ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Вінницька стратегія виживання медіа в умовах війни

Фото – KaiNexus Blog
Фото – KaiNexus Blog

Попри те що у Вінниці активних бойових дій немає, та все ж із захисниками з Вінниччини прощаються чи не щодня. Війна постукалась у кожні двері – і, відповідно, для ЗМІ це є викликом. Інший виклик – економічний. Урізання рекламного ринку, складнощі з логістикою, фінансуванням – чималій кількості медій довелося затягувати паски заради того, щоб вижити.

А таких викликів безліч. Юридичні – як працювати за умов воєнного стану, що можна публікувати, що запитувати, а що заборонено. Етичні – як не дати волю емоціям і зробити матеріал за стандартами. І багато інших.

Фактично журналістика на Вінниччині тримається на професійності та відданості медійників

Переломне 24 лютого

Юрій Басюк, редактор сайту vinnytsianews.com, сам пішов до війська. Зараз він проходить службу на Сході України:

– Роботу сайту тимчасово зупинив, він якраз напередодні війни був масовано атакований і завірусований росіянами. Відеоблог з початку війни перелаштував на війну і дописи про неї.

Блог Юрія Басюка можна віднайти за посиланням.

– З 5-ї години ранку 24 лютого наша редакція перейшла на інший формати роботи. За тієї самої кількості працівників (чотири), почали працювати в цілодобовому режимі. Перейшли на дистанційну роботу. Якщо до війни публікували лише регіональні новини, історії, репортажі, то з початком повномасштабного вторгнення рф наша стрічка новин змінилась і з’явилося багато загальнонаціональних матеріалів (з офіційних джерел інформації). Потрібно було роз’яснювати закони, нові правила, доносити про ситуацію в зоні бойових дій, роз’яснювати, де зупинитися переселенцям, як отримати допомогу… Зараз, через три місяці війни, як і раніше, переважно – регіональні новини, – розповідає Анна Гаращук, редакторка порталу Вінниця.Інфо.

Про перехід на режим 24/7 розповідає і Вадим Павлов, редактор газети і сайту RIA-20 хвилин:

– Війна, звісно, поділила роботу редакції до і після. З початком війни ми одразу перейшли на цілодобовий режим роботи. Працювали так пару місяців. Акцент змістили на теми про війну, історії людей, волонтерську діяльність. І продовжуємо працювати в цьому напрямі. Наше медіа стало чи не єдиним у Вінниці, хто перевіряв усю інформацію, яка надходила з різних джерел. І довелося розвінчувати десятки фейків. Звісно, війна вплинула і на рекламні бюджети. Але нас підтримали європейські й українські грантодавці. Саме вони забезпечили фінансову стабільність нашої редакції.

Про плани на майбутнє вінницькі медійники говорять досить обережно. Анна Гаращук каже, що її редакція в майбутньому планує повернутися до звичного графіку роботи. Юрій Басюк зараз зосереджений на виконанні бойових завдань. Вадим Павлов не втрачає оптимізму:

– Ми маємо фінансову підтримку, тому найбільше прагнемо і далі оперативно інформувати жителів і тимчасових гостей Вінниці. І ми ставимо перед собою завдання не тільки втриматися на плаву, а й розвивати надалі медіа через нові формати. Рекламний відділ, до речі, також маленькими кроками йде до відновлення стабільних доходів.

Що робити медіа, щоб вижити

У кожної редакції, звичайно, свої секрети виживання в непростий час. Але головний принцип один – шукати гроші поза рекламою, створювати нові проєкти та шукати донорської підтримки.

– Стратегія виживання досить непроста. Суттєво скоротилася кількість рекламних, комерційних публікацій. Відповідно, шукаємо грантові проєкти, співпрацюємо в цьому напрямі й очікуємо відновлення економічної активності, – каже Анна Гаращук.
– Щоб вижити під час війни, локальним медіа треба перелаштовуватися на заробіток у суміжних сферах, таких як СММ, крипта, онлайн-маркетинг. Або шукати донорів. Доходи від реклами під час війни майже нульові, – розповідає Юрій Басюк.

Вадим Павлов ділиться стратегією свого видання:

– Не всі з вінницьких медіа переживуть цю війну. На жаль. Але наша головна стратегія:
  1. Забезпечити оплату праці журналістам. А це спілкування з грантодавцями.

  2. Постійно працювати з менторами й консультантами.

  3. Відновити рекламні доходи. Це робота з рекламодавцями.

  4. Працювати й надалі незалежно. Бути медіа номер один, якому довіряють мільйони людей.

Звісно, ми й надалі намагатимемося перевіряти всі факти, подавати їх оперативно. Хочемо відновити журналістські розслідування і контент у відеоформаті.

Антон Булгаков, регіональний представник Інституту масової інформації у Вінницькій області

Liked the article?
Help us be even more cool!