Про що пишуть миколаївські онлайн-медіа: кримінал, політика і схудла джинса
Головними темами новин у миколаївських онлайн-медіа стали кримінал, надзвичайні новини, міжнародні новини та політика. Водночас кількість джинси після місцевих виборів у жовтні зменшилась у п'ять разів.
Такі висновки можна зробити після проведеного Інститутом масової інформації моніторингу онлайн-ЗМІ Миколаєва з 2 до 6 листопада 2020 року включно. Метою моніторингу було дослідити, які теми є ключовими в новинах онлайн-медіа регіону, а також визначити кількість матеріалів з ознаками замовності. До аналізу потрапили стрічки новин видань: "Преступности.НЕТ", "Новости N", "Мой город", "Інше.TV", 0512. Загалом проаналізовано 1148 публікацій.
Джинси – в рази менше
Кількість матеріалів з ознаками замовності в медіа Миколаєва за період моніторингу впала в п'ять разів порівняно з передвиборчим ажіотажем, що спостерігався в миколаївських медіа напередодні місцевих виборів у жовтні. За результатами жовтневого аналізу ІМІ, 7% (або 87 публікацій) новин у миколаївських онлайн-медіа мали ознаки замовності. У листопаді кількість таких матеріалів зменшилася до 1,4% загальної кількості публікацій в стрічках новин (або 16 новин).
Проте зазначимо, що моніторинг у медіа Миколаєва проводився за два тижні перед повторними виборами – другим туром виборів міського голови, що були призначені на 22 листопада. Хоч і значно менше, ніж у жовтні, але в ЗМІ також публікувалися матеріали з ознаками замовності, що стосувалися основних претендентів на посаду мера Миколаєва – Владислава Чайки та Олександра Сєнкевича. Найбільше ж джинси було в Преступности.net.
Так, 50% загальної кількості джинси (вісім новин) було опубліковано в його новинній стрічці, і лише один матеріал був комерційною джинсою. У новині "Аудиторы KPMG подтвердили финансовые показатели ГК "Прометей" з посиланням на компанію "Прометей" розповідається про позитивні результати проведеного аудиту підприємства, що можна розцінювати як діяльність, спрямовану на покращення іміджу підприємства в інформаційному просторі.
Інші сім новин з ознаками замовності стосувалися політичної тематики. Зокрема, видання опублікувало матеріали про кандидата на посаду міського голови від партії "Опозиційна платформа – За життя" Владислава Чайку, повідомивши, що політик зустрівся з підприємцями ("Кассовые аппараты сейчас не к месту!": кандидат на пост мэра Чайка поддержал николаевских предпринимателей"). Також на сайті писали про те, чому Владислав Чайка виступає за пом'якшення карантину ("После первого закрытия на работу вернулись только треть предпринимателей Николаева": Чайка объяснил, почему выступает за смягчение карантина"), і про те, що Владислав Чайка подякував виборцям за підтримку в першому турі виборів ("Наша работа не останавливается, впереди второй тур", – Владислав Чайка поблагодарил избирателей за доверие"). Видання також публікувало матеріали із заявами голови місцевої організації партії "Наш край", депутата облради Юрія Кормишкіна, який коментував результати виборів ("От партии "Наш край" в Николаевский горсовет заходят четыре депутата – Кормышкин") та вимагав від влади відреагувати на незаконне розкопування історичного кургану на Миколаївщині ("Нужно защищать нашу историю": Кормышкин об отсутствии реакции власти на незаконность раскопки исторического кургана").
Ще 25% загальної кількості новин з ознаками замовності (або чотири матеріали) опублікували "Новости-N", із них один – комерційна джинса: "Порт "НИКА-ТЕРА" начал перевалку нефтепродуктов". Три публікації стосувалися чинного міського голови Миколаєва Олександра Сєнкевича, одного з претендентів на посаду мера міста в другому турі виборів. Олександр Сєнкевич обіцяв побудувати тунель у віддаленому районі міста ("Сенкевич процитировал Шварценеггера и пообещал, что ж/д тоннель в Корабельном районе будет"), розповідав про те, чому балотується на другий термін ("Сенкевич заявил, что не пошел бы на выборы при наличии людей, которые могли сделать город лучше него"). А в новині "Сенкевич считает, что николаевцы хотят вернуться в СССР" були елементи контрагітації, в якій Олександр Сєнкевич розповідав про "промивання мізків електорату" з боку партії "ОПЗЖ", яка "грає на почуттях" виборців.
