Соціальні мережі - джерело повідомлень про надзвичайні події на чернігівських сайтах
Найчастіше чернігівські онлайн-медіа використовують соціальні мережі, повідомляючи про надзвичайні події в місті. Такі результати дослідження ІМІ, який проводився з 2 вересня 2019 року.
Соцмережі як джерела новин аналізувалися в п’яти онлайн-медіа (Город.cn,Челайн, Події і коментарі,0462.ua ,Час Чернігівський) в перших 50 матеріалах новинної стрічки. Під час моніторингу визначалося, які соціальні мережі та акаунти використовуються найчастіше, а також теми яких новин соціальні мережі використовують найбільше. Всього було проаналізовано 250 новин. 10 публікацій або 4 % були написані на основі соціальних мереж.
Найактивніше соціальні мережі, як джерело інформації використовувало онлайн-видання «Події і коментарі» (4 матеріали), по 2 таких матеріали розмістили Челайн, Події і коментарі, 0462.ua, Час Чернігівський
Один з найпопулярніших місцевих сайтів Город.cn за досліджуваний період не опублікував жодної новини з використанням соціальних мереж. Це пов’язано з редакційною політикою видання – портал займається републікацією контенту інших ЗМІ (газет, телебачення), зрідка продукуючи власний контент.
Найбільше чернігівські сайти використовують соціальні мережі, повідомляючи про надзвичайні події. Так, 40 відсотків матеріалів, де джерелом інформації виступили соціальні мережі, були саме про це. Найпопулярнішим в цьому напрямку є телеграм-канал «Чернігів оперативний», куди часто потрапляють кадри про надзвичайні події, як від чернігівських поліцейських, так і від випадкових свідків подій.
В період дослідження дві новини з посиланням на «Чернігів оперативний» надрукувало видання «Час Чернігівський» («Водій напідпитку понівечив новенький світлофор у Чернігові» та «Чернігівця, якого неодноразово ловили п’яним за кермом, збила автівка. ФОТО») та одну новину розмістило видання Челайн (На проспекті Миру невідомі залишили автівку без коліс (Фотофакт)
Соціальна тематика займає 30% від загальної кількості матеріалів, що використовують соціальні джерела.
Так, на основі повідомлення від чернігівки в фейсбуці, Челайн зробили свій матеріал про те, що дітей з багатодітних сімей висаджують з маршруток. На основі допису журналісти звернулися за коментарем – роз’ясненням до департаменту соціального захисту Чернігівської ОДА, хто ж має право на пільговий проїзд і як захистити свої права.
Також новину на основі повідомлення офіційної сторінки в фейсбуці дитячої поліклініки №1 про переїзд опублікували видання 0462.ua (Філіал дитячої поліклініки №1 на Подусівці переїжджає) та Поді і коментарі (.Філіал 1-ї дитячої поліклініки на Подусівці закривається).
Новини політичного характеру зайняли 20% від загальної кількості новин, опублікованих на основі повідомлень в соцмережах.
Найбільше акцентував увагу на таких повідомленнях сайт Події і коментарі: Чернігівські учні отримали від мера ручки до свята першого дзвоника. Хто оплатив - невідомо, Голова Молодіжної міської ради склав повноваження.
Найчастіше сайти використовують акаунти локальних пабліків (30%), далі йдуть сторінки офіційних установ та приватних осіб (по 20%), акаунти лідерів думок та НГО (по 10 %).
Наприклад, як джерело інформації журналісти використовували сторінку фейсбук футбольного клубу «Десна» (сайт 0462.ua "Десна" обирає кращого гравця серпня) та сторінку Національної спілки журналістів України (сайт «Події і коментарі» «НСЖУ сподівається, що напад на журналіста у Чернігові не поповнить список нерозкритих справ»).
Найпопулярнішою ж соціальною мережею у чернігівських медійників є фейсбук - 70% новин, які зроблені на основі повідомлень з соцмереж, припадають саме на це джерело. В решті таких новини посилалася на телеграм-канали. А от інші популярні соцмережі – твітер, ютуб та інстаграм не були помічені у використанні як джерело інформації у досліджуваний період.
Павло Пущенко, регіональний представник ІМІ у Чернігівській області
Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID “Медійна програма в Україні”, який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО “Інститут масової інформації” та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.
Help us be even more cool!