Соціалка, кримінал і красиві фоточки: що постять харківські онлайн-медіа
Найшвидший спосіб отримання інформації – соціальні мережі медійних видань. Протягом 10–16 серпня ІМІ дослідив, як і який контент публікують онлайн-медіа на своїх сторінках у Facebook, що з того реклама і джинса.
Серед досліджуваних харківських видань (057.ua, Kharkiv.Today, "Об'єктив", "Город Х", Status Quo) найбільше підписників у сторінки 057.ua (понад 55,5 тисяч) і Kharkiv.Today (понад 27 тисяч). Решта, як видно з таблиці, мають значно скромнішу кількість фоловерів.
Найактивніше ведуть FB-стрічку 057.ua (130 постів за тиждень) і "Город Х" (132 пости за тиждень). Обидва сайти опублікували на своїх сторінках по 30 розважальних постів (88%), а всього моніторинг виявив загалом 68 таких публікацій, серед них фотографії та колажі:
Журналісти 057.ua також використовують інтерактивні прийоми, наприклад просять оцінити фото або пропонують пройти тести.
Діалог через підводки до публікацій ведуть і в Kharkiv.Today. Подекуди вони оцінні, як у прикладах нижче, однак сприймаються підписниками схвально.
До речі, це видання змінило спосіб подання інформації й наразі нарощує кількість підписників у соціальних мережах. Наразі Kharkiv.Today третє за популярністю харківське медіа у Facebook після 057.ua і "Накипіло".
Медіагрупа "Об’єктив" використовує Facebook здебільшого для публікації відео: лише 26% контенту сайту потрапило на соціальну сторінку видання на противагу 84,4% в 057.ua чи 76% "Город Х".
Щодо тематики публікацій, то моніторінг виявив приблизно однакову кількість постів про соціальні проблеми (171 новина, або 34%) та кримінал / надзвичайні події (170 новин, або 34%). У першу групу потрапила й щоденна статистика приросту хворих та зміни статусу Харкова й області із "зеленої" зони на "жовту" і "помаранчеву". Так, Status Quo опублікував посилання не на окрему статтю, а на спецтему:
Протести в Білорусі – топова політична тема 10–16 серпня. Усі харківські видання опублікували принаймні по одному посту про це: "Возле памятника Шевченко прошел митинг (фото)" (SQ) або "Историческая акция протеста. На улицах Беларуси собралось рекордное количество людей (видео)" ("Объектив").
У зазначений період почали з’являтися матеріали про місцеві вибори, наприклад: "Выборы в райсоветы под угрозой срыва. Что ожидает Харьковщину" ("Город Х"). Загальна кількість публікацій про політику та політиків на FB-стрічці – 44 (8,8%).
Моніторинг не виявив передвиборчої джинси на жодній з FB-сторінок видань, натомість сайт 057.ua надрукував без належного маркування три замовні матеріали на користь політиків. Цитуємо один з них: "Глава "Слуги народа" в Харьковской области инициировал создание рабочей группы по наработке плана выхода Харьковского авиазавода из глубокого кризиса" (057.ua).
Щодо комерційних рекламних матеріалів (їх п’ять, 0,5% загальної кількості постів), то вони мають також неналежне маркування на FB-сторінці 057.ua.
Як бачимо, аналізовані видання по-різному ставляться до просування матеріалів у Facebook. Наразі туди потрапляє в середньому 51% статей. Сторінки у Facebook всіх медіа журналісти ведуть російською мовою.
Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов’язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews.
Help us be even more cool!