Соцмережі як привід для новин в онлайн-ЗМІ Житомирщини
Житомирські онлайн-медіа регулярно використовують в своїй роботі інформацію з соціальних мереж. І, в першу чергу, мережу Фейсбук, на основі якої найчастіше готують новини.
Моніторинг охопив новинні стрічки п’ятьох інтернет ресурсів області: «Журнал Житомира», «Житомир.Інфо», «20 хвилин.Житомир». «Житомир.Онлайн» та «Фреш ньюз». Досліджувалися перші 50 матеріалів, опублікованих сайтами з 2 вересня. Водночас визначалися найпопулярніші серед видань соціальні мережі, пабліки та акаунти. Окремо аналізувалася тематика новин, сформованих з повідомлень в соцмережах. З досліджених разом 250 публікацій 27,5 % або 58 новин, взяті з соціальних мереж.
З онлайн-видань найчастіше - більш ніж третина, а саме 36 %, виходили матеріали на основі соціальних мереж у «Фреш ньюз». Рідше всього соцмережі як джерело інформації використовував портал «20 хвилин.Житомир» (4 новини з 50 або 6,9%).
Фейсбук став найпопулярнішою мережею серед проаналізованих інтернет-ЗМІ. З нього взяті 41 матеріали або 71 % з усіх новин, які містять посилання на соцмережі. Наступною за затребуваністю є Ютуб, до якого звернулися при підготовці 13 публікацій (22 %). Дві згадки в житомирських інтернет-медій має Інстаграм від «Фреш ньюз», по одній - Твітер з новиною від «Житомир.Онлайн» та Інстаграм з від «Фреш ньюз». В останньому інформація для новини «Сын президента Зеленского пошёл в первый класс» взята з профілю дружини Президента України Олени Зеленської.
Акаунти офіційних осіб використовувалися для підготовки матеріалів 10 разів або 17,2%. Більш частіше зверталися до офіційних сторінок у Фейсбук (13 новин із 58). Переважно це сторінки силових відомств – прокуратури та поліції.
Однак перше місце за популярністю серед джерел в житомирських інтернет-ЗМІ належить профілям приватних осіб. Серед 12 розміщених з посиланням на них матеріалів, публікують головним чином інформацію про зниклих людей, ДТП, аварії і трагічно загиблих.
Акаунти НГО та волонтерських організацій були джерелом у 6 матеріалах онлайн-медіа Житомирщини. Ще у 10 випадках використали інші профілі в соціальних мережах.
Більш всього з соціальних мереж брали інформацію для висвітлення криміналу та надзвичайних ситуацій (13 матеріалів із 58). Лідерами з публікацією по 4 повідомлення надзвичайних подій належить сайтам «Журнал Житомира» і «Житомир.Інфо». Наступною за популярністю йде політика та соціальна тематика (12 новин). Пальма першості належить «Фреш ньюз» із запозиченими в соцмережах 6 політичними новинами.
У 9 випадках (15,5 %) до соцмереж зверталися готуючи публікації при виході різнопланових матеріалів. Кожен з сайтів, окрім «20хвилин.Житомир» з одним повідомленням, двічі приділили увагу даній тематиці. Щодо шоу-бізу вийшло 4 і державотворення 3 новини, опублікованих головним чином сайтом «Фреш ньюз». По 2 матеріали присвячені економіці та військовій тематиці. Економічний розвиток зацікавив «Журнал Житомира» і «Житомир.Інфо», мілітаризм - «Житомир.Онлайн» і знову «Журнал Житомира».
Лише з приводу корупції та антикорупції з посиланням на соцмережі опублікована одна новина інтернет-сайтом «Житомир.Інфо».
Боросовський Тарас, регіональний представник Інституту масової інформації в Житомирській області
Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО «Інститут масової інформації» та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews. Тричі локальні пабліки та двічі акаунти політиків і зірок шоу-бізу ставали приводом для підготовки новин. Жодної публікації не з’явилося з посиланням на експертів або лідерів думок.
Help us be even more cool!