Соцмережі для медіа: як їх використовують регіональні ЗМІ на Сумщині
Як медійники області користуються популярними соцмережами для просування своїх медіа і матеріалів, ми досліджували в жовтні. Ми проаналізували сторінки двох онлайн-медіа, які активно просувають свій контент саме в соцмережах, ЦУКР і Кордон.Медіа, а також трьох телеканалів, які мають регіональне охоплення, – "Відікон", Суспільне.Суми, СТС.
У кожного з медіа є канал у YouTube та Telegram, а також сторінки в Instagram та Facebook. У штаті мають по два есемемники такі медіа, як ЦУКР та СТС, немає смм-фахівця в ТРК "Відікон", за штатом є діджитал-відділ у Суспільного та в пошуках есемемника перебуває Кордон.Медіа.
- Instagram – 11,4 тисячі підписників
- Telegram – 16,2 тисячі підписників
- Facebook – 22 тисячі підписників
- ТіkТоk – 1,1 тисячі підписників
- YouTube – 799 підписників
Редакція адаптує контент під кожну із соцмереж, ЦУКР єдиний з усіх має акаунт в Х. Середня кількість підписників за цей рік – 51 564.
"Ми активно розвиваємо Telegram, Facebook та Instagram, це наші основні платформи. Додатково постимо контент у TikTok, X, Threads і YouTube. У середньому ми оновлюємо сторінки контентом щодня. Зазвичай це перепаковки матеріалів, що є на сайті, але, крім цього, випускаємо контент лише для соцмереж: швидкі новини, пости з військовими зборами, відео, слайдери, запустили рубрику зі скульптурами. Зазвичай для Telegram та Facebook ми використовуємо схему "сніпет + підводка", в Instagram публікуємо слайдери з основною інформацією з тексту та фото.
Час від часу запускаємо таргетовану рекламу, готуємо спільні пости з іншими медіа чи героями текстів. Щодо бюджету зазвичай усе гнучко, тому тут конкретної цифри не назву.
У нас є дві смм-менеджерки, які адаптують контент, створюють власний і комунікують у соцмережах", – розповів головний редактор сайту Олексій Туча.
Кордон.Медіа
Позиціюють себе як "медіа соцмереж", основна платформа дистрибуції контенту – YouTube, але найстрімкіша за розвитком – TikTok.
"Ми стартували як медіа соціальних мереж. Основні платформи, які ми розвиваємо, – це YouTube та Instagram. Також наша аудиторія є на Facebook та у ТіkТоk, який став однією з найстрімкіших за темпами зростання платформ.
Наші підписники – це результати пів року роботи Кордон.Медіа. Можливо, це не фантастичні цифри, але це наша аудиторія, котра читає саме новини, історії, а не якісь трешові вкиди, на яких можна дуже стрімко підняти цифру підписників, але не їхню якість. До кінця року в планах зберегти цю кількість підписників та подвоїти як мінімум.
На YouTube ми публікуємо відеорепортажі двічі на тиждень. У ті дні, коли немає великих відео, на YouTube публікуємо шотси. В Instagram щодня чотири-п'ять сторіс, також два-три рілзи на тиждень та хоча б один фоторепортаж.
У Facebook – два великі відео, на наступний день після його публікації в YouTube. Також автоматично поширюються рілзи та фоторепортажі з Instagram.
Telegram – щодня дві-три новини, а додатково вранці та ввечері зведення щодо обстрілів області. ТіkТоk – два-три відео на тиждень.
Весь наш контент адаптовано під соцмережі. Бо ми розуміємо, що скрізь різна авдиторія і їй потрібні різні формати про одні й ті самі події, по суті. Але, приміром, рілзи деякі для Instagram та шотси для YouTube можуть повторюватися. Контент із Telegram не завжди може пройти цензуру в ТіkТоk чи Instagram, тому також враховуємо політику кожної із соцмереж.
Корпоративної реклами поки що не використовували, на це не маємо бюджету.
Зараз на Кордон.Медіа немає відповідального за дистрибуцію контенту, ми в активних пошуках нової людини на цю вакансію. Тож поки в колективі є тимчасово відповідальні за кожну із соцмереж", – розповіла, як використовують соцмережі, головна редакторка, співзасновниця Кордон.Медіа Олеся Боровик.
Мають сумарно найбільшу кількість підписників, єдині розвивають Viber, у штаті не передбачено есемемників, але є діджитал-відділ. "Чіткого плану з кількості приросту підписників не маємо. Головні наші конкуренти – інші регіональні філії Суспільного мовника. Але маємо щомісячний приріст майже у всіх наших соцмережах. Маємо правило оновлювати сторінку у Facebook не рідше ніж один пост на годину. Якщо не маємо власних новин, робимо пост із Суспільне.Новини. Публікуємо сюди новини із сайту, кепшн-відео, рідше – фото з короткою інформацією про те, що зображено (обстріли області і т.д.).
В Instagram – кілька постів на день (чіткої кількості не маємо, орієнтуємося на новини, які підходять цій соцмережі). Пости з новин сайту, відео, гарні фото без новинного прив’язування.
Пости в Telegram і Viber – термінові новини й повідомлення про повітряні тривоги. Рідше – лайфовий ексклюзив.
YouTube – публікації, коли маємо змонтовані відео, в будні дні це більше контенту, у вихідні кількість зменшується. Там публікуємо новинні сюжети, дайджести та інтерв'ю.
Щодо адаптації контенту під соцмережі – з одного й того самого знімання робимо різні за форматом відео для Instagram, Facebook і Telegram (кепшн-відео). Для YouTube зазвичай буде більш розширена версія матеріалу.
У штаті есемемників не маємо. Соцмережами, крім YouTube, і сайтом займаються редакторки діджитал-відділу. Для YouTube робить контент ньюзрум, монтують і викладають монтажери", – розповіла керівниця діджитал-відділу Суспільне.Суми Юлія Марковська.
Поширюють контент у соцмережах переважно в робочий час, адаптовують – найважливіші матеріали. Нещодавно втратили свій акаунт в Instagram, довелося створювати нову сторінку.
"Щодо оновлення стрічки: активно оновлюємо з 8:00 до 18:00, в інший час – додаємо актуальні новини, фото або важливі термінові публікації. Від стрічки новин матеріали відрізняються, в Instagram це відео і фото. Під соцмережі інколи адаптуємо ексклюзивні сюжети й репортажі на суспільно важливі теми. Поки не рекламуємо соцмережі. У штаті два есемемники", – розповіла директорка телекомпанії СТС Наталія Гончарова.
ТРК "Відікон"
Активно розвивають YouTube, мріють про есемемників у штат та гроші на рекламу.
"Ми маємо акаунти на Facebook, Telegram, YouTube. На місяць маємо в середньому плюс 600–700 підписників. Щодо публікації у Facebook, Telegram, YouTube, то це по три-шість публікацій на день, крім вихідних. Ці матеріали від основної стрічки новин зазвичай не відрізняються, але бувають винятки. Наприклад, коли якісь лайфові онлайн-ввімкнення або публікації з місця події в разі надзвичайних ситуацій. Не адаптуємо окремо контент під соцмережі, бо не маємо на це ресурсу. Фінансово не маємо під це взагалі бюджету, як і на рекламу. У штаті есемемників немає, але хотіли б", – розповіла директорка ТРК "Відікон" Наталія Братушка.
Альона Яцина, регіональна представниця Інституту масової інформації в Сумській області
Help us be even more cool!