ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Хмельницькі медіа та соцмережі: як регіональні редакції просувають свій контент

15.11.2023, 10:00
Альона Береза

Соцмережі диференціюються за сегментом користувачів: одні популярні у молоді, інші у більш дорослого населення, а якісь і взагалі стали платформою для офіційних меседжів. Сучасні медіа не можуть пройти повз них та, звичайно ж, використовують їх для поширення свого контенту. Хтось женеться за всіма платформами, а хтось обрав лише зручні для себе. У жовтні ми оглянули п’ять найпопулярніших медіа Хмельниччини сайт «Є»vsim.uaНезалежний громадський порталПоділля News та ХМ-ІНСАЙД і проаналізували, як вони розповсюджують свій контент в соцмережах і месенджерах. Також ми поцікавились у представників медіа, як саме вони працюють з ними та з якими перешкодами у цьому процесі стикаються.

 Сайт «Є»

«Сайт «Є» використовує соцмережі для поширення своїх новин. Адже передусім, соціальні мережі – це досить потужний канал взаємодії з аудиторією. Сьогодні для поширення новин та матеріалів, опублікованих на сайті, ми використовуємо Фейсбук, Інстаграм, Телеграм, Ютуб», – розповіла нам редакторка сайту Ірина Олійник.

Скриншот головної сторінки сайту «Є»

Це регіональне медіа має сторінки у ФейсбукІнстаграмЮтубХ (колишній Твіттер), Телеграм та Вайбер. Найбільше фоловерів має профіль у Фейсбуці – понад 42 тисячі підписників, Ютубі – 17,3 тисячі читачів та Інстаграмі – 9,3 тисяч читачів. В телеграм-каналі медіа має трішки більше 3 тисяч підписників, у Вайбері – 1,1 тисяча підписників.

За словами редакторки сайту, у Фейсбуці вони постять усі новини та матеріали, які публікуються на сайті. Час від часу створюють відеоконтент, якщо на те є інформаційний привід та ресурси. Всі новини також поширюються і в Телеграмі. В Інстаграмі редакція орієнтується на їхню аудиторію та розміщують контент за матеріалами з сайту вибірково, з адаптацією, – як пости і сторіз. Виготовлений відеоконтент публікується на Ютуб-каналі.

Найбільше медіа поширює свій контент у Фейсбуці, Інстаграмі і Телеграмі. Вайбер та Х (колишній Твіттер) останній раз оновлювались ще влітку. Зазнав змін також контент в Ютуб-каналі, адже медіа з початку повномасштабного вторгнення не веде прямих ефірів сесійних засідань обласної та міської рад. Наразі там розміщують відео про погоду та зрідка проводяться прямі ефірі.

«В штаті немає сммників, пости та адаптований контент публікують журналісти. Платного просування в соцмережах не використовуємо, оскільки не маємо на це ресурсів», – розповіла редакторка сайту Ірина Олійник.

Vsim.ua

Скріншот головної сторінки Vsim.ua

Vsim.ua заявляє про ведення шести соціальних мереж. На сайті ж поки розміщені посилання на Фейсбук, Інстаграм, Телеграм, Вайбер і Ютуб. Разом з тим, головний редактор розповів, що редакція також веде ТікТок.

Якщо говорити про охоплення, то Фейсбук-профіль сайта має 94 тисячі читачів, Інстаграм – 17,1 тисяч читачів, канал в Телеграмі – 23,5 тисяч підписників, у Вайбері – 14,6 тисяч підписників. ТікТок вже налічує 5,7 тисяч слідкувачів, а Ютуб – 8100 підписок.

«Фейсбук та Вайбер переважно використовується для поширення новин із сайту. Інші соцмережі – в меншій мірі. Вони є окремими платформами і на них часто можна знайти те, чого немає на сайті. Для кожної платформи контент, за можливістю, адаптується. Платне просування ми використовуємо рідко. Переважно маємо можливість робити це в рамках грантових програм. При цьому суми невеликі. Маємо смм-редактора», – розповідає головний редактор Vsim.ua Максим Фарина.

Контент у Телеграм-каналі, на відміну від сторінки в Фейсбуці і спільноті у Вайбері видання,  значно ширший –  тут можна побачити не тільки локальні, а і новини національного рівня, результати роботи ППО, сповіщення про повітряну тривогу та її відбій. Для ТікТоці виготовляються відео, які поширюються відносно регулярно – раз у декілька днів там розміщується відео. Ютуб медіа веде досить нестабільно, інформація там може оновлюватись десь раз у місяць, а останнє оновлення було місяць тому.

Незалежний громадський портал

Скриншот головної сторінки НГП

На сайті видання бачимо згадку про ведення чотирьох соціальних мереж, Фейсбуку, Телеграму, Х (колишній Твіттер) та Ютубу. Втім, останній практично не ведеться, адже оновлене відео було ще 9 місяців тому. На Ютуб-сторінку все ще підписаний 301 фоловер. У Фейсбуці портал має 7,3 тисяч підписок, Телеграм-каналі – 969 підписників, Х – 256 підписок.

За інформацією НГП, в цих соцмережах, в основному, поширюються новини із сайти та вони частково адаптуються під Телеграм. Таргетинг не використовують, сммник у штаті відсутній .

«Просування та поширення у Фейсбуці збільшує кількість відвідувачів сайту, відповідно, й трафік. Телеграм-сторінка та акаунт в Х на це не впливає», – зазначили у відповідях на лист, що було надіслано на електронну пошту медіа.

Поділля.News

Скриншот головної сторінки Поділля.News

В регіональному медіа повідомили, що акаунти вони мають на всіх майданчика: ФейсбукІнстаграмТелеграм, Вайбер, ЮтубХ (акаунт був, але ним довго не користувалися). Втім на сайті є згадка лише про три соцмережі.

Якщо говорити про кількість підписників, Фейсбук-сторінка має 4,5 тисяч підписників, Інстаграм – 1 271 читача, Телеграм – 450 підписників, Вайбер – 923 та Ютуб – 371 підписника. Також видання має групу у Фейсбуці, яка налічує 3 тисячі підписників.

В редакції розповіли, що на всіх майданчиках публікується лише той контент, який розміщено на сайті, а в Ютубі відео публікується рідко. В групі Фейсбуку медіа іноді пропускає дописи підписників. 

«Контент під соцмережі адаптуємо рідко, зазвичай, дублюємо заголовок та ставимо посилання на статтю. Таргетинг не використовуємо та смм-фахівця у штаті не маємо. Поширенням дописів займається журналіст, який працює на стрічці», – розповіла власниця медіа Олена Лямзіна. 

За її словами, просування у соцмережах для них, здебільшого, важливе, аби бачити реакції читачів на ту або іншу публікацію. «Оскільки спеціально соцмережами ми не займаємося, визначити, як вони впливають на просування медіа, важко. Ми більше робимо акцент на просування медіа через Google», – пояснила стратегію використання соцмереж власниця медіа.

ХМ-ІНСАЙД

Скриншот головної сторінки ХМ-ІНСАЙД

«ХМ-ІНСАЙД має свої сторінки у FacebookTelegram та YouTube із чисельністю користувачів понад 4 500 (дані подано сумарно по всіх соцмережах медіа, – авт.). Їх кількість щоденно збільшується, причому без застосування штучного накручування», – зазначила у відповіді на питання, які ми розіслали виданням, редакторка Лілія Коцюк.

Ця інформація збігається з кількістю соцмереж, перехід на які відображається на головній сторінці сайту. Так, Фейсбук-сторінка медіа має 2,7 тисяч читачів, Телеграм – 1344 підписки та Ютуб – 384 користувачі.

«На цих акаунтах, крім основних новин з сайта, публікується інформація про безпекову ситуацію в регіоні, важливі зміни в законодавстві, соціальні питання, погоду, анонс соціальних та культурних заходів тощо. Контент адаптується під соцмережі. Наразі платне просування сторінок не використовуємо. У своєму штаті не маємо сммника, ці функції виконує один із журналістів, оскільки з пандемією, а потім і з повномасштабним вторгненням, доходи видання дещо зменшились», – розповіла Лілія Коцюк.

У Фейсбуці та Телеграмі медіа, в основному, поширює свої матеріали. Також в Телеграм-каналі можна побачити сповіщення про повітряні тривоги і їх відбій. Ютуб-канал видання оновлюється досить рідко – раз чи два у декілька місяців.

Разом з цим в медіа вважають необхідним таргетинг регіонального незалежного онлайн-видання,  «Ми не можемо, та й не маємо потреби конкурувати з анонімними телеграм-каналами, які поширюють не завжди правдиві повідомлення і заробляють на шоковому контенті. Втім, реалії показують, що соцмережі залишаються основним інструментом донесення інформації. Тому варто зважати на це: через залучення більшої аудиторії шляхом просування сторінок, їх креативний розвиток, маркетингове оновлення. Цим і має займатись фахівець у сфері SMM. Питання — у фінансуванні», – наголосила редактор Лілія Коцюк.

 Замість висновків

Як видно з проведеного аналізу та спілкування з регіональними редакціями Хмельниччини, всі медіа так чи інакше ведуть соцмережі. Хтось тягнеться бути присутнім у майже всіх, а хтось обирає лише декілька платформ. Однак у всіх виданнях погоджуються з тим, що для медіа дуже важливо мати та наповнювати ці платформи. Втім у більшості редакцій проблемним є питання фінасування сммника у команді та бюджетів на таке просування.

Альона Береза, регіональна представниця Інституту масової інформації в Хмельницькій області

Liked the article?
Help us be even more cool!