно маркованої реклами за цей час ми не знайшли. І це тішить ще більше, адже додає віри в те, що медійники все ж намагаються діяти в межах закону, не приховуючи рекламних текстів за вивісками "партнерський матеріал", "комерція" чи "цікаво знати". 

А от що дійсно цікаво дізнатися, так це топ компаній, про яких найчастіше згадували журналісти. Так, найпопулярнішим гостем у стрічках новин онлайн-видань виявилось обласне комунальне підприємство "Дніпро-Кіровоград". Його за той тиждень встигли згадати аж сім разів. І це не дивно: Водоканал доволі часто є ньюзмейкером, то вимикаючи воду цілим вулицям, то оголошуючи про чергове потенційне здорожчання послуг з водопостачання та водовідведення. 

Наступним за кількістю згадок – чотири рази – опинилося Відкрите акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Кіровоградгаз". Причина для такої популярності в медійників також не надто приємна: підприємство попередило про тимчасове припинення газопостачання житлових будинків у місті 17 та 18 січня. Подібну інформацію зачасту новинні сайти не пропускають. Не стала винятком і ця подія.

А от на третьому місці в цьому імпровізованому рейтингу опинились одразу чотири компанії. По три згадки мають:

  • ДП "Сільськогосподарське підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№104)";
  • КП "Регіональний центр розвитку послуг";
  • ТОВ "Валківський молочний завод";
  • ТОВ "Іва Мілк".

Останні два підприємства одні з небагатьох приватників, кого згадували кропивницькі журналісти. Позитивними, однак, ці згадки не були. Адже обидві ТОВки були оштрафовані за порушення вимог чинного законодавства у сфері безпечності харчових продуктів. Фірми постачали продукти до навчальних закладів Малої Виски, водночас не маючи необхідних документів, які б засвідчували походження продукції. 

Загалом п’ять топових кропивницьких видань за тиждень згадали про 20 державних, комунальних і приватних підприємств. Превалювали водночас матеріали про порушення, аварії та подібний негатив. Тоді як про досягнення говорили не надто охоче, лишаючи цю нішу хіба задля інформування читачів про черговий відремонтований за бюджетний кошт об’єкт.

Павло Лісниченко, регіональний представник Інституту масової інформації в Кіровоградській області

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов'язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews

Liked the article?
Help us be even more cool!
Хочете дізнаватися першими про нові дослідження інституту масової інформації? Підпишіться на розсилку!
Дякуємо за підписку!