Рівненські медіа найбільше публікують інформацію органів влади: дослідження ІМІ
Найчастіше рівненські ЗМІ публікують матеріали з посиланнями на офіційні сайти та сторінки державних органів влади, установ на інших структур у соцмережах. Найменше посилань – на іноземні ЗМІ. Лише один матеріал містить посилання на російський ресурс.
Такі результати вересневого моніторингу ІМІ. Так, із 12 до 16 вересня включно Інститут масової інформації аналізував, на які джерела інформації у своїх матеріалах посилаються ЗМІ. Досліджувалися новинні стрічки п’яти найпопулярніших ЗМІ Рівного – сайтів “Радіо Трек”, “Рівне вечірнє”, “Рівне медіа”, “Рівне 1” та ОГО. Усього проаналізовано 870 матеріалів і 877 джерел інформації.
У 78% матеріалів медіа посилалися мінімум на одне джерело інформації. Щоправда, більшість згадок першоджерела інформації не мала гіперлінків.
У 138 матеріалах, які становлять 16% проаналізованого контенту зазначених ЗМІ, не було посилань на джерела.
62 матеріали, які становлять 7% усього контенту, були власною роботою журналістів.
34% всіх посилань у стрічках п’яти медіа – офіційні сайти державних органів влади, підприємств та установ, а також на їхні офіційні акаунти в соцмережах та телеграми. Так, найбільше на офіційні джерела посилається сайт “Рівне 1” – у 51% матеріалів. За кількістю публікацій з такими посиланнями переважає сайт “Рівне медіа” – 123 матеріали, які становлять 48% усього контенту. 34% матеріалів “Рівне вечірнє” мали посилання на соцмережі та сайти органів влади. Однак цей ЗМІ рідше за попередні вказував прямий гіперлінк. 32% таких посилань – у матеріалах ОГО. “Радіо Трек” найменше вказував джерелами інформації офіційні сторінки – лише в 15% публікацій.
Найчастіше ЗМІ посилалися на соцмережі поліції та Рівненської ОВА.
Велика кількість публікацій, а саме 16% усього контенту, не містили посилання на джерела. Зі змісту окремих з них читач міг би здогадатися, що джерелом інформації є, до прикладу, поліція. ЗМІ нерідко публікують статті із сайту органу влади, майже не редагуючи їх, використовують фото з публікації, але не вказують, звідки отримали інформацію. Також ЗМІ не завжди посилаються на джерела інформації розважального характеру, гороскопів, публікацій з порадами тощо.
Найменше посилань у відсотковому відношенні – на сайті “ОГО”, вони становлять 26% усього контенту, або дев'ять публікацій. Сайт “Рівне вечірнє” не вказував джерела інформації у 21% матеріалів (38 публікацій). “Рівне 1” у більшості публікацій вказує гіперлінк на джерело, однак 18% статей цього ЗМІ (24 матеріали) не містять жодного посилання. “Радіо Трек” не вказує джерел інформації в 14% матеріалів, або в 39 матеріалах. “Рівне медіа” найчастіше зазначає джерела інформації, однак в 11% матеріалів (28 публікацій) їх немає. Варто зазначити, що переважна більшість матеріалів цього ЗМІ без вказаного джерела – розважального характеру. Як-от публікація про, те як захистити грядки з овочами від заморозків.
12% усіх проаналізованих джерел – посилання на інші українські медіа. Це загальний показник, який виник переважно через велику кількість таких посилань на сайті “Радіо Трек”. Так, 81 таке посилання зі 107, які виявлено в усіх ЗМІ в сумі, – із сайту “Радіо Трек”. Отже, у 30% матеріалів “Радіо Трек” джерелом інформації є інші медіа. Решта сайтів зрідка публікують контент з інших ЗМІ: у “Рівне вечірнє” всього 7% таких джерел, у “Рівне медіа” – 5%. Сайти “Рівне 1” та “ОГО” не публікували матеріалів, джерелами яких є інші українські медіа.
11% усіх проаналізованих джерел були посиланнями на соцмережі. Переважно це публікації з посиланнями на акаунти посадовців, а саме мера Рівного Олександра Третяка та голови ОВА Віталія Коваля. “Рівне медіа” та ОГО посилаються на соцмережі у 15% публікацій. “Радіо Трек” – у 12%, а “Рівне вечірнє” – у 10%. “Рівне 1” опублікував лише одну публікацію, джерелом якої є інформація із соцмереж.
9% джерел – це коментарі пресслужб або ж передруки пресрелізів. Переважно джерелом інформації є речники поліції та патрульної поліції. Частіше за інші ЗМІ, у 12% публікацій (31 матеріал), на пресслужби посилався “Рівне медіа”. Цей сайт іноді подавав ексклюзивну інформацію, яку його кореспонденти дізналися від речників поліції. “Радіо Трек” і “Рівне вечірнє” вказували джерелом інформації пресслужби у 8% своїх публікацій, а “Рівне 1” і “ОГО” у 6%.
7% – власна робота журналістів аналізованих ЗМІ. Найбільше, 28, матеріалів – авторства кореспондентів “Рівне 1” (це 22% загальної кількості проаналізованих джерел). Переважно медіа готує публікації на основі власних сюжетів. “Радіо Трек” опублікував 21 матеріал власного виробництва, що становить 8% усіх публікацій ЗМІ. Цей ЗМІ звертався по коментарі до посадовців, щоб отримати експертну оцінку, або ж перевіряв інформацію, отриману від читачів, у пресслужб. Сайт “Рівне вечірнє” публікував шість авторських матеріалів. Здебільшого “Вечірка” випускає розлогу аналітику на політичні теми.
5% джерел – це посилання на посадових осіб. Переважно на міського голову Рівного Олександра Третяка та голову Рівненської ОВА Віталія Коваля. Ще 5% джерел – це посилання на різні сайти, які не позиціюють себе як ЗМІ. В 1% випадків медіа посилаються на іноземні ЗМІ. І лише одну публікацію, у якій повідомляється про загибель “генпрокурора ЛНР”, побудовано на інформації з “російських ЗМІ”. Щоправда, яких саме, сайт “Рівне медіа” не зазначив.
Ганна Калаур, представниця Інституту масової інформації в Рівненській області
Help us be even more cool!