Понад 34% матеріалів у новинних стрічках житомирських сайтів стосуються кримінальних хронік та повідомлень про надзвичайні події. Майже 23% новин стосуються війни, у них ідеться про бойові дії, жертви, окупацію, полонених тощо.

Такими є результати моніторингу, який у серпні провів Інститут масової інформації.

Аналізувалися публікації за період з 8 до 12 серпня  включно в новинних стрічках п’яти медіа. До моніторингу потрапили такі сайти: 0412, "20 хвилин. Житомир", Times.zt, "Житомир.info", Перший Житомирський, загалом проаналізовано 439 новин.

Кримінал та надзвичайні події

Мінімум політики, багато криміналу та надзвичайних подій, матеріали про війну, а ще новини на соціальну тематику – така картина спостерігалася в більшості проаналізованих сайтів.

Тема криміналу та надзвичайних подій переважала в чотирьох медіа. Найбільший відсоток публікацій на таку тему в Першого Житомирського – 48%. Слідом ідуть "Житомир.info" – 38%, "20 хвилин. Житомир" – 36% та 0412 – 33,7%. У Times.zt відсоток "надзвичайних подій" є найнижчим – 12%.

Війна

Зважаючи на те що на початку серпня Житомирщина не зазнавала ракетних ударів, про війну та її наслідки в цей період писали дещо менше, ніж у попередні місяці. Тож публікації на воєнну тематику в більшості медіа – на другому місці. Водночас інтернет-видання "Times.zt" суттєво відрізняється від інших проаналізованих сайтів, майже 57% контенту присвячено війні, і ще 6% – соціальним наслідкам війни. Значна частина цих новин не стосується саме Житомира (висвітлює події в Маріуполі, дії росіян на Запорізькій АЕС, бавовну в Криму та білорусі тощо), але, вочевидь, є цікавою цільовій аудиторії сайту.

В інших медіа воєнні новини займали такий відсоток:

"20 хвилин. Житомир" – 22,4%

0412 – 17,35%

"Житомир.info" – 12,2%

Перший Житомирський – 10%

Найчастіше журналісти повідомляли про загибель та поховання військовослужбовців з Житомирщини, успіхи та здобутки наших бригад на фронті, а також про полонених.

Соціалка

Часто писали журналісти про відімкнення води чи перекриття доріг через аварії або ремонтні роботи. Загалом соціальна тематика, недотична до війни, – на третьому місці, але в інтернет-виданні "Житомир.info" цій тематиці присвячено понад 19% публікацій (друге місце).

Політика

Новини на політичну тему в серпні були радше винятком – 2,5%. До цього числа ввійшла і політична реклама, яку не завжди маркували належним чином.

Новину "Порошенко в Донецькій області особисто передав десантникам потужні бронемашини" на сайті "Житомир.info" промаркували позначкою "PR". Якщо читач не здогадається, що це означають ці літери, то у вихідних даних сайту можна знайти пояснення: "Матеріали, позначені значками "Р", "Позиція", "Бізнес", "ПР", "PR", розміщують на правах реклами або партнерства". Аналогічна стаття на Першому Житомирському розміщена в розділі "Війна" і не містить відповідних маркувань, лише посилання на пресслужбу "Європейської солідарності".

Реклама

Продовжуючи тему маркувань, зазначимо, що практично на всіх сайтах траплялися публікації з ознаками замовності, які позначалися як новини компаній (так би мовити, інформація, яку журналісти вважають важливою, тому безкоштовно розміщують з посиланням на сайт виробника / продавця / благодійника). Тематика таких публікацій різноманітна:

Особливості вибору тактичних годинників (у якій "Житомир.info" дає пряме посилання інтернет-магазин), LED дзеркала для ванної кімнати (в якій 0412.ua посилається на сайт виробника дзеркал), Юридична та охоронна фірма DEFENSE передала дефіцитні ліки захисникам України (в якій журналісти "20 хвилин. Житомир" не повідомляють основних фактів: які саме дефіцитні ліки та якій волонтерській організації передали благодійники, натомість вказують контакти фірми й прикрашають публікацію словами "Редакція "20 хвилин" висловлює глибоку подяку керівникам цієї юридичної та охоронної організації: Вадиму Гораю та Ігорю Рябчуку!".

Менш популярні теми

Окрім війни, криміналу та соціалки 5% публікацій присвячено темі здоров’я. Більша частина матеріалів стосувалася ковіду, статистики захворюваності.

А от перелік тем, які займають найменше місця в новинних стрічках: культура (2,7%), спорт (2,5%), екологія (1,5%) та захист прав людини (0,9%)

57 публікацій (12,9%) – це різноманітні новини в дусі "цей день в історії", "яке свято такого-то числа", гороскопи, прогнози погоди, фоторепортажі, опитування та огляди соцмереж.

Оксана Трокоз, регіональна представниця Інституту масової інформації в Житомирській області