ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІ Подай скаргу

Від криміналу до культури: млявий прогрес житомирських медіа

Від постійного засилля надзвичайних і резонансних подій провідні регіональні ЗМІ Житомирської області поволі переходять на висвітлення важливих культурних та спортивних подій у регіоні. Під моніторинг потрапили розміщені з 10 по 15 лютого новини в п’ятірці найрейтинговіших інтернет-видань Житомирщини: «Журнал Житомира», «Житомир.Інфо», «Житомир.Онлайн», «Фреш ньюз» та «20хвилин.Житомир».  Досліджувался тематика новинних стрічок сайтів, за винятком блогів, інтерв’ю, авторських колонок, аналітичних статей та розслідувань. Традиційно лідером новинної стрічки всіх без винятку сайтів залишилося висвітлення резонансних подій, транспортних пригод та криміналу. Практично кожна четверта, або 160 із 658, загального числа публікацій, присвячувалася «гарячим подіям». Друге та третє місце з відповідно 14,5 % (96 новин) та 14 % (92 новин) розділили публікації про діяльність місцевої влади та соціальна тематика (див. загальну таблицю видань).

Як не дивно, але найменше, лише 4,1 % (27 статей), протягом дослідженого періоду прямо торкалися політики і заяв політиків. Головним чином йдеться про марковану або немарковану, фактично «джинсу», політичну рекламу кандидатів у президенти. До числа нечисленних також потрапили новини про спорт (32), вразливі групи населення (34), корупцію (34) та екологію (35). Водночас в інтернет-виданні «Фреш ньюз» немає жодної публікації про вразливі групи населення та спорт. При цьому 19 з 32, або 60 %, опублікованих статей видання стосувалися виключно криміналу (фото рейтингу «Фреш ньюз»)

У житомирських медіа активно висвітлюється соціальна тематика, якій приділено 14 % (92 публікації). Кожна десята стаття була присвячена питанням економіки. Важливо, що не на останньому місці перебувають статті про культурне життя регіону. З 58 опублікованих статей 39 розміщені в «Житомир.Онлайн», де головним чином полягали у звичайному анонсуванні локальних культурних та мистецьких подій (фото рейтингу «Житомир.Онлайн»)

З відчутним відривом від решти в лідерах медійного ринку перебувають видання «Журнал Житомира» та «Житомир.Інфо», щомісячна аудиторія яких перевищує мільйон відвідувачів. Звідси надзвичайно цікавим є аналіз підбірки поданих читачам протягом тижня подій. Варто відзначити відчутну відмінність між характером та підходом у поданні новини між виданнями. Особливістю сайту «Журнал Житомира» є можливість активного коментування під кожною з публікацій. Найбільш жваве обговорення виникло довкола необхідності сплачувати за втрати води у внутрішньобудинкових мережах. Ще однією актуальною темою стала петиція до міськради про реконструкцію комунального готелю під гуртожиток. Однак із 73 розміщених статей переважну більшість становила інформація з офіційних прес-релізів та матеріалів національних видань (фото рейтингу «ЖЖ»)

Характерною особливістю інтернет видання «Житомир.Інфо» є наявність під багатьма статтями авторських фотографій та відео. З поміж інших видання в пріоритети ставить спортивну тематику, розмістивши упродовж тижня, відповідно, 13 матеріалів (фото рейтингу «Житомир.Інфо»)

Не обійшлося без публікацій джинси. Продукуючи величезну кількість публікацій, «Житомир.Онлайн» посів перше місце з шістьма замовними матеріалами. Окрім політичної реклами «Опозиційного блоку», видання двічі «похвалило» облгаз та тричі розмістило в статтях немарковану комерційну рекламу.

Наступним за кількістю джинси йде ресурс «Житомир.Інфо». У двох політичних матеріалах йшлося про приписування президенту створення ДФРР та підтримку Порошенка головами ОТГ. Ще три комерційних матеріали подані під грифом «Новини компаній». На підтримку децентралізації від Порошенка джинсував «Журнал.Житомира», розмістивши за тиждень дві статті з ознаками замовності. Жодної замовної статті не знайдено на «Фреш ньюз» та «20хвилин.Житомир» (фото рейтингу «20хвилин»).

З наближенням виборів частина політичних матеріалів та прямої політичної агітації в ЗМІ, найімовірніше, зростатиме. Сюди й спрямовуватимуться основні зусилля журналістів видань, що неминуче може вилитися в чергове звуження «асортименту» новин та якості подання інформації.

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО «Інстит масової інформації» та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!