ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Власних фото – третина. Як ілюструють свої новини топові видання Кіровоградщини

Мало які онлайн-видання сьогодні обходяться без фотографій та ілюстрацій. Візуально підсилити новину чи наочно проілюструвати подію – все це можливості, які дає якісна фотографія. Втім, створення власних якісних світлин під кожну новину – справа не з легких. Тож не дивно, що 48% новин топових кропивницьких медіа, які ми промоніторили з 10 до 14 жовтня включно, лишились або взагалі без фотографій, або ж були доповнені ілюстраціями з мережі. 

Традиційно до нашого моніторингу потрапили видання ГречкаБез купюрТочка доступуCBN та Dozor, які на п’ятьох опублікували за згаданий період 275 новин, використавши 493 фотографії. До уваги не брались аналітики, розслідування, авторські колонки, анонси та публіцистичні матеріали тощо.

Позитивні нулі та запозичені фото

Почнемо, мабуть, з гарних тенденцій. Аналізуючи кількість використаних медійниками фотографій, їхнє маркування і запозичення в інших медіа, ми брали також до уваги показник використання зображень шокового характеру і таких, які не відповідають змісту новини. Варто зазначити – у новинах кропивницьких медіа ні візуального шокконтенту, ні промахів з тематикою зображень зафіксовано не було. Перше можна пояснити відносно тиловим розташуванням регіону та відсутністю фотозвітів з передової, а також відсутністю тяги до сенсаційності, якою грішать окремі місцеві медіа та телеграм-канали. 

Що ж до правильно дібраних до новини ілюстрацій – це вже суто заслуга самих журналістів та редакторів, які перевіряють контент перед публікацією.

А от з іншим показником – використання запозичених фотографій – справи не такі хороші. Середній відсоток використання таких зображень щодо всіх п’яти видань становить 70%. Це, звісно, не критично, адже мати в штаті власного фотографа може собі дозволити не кожен. Однак унікальність фотографій у новинах допомогла б серед іншого і в просуванні власного видання серед читачів. 

Найкращий показник (44% власних фото) продемонструвало видання “Dozor”. Видання доволі часто працює з фотографами, доповнюючи новинні матеріали власними світлинами. І мова тут не лише про подієві новини, а й про умовно звітувальні, статистичні, до яких час від часу журналісти таки додають унікальний візуальний контент. 

Не набагато гірший показник у “Точки доступу” – 42%. А от інші видання продемонстрували нижчі показники: “Гречка” – 25%, СBN – 21%, “Без купюр” – 18%.

Підписувати чи не підписувати 

Один з найцікавіших показників – маркування і підпис із вказівкою джерела походження використаних фотографій та ілюстрацій. Дійсно, медійників надзвичайно дратує використання їхнього унікального матеріалу, чи то текст, чи фото, у публікаціях колег-конкурентів. Усі працюють над тим, щоб зацікавити та втримати читача, тож бачити такі “запозичення” без дозволів і посилань як мінімум неприємно. 

З цим зазвичай борються на рівні розмов між редакторами чи авторами статей. Однак що робити, коли фото чи ілюстрацію взято з мережі? Професійні та етичні журналістські стандарти зобов’язують підписувати абсолютно всі запозичені зображення, чи то знімок, чи створена ілюстрація. Та цим відверто нехтують, якщо йдеться про зображення, яким потрібно просто проілюструвати якусь новину на кшталт “У місті запустили новий тролейбусний маршрут” чи статистику зростання цін за жовтень.

Так от, середній показник підписування, маркування фотографій / зображень на всю п’ятірку топових медіа становить 59%. Не найкращий, однак пристойний показник. 

Ідеальний показник (100% підписаних джерел походження фото) продемонструвало за моніторинговий тиждень видання “CBN”. 

Варто, однак, зазначити, що журналісти саме цього новинного порталу завжди підписують першоджерело новини, звідки, власне, й часто беруть і фотографію чи ілюстрацію. Уже на наступний за моніторинговим тиждень ми зафіксували кілька використаних запозичених зображень, що були непідписані. Тож ідеальний 100-відсотковий показник і це видання втримує не завжди.

А от найгірший показник за кількістю підписаних зображень продемонструвала “Гречка” – 34%. Дещо кращі справи в “Без купюр” – 38. Близькі до середнього показника “Точка доступу” – 51% і Dozor – 56%.

Не зайвим буде згадати й про новини взагалі без фотографій, а також ті, де використовувались узагальнені ілюстрації. Тут ситуація дещо інша. Найкращий результат за цим об’єднаним показником утримує видання “Dozor” – 30%. А от наступні редакції розмістилися так: CBN – 41%, “Без купюр” – 47%, “Гречка” – 56% і “Точка доступу” – 57%. Середній же показник новин без фото та з умовними ілюстраціями замість світлин – 48%. Не те щоб катастрофічний чи навіть поганий результат, але працювати, звісно, є над чим. 

Загалом продемонстровані результати роботи топових видань області із зображеннями можна назвати задовільними. Є хороші тенденції, є не дуже, та все ж хороших показників більше, що надихає.

Павло Лісниченко, регіональний представник Інституту масової інформації в Кіровоградській області

Liked the article?
Help us be even more cool!