ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Традиційні обмеження та відсутність реакції на звернення. Січневі будні медійників Кіровоградщини

Новий рік – нові можливості. Початок 2021 року нагадав журналістам Кіровоградщини, що таке локдаун і як то – працювати в умовах тотального "давайте після вихідних". От тільки цього разу це були зовсім не приємні дні відпочинку, релаксу і перезавантаження, а два тижні роботи, наповнені мітингами, морозами й максимальним дистанціюванням від журналістів представників органів місцевої влади.

Звісно ж, у новому році Кропивницька міська рада не відмовилася від практики дивного пропускного режиму, юридичне обґрунтування якого й досі мені так ніхто не пояснив. Проте також уже традиційно місцеві медійники не надто переймаються подібними перепонами в роботі та обмежуються переглядом онлайн-трансляцій апаратних нарад, виконкомів і засідань профільних комісій, які час від часу розбавляють брифінгами з "живими" спікерами.

Дещо краща ситуація з обласною радою та облдержадміністрацією, до приміщення яких потрапити можна, показавши охоронцям на вході своє журналістське посвідчення та загальними фразами пояснивши, куди саме ти йдеш і що тобі потрібно.

Потенційно проблемною могла стати ініційована новим керівництвом обласної ради акредитація представників масової інформації. Журналісту-фрілансеру, щоб його "порахували", необхідно було надати на вказану в оголошені електронну адресу заповнену заяву. Крім того, передбачалася й функція "зареєструвати всіх", коли видання одним махом вносило до свого подання всіх журналістів, які потенційно можуть ходити на сесійні засідання.

Приймання документів закінчилося акурат в останній день локдауну, 24  січня. Однак, як запевнили мене в телефонному коментарі представники відділу інформаційно-аналітичної роботи виконавчого апарату обласної ради, проблем у доступі медійників без акредитації до сесій чи засідань постійних депутатських комісій не буде. Підтвердила цю тезу й чергова сесія, що відбулась у вівторок, 26 січня, і куди потрапити змогли всі охочі представники засобів масової інформації.

Що ж до робочих буднів, то початок 2021-го на Кіровоградщині, як і в більшості регіонів країни, ознаменувався хвилею "тарифних мітингів", на яких місцеві мешканці вимагали зупинити зростання цін на тепло, газ, воду та електроенергію. Доволі масові заходи в Кропивницькому відбулися під стінами обласної та міської рад, однак висвітлювали цю подію медіа по-різному. Деякі, як-от місцевий інформаційний портал "Dozor", обмежилися загальним описом події, не надто вдаючись до пояснень, до кого ж власне були адресовані претензії містян. Інші ж, наприклад регіональний мовник "Суспільне:Кропивницький", подали більш розширену інформацію, що дозволила побачити фактичне розділення мітингарів на декілька таборів під умовними назвами "вода", "газ", "електроенергія" і "тепло".

Ну і на завершення трохи новин, а точніше їхня відсутність у конфліктній ситуації, що сталася між журналісткою Анастасією Зубовою та суддею Кіровського районного суду міста Кропивницького Русланом Бурком. Нагадаємо, у грудні минулого року суддя через присутність на засіданні журналістів переніс його, навіть не відкривши. Так дії, на думку медійниці, порушують її право на виконання своїх професійних обов'язків. Як наслідок – низка заяв до правоохоронних органів та різноманітних інстанцій і… нічого.

"В уповноваженого сказали, це не їхня справа, бо тут кримінальна справа, а вони по адміністративних. У поліції попросили копію посвідчення і більш не дзвонили. Від Вищої ради правосуддя також поки тихо", – розповідає журналістка, додаючи, з наступного тижня планує повторно пройтися інстанціями та дізнатися подальшу долю її заяв.

Павло Лісниченко, регіональний представник Інституту масової інформації в Кіровоградській області

Матеріал підготовлено в межах проєкту "Мережа медіаспостерігачів", який виконує ІМІ за підтримки Freedom House

 
Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!
Хочете дізнаватися першими про нові дослідження інституту масової інформації? Підпишіться на розсилку!
Дякуємо за підписку!