Велике будівництво великого піару: хто з політиків джинсує в полтавських медіа
В Полтаві на повну готуються до місцевих виборів. Партії і політики навперебій вихваляються у онлайн-виданнях, що зробили для міста хорошого. Найчастіше у полтавських онлайн-медіа траплялися публікації з ознаками політичної замовності про діяльність партії «Слуга народу», місцевої партії «Рідне місто» та секретаря Полтавської міськради Олександра Шамоти, який наразі виконує обов'язки міського голови Полтави. Загалом кількість зафіксованих джинсових матеріалів становить 2,4% від загальної кількості промоніторених новин.
Такі результати дослідження Інституту масової інформації, проведене на сайтах сайтів – "Полтавщина" Poltavske TV, ОКІА Новини Полтавщини, Сайт новин Полтави 0532.ua, "Зміст"протягом 6-10 липня. Метою моніторингу було дослідити кількість джинсових публікацій та замовників таких публікацій, дослідити, хто саме з політичних діячів використовує медіа для власного передвиборчого піару та визначити кількість та об'єктів контрагітації.
Загалом на п'яти сайтах промоніторено 881 новину, з них 21 публікація містила ознаки джинси. Найбільше таких матеріалів опублікувала «Полтавщина» – дев’ять (10% від загальної кількості промоніторених новин), найменше – Poltavske TV – одна новина (1% від загальної кількості промоніторених новин на сайті). Жодного матеріалу із ознаками замовності за час моніторингу не опублікував «Зміст».
Хто замовляє «музику»
В основному замовниками джинси виступають партії – всеукраїнські або місцеві осередки. Цей показник в полтавських медіа складає 43% від загальної кількості джинси. Також серед тих, хто найчастіше замовляє джинсу – політики місцевого рівня, цей показник складає 19% від загальної кількості джинси. Зафіксована одна публікація із ознаками контрагітації, що складає 4,8% від загальної кількості джинси.
Лідерство піару в полтавських медіа належить команді Зе. Таких публікацій за час моніторингу було виявлено п’ять (24% від загальної кількості джинси). Усі ці новини опублікувало ОКІА «Новини Полтавщини», комунальне видання, підконтрольне обласній владі та, по суті, керівнику Полтавської ОДА Олегу Синєгубову, який є ставлеником Володимира Зеленського та активно піарить ідеї команди Зе. Зокрема, це публікації про велике будівництво, піар-кампанія якого нині гримить у кожному місті, та про успішні реформи в державі тощо.
Місцева партія «Рідне місто» у публікаціях на «Полтавщині» активно ділиться тим, що робить для покращення життя жителів міста. Загалом за період моніторингу було зафіксовано чотири публікацій із ознаками замовності, що складає 19% від загальної кількості політичної джинси. Політики, які тримають у місті імідж господарників активно діляться, що роблять. Поливають вулиці, хоча це звична робота комунальних служб, яка виконувалася протягом останніх кілька десятків років. Демонтують незаконні МАФи, озеленюють місто.
А Олександр Шамота, секретар Полтавської міськради, хвалиться, що робить для спортивних шкіл міста, як працюють над інвестиційною привабливістю Полтави.
Цікавий факт, що за весь час моніторингу на сайтах полтавських ЗМІ була зафіксована лише одна новина з ознаками замовності від Олександра Мамая, колишнього міського голови, який бажає знову повернутися у крісло керівника міста та роздає полтавцям продуктові набори, таким чином непрямолійно «запрошуючи» підтримати на майбутніх виборах його кандидатуру. Новина про його перемогу в разі виборів та рейтинг як політика не містить абсолютно жодної інформації про соціологічну службу, що проводила дослідження. Відтак, рейтинг можна вважати маніпулятивним та розрахованим на створення позитивного іміджу політика без використання професійних методів проведення досліджень.
Колишніх політиків, як показує прагнення Олександра Мамая сісти у крісло міського голови, не буває. Підтвердження тому – спроба Оксани Деркач, яка була секретарем Полтавської міськради під час каденції Мамая, знову зайти в раду. Цього разу – від ОПЗЖ. Сайти подали інформацію про намір Деркач балотуватися, зокрема, про бажання політикині «хочеться, щоб нас підтримали люди, щоб полтавці підтримали ту партію, яка довірила жінці таку важливу роль — вести за собою». Транслювали і Іллю Киву, який заявив, що «вони впевнені в перемозі, а Полтаві потрібна «жіноча рука».
Враховуючи, що кампанія піару політиків лише починає набирати масштабів, варто очікувати до осені, коли мають відбутися місцеві вибори, зростання кількості джинсових матеріалів. Поки що цілеспрямовано піаряться ті партії та політики, які розраховують на довготривалий ефект, на кшталт команди Зе, яка розхвалює проєкти Великого будівництва в області або Рідне місто, яка звітує про свою поточну роботу так, ніби раніше робота в сфері житлово-комунального господарства в місті не велася взагалі. Залишається очікувати, що з початком офіційної передвиборчої кампанії медіа почнуть писати більше на противагу цьому про те, якою ціною політики рвуться до влади.
Надія Труш, представниця ІМІ в Полтавській області
Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов’язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews.
Help us be even more cool!