Два з трьох матеріалів, що містять ознаки замовності, в стрічці новин "Мой город" були ідентичними тим, що опубліковані сайтом "Преступности.НЕТ". Зокрема, "Нужно защищать нашу историю": Кормышкин об отсутствии реакции власти на незаконность раскопки исторического кургана" та "От партии "Наш край" в Николаевский горсовет заходят четыре депутата – Кормышкин". Ще один матеріал з ознаками замовності, опублікований на сайті, також стосувався партії "Наш край": "Главврач николаевской "инфекционки" считает, что Сенкевичу теперь с командой будет легче "пиз..ть", адже головний лікар "інфекційки" була обрана до Миколаївської міської ради від цієї політсили. Світлана Федорова критикує керівництво ОДА і міську владу в особі мера Олександра Сєнкевича та "дивується", що містяни на виборах підтримують мерську партію "Пропозиція".
На сайті "Інше.ТВ" за період моніторингу зафіксовано один матеріал з ознаками замовності під назвою: "Это неправда": предприниматели с "Колоса" и других рынков опровергают слова Сенкевича о Чайке". У новині йшлося про зустріч кандидата на посаду міського голови Владислава Чайки з підприємцями, де останні надіслали міському голові Олександру Сєнкевичу листа у відповідь на його критику діяльності Чайки.
Варто зазначити, що на момент написання блогу, а саме 23 листопада, на наступний день після голосування на виборах міського голови, цю новину видалено із сайту "Інше.ТВ". Проте матеріал досі можна прочитати тільки за допомогою Google Cache.
Чверть новин у ЗМІ Миколаєва – про кримінал та надзвичайні події
Основною темою публікацій в онлайн-медіа Миколаєва залишається кримінал, ДТП та інші надзвичайні події. За період моніторингу їхня частка становила 24,5% (або 281 матеріал) загальної кількості новин, опублікованих онлайн-ЗМІ. Майже стільки ж писали на цю тему і в травні. За результатами травневого моніторингу ІМІ, не менш ніж 23% новин були про кримінал, що свідчить про збереження тенденції медіа щодо висвітлення новин саме цієї тематики. Найчастіше це були новини про ДТП, пожежі, різні злочини, здебільшого інформація, яку миколаївські ЗМІ отримують від пресслужб відповідних відомств. У цій тематиці, зокрема, виділився сайт "Новости-N", який опублікував майже 35% (або 98 матеріалів) про кримінал із загальної кількості новин.
Другою за популярністю темою в онлайн-ЗМІ Миколаєва стали міжнародні новини – їхня частка становила 17% (або 200 публікацій). З посиланням на національні та іноземні ЗМІ медіа Миколаєва висвітлювали, зокрема, вибори президента в США та ситуацію з перебігом пандемії коронавірусу у світі.
Про політику в стрічках новин медіа Миколаєва також було майже 17% публікацій (або 192 новини) загальної кількості матеріалів. Із них 40% матеріалів (або 77 новин) опублікували на сайті "Інше.ТВ". Новини, зокрема, стосувалися, результатів виборів до місцевих рад, які пройшли напередодні.
Тематиці пандемії та коронавірусу присвячено 12,6% (або 145 публікацій) загальної кількості новин в онлайн-ЗМІ Миколаєва. Новин про пандемію поменшало. Так, за результатами травневого моніторингу ІМІ, частка новин на цю тематику в миколаївських медіа становила 20%. Зараз ЗМІ пишуть про ситуацію із захворюваністю, поширенням коронавірусу, а також діями влади щодо посилення карантинних заходів.
Щодо інших тем, то 11% матеріалів стосувались економіки, бізнесу та використання бюджетних коштів (127 матеріалів); 8% публікацій стосувалися проблем соціальної сфери.
Тематиці ООС у миколаївських медіа присвячено лише 1,5% публікацій. Причому 76% (або 13 новин) з них опубліковано сайтом "Інше.ТВ", ще 24% (або чотири новини) – сайтом "Преступности.НЕТ". У стрічках "Новости-N", "Мой город" та 0512 за вказаний період не було жодного матеріалу на цю тематику. Розважального контенту в онлайн-ЗМІ Миколаєва також небагато – лише 1,7%. Спорту присвячено 1,6% новин, екології – 0,6%, правам людини – 0,4% загальної кількості новин в онлайн-ЗМІ.
Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов’язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews.
Help us be even more cool!