ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Про що писали і на чию користь джинсували рівненські онлайн-ЗМІ в лютому

Другого тижня лютого 2019-го, окрім інших тем, рівненські ЗМІ приділили увагу затриманню рівнянина Андрія Федорчука та військового, який за хабар обіцяв влаштувати чоловіка контрактником, а також поджинсували про приїзд Володимира Зеленського.

Кожна третя новина в рівненських онлайн-ЗМІ присвячена криміналу, ДТП або надзвичайним подіям. Рівненські онлайн-ЗМІ інколи джинсують, а інколи – маркують рекламу.

Про це свідчать дані моніторингу ІМІ, проведеного 11–15 лютого 2019 року.

Моніторили, зокрема, новини п'яти рівненських  онлайн-ЗМІ, які мають високі рейтинги, за даними similarweb.com: сайти «Радіо Треку», «Рівне 1», ОГО, «Рівне вечірнє» та «Ча.Рівне».

Всього ми проаналізували 571 новину. З’ясовували, на які теми пишуть рівненські ЗМІ.

Майже 30 відсотків новин стосуються кримінальної хроніки (вбивