ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Сім порад, які допоможуть експерткам опинитися на шпальтах ЗМІ

16.09.2020, 11:35
Єлєна Щепак

У черкаських онлайн-ЗМІ чоловіків згадують утричі частіше, аніж жінок. У ролі експерток журналісти залучають жінок ще менше. Такими є результати лютневого моніторингу Інституту масової інформації, що мав на меті дослідити гендерний баланс у новинах регіональних онлайн-видань. Ба більше: під час іншого дослідження ІМІ деякі респондентки зазначали, що часом ЗМІ просили в них контакти колег – експертів чоловічої статі.

Причин для такої нерівномірної картини кілька. Частково це пов’язане справді з недотриманням гендерного балансу під час висвітлення тих чи тих тем. Та є й інша сторона медалі: жінкам-експерткам часом бракує впевненості в собі. Згідно із соцдослідженнями, 19 % респонденток вказали, що не відчувають себе досить компетентними, і вважають, що є кращі за них експерти. Як наслідок, робота жінок з експертного середовища не завжди є такою публічною, як у колег-чоловіків. А отже, не досить помітною для журналістів.

Під час цього ж самого дослідження, проведеного ІМІ на початку літа 2020-го, вдалося з’ясувати, що заважає жінкам бути публічнішими. На першому місці жінки зазначали брак часу (30%), на другому – побоювання критики й булінгу, особливо в соцмережах (27%), на третьому – недовіру до медіа (23%).

Сім порад, які допоможуть завести власний блог і збудувати мости зі ЗМІ

1. Насамперед варто усвідомити, що ви потрібні медіа. Черкаські журналісти та журналістки завжди ставляться позитивно до коментарів жінок-експерток. Телевізійники “голодні” на цікаві сюжети, а газетярі й сайтовики – на статті. Тож якщо ви можете в цьому їм допомогти – точно отримаєте у відповідь вдячність, а не хейт.

2. Щоб стати героїнею публікації або експерткою, у якої братимуть коментар, журналісти повинні знати про ваше існування. А ще – теми, в яких ви розумієтеся. Найпростіший спосіб, як цього досягнути, – почати вести власний блог. У часи активного розвитку соцмереж це нескладно. На вибір є Facebook, Instagram або власний Telegram-канал.

Перед створенням власного блогу варто подумати про тему, про яку хочете розповідати. Найтиповіша помилка в нашій голові пов’язана з тим, що нам здається, ніби інформація, якою ми володіємо, відома всім. А отже – нецікава людям. Насправді це не так. Рецепт шоколадного фондану може бути відкриттям для когось у вашому лайфстайл-блозі. А допис про те, як правильно створювати власний блог, стане справжньою знахідкою для блогера-початківця.

3. Ще один пункт – створення контент-плану. Заплануйте, скільки публікацій ви зможете створювати на тиждень / місяць. Контент-план може мати вигляд звичайної таблички, у якій ви вписуєте тему майбутнього допису, коли його має бути опубліковано, а також що потрібно для його створення. Він дозволить систематизувати вашу роботу і випрацювати комфортну регулярність дописів. Варто дотримуватися контент-плану і не зникати з інформаційного поля на кілька тижнів / місяців.

4. Зрештою – почати писати. Переборіть страх у собі та створіть свій перший експертний допис. Якщо маєте сумніви щодо якого якості, дайте прочитати знайомим, які вже мають досвід у веденні блогів.

5. Балансуйте між дописами про своє життя та експертними (якщо у вас, звісно, експертний блог). Адже в соцмережах людям не менш важливо за вашою фаховістю бачити людину, яка теж часом має відпочинок, друзів, улюблені книги, домашнього улюбленця тощо. Подібне ведення блогів буде корисним не лише для експерток, а й для представниць громадського сектору. У соцмережах ви можете розповісти про свій проєкт, перебіг його реалізації, знаходячи в такий спосіб однодумців. Окрім того, це дозволить привернути увагу до проєкту журналістів.

6. Якщо ви написали кілька дописів про проєкт у соцмережі, а в “приваті” все ще немає повідомлень від зацікавлених журналістів – напишіть їм. Знайти медіа свого міста ви можете у Facebook, Instagram або в Google за запитом “новини Черкас” (або іншого потрібного вам міста). У соцмережах їм можна надіслати повідомлення, а на сайтах – знайти їхню електронну пошту. Напишіть їм коротенького листа про свій проєкт із зазначенням у кінці контактів для подальшої комунікації. Це ж саме можна зробити, якщо ви експертка, яка готова давати коментарі, але по них до вас не звертаються. Також ЗМІ часто публікують на власних сторінках або сайтах номер телефону редакції – ще одна можливість зв’язатися з ними.

7. Більшість регіональних сайтів мають рубрику “Блоги” й залюбки розміщуватимуть безоплатно ваші блоги, якщо вони є цікавими для аудиторії. Така співпраця буде корисною як для журналістів, які отримають новий цікавий контент, так і для вас, адже це допоможе розширити вашу аудиторію і вийти за межі соцмереж.

Як навчитися писати? 

Зробіть своєю звичкою читання літератури, журналістських публікацій, а також блогів тих авторів, які вам імпонують. Читаючи, ми засвоюємо нові слова, надихаємося стилем, а також інтуїтивно звертаємо увагу на граматику та пунктуацію. Це допоможе вам писати цікаво та грамотно. Повірте, з кожним вашим блогом дописи ставитимуть кращими – дякуємо практиці.

Якщо сміливості все ще бракує – почитайте більше про блогінг в інтернеті або пройдіть один з безоплатних курсів. Наприклад, на платформі Prometheus є курс “Комунікаційні інструменти для побудови репутації”.

Головне – будьте впевнені в собі та зробіть перший крок.

Єлєна Щепак, співзасновниця видання “18000”

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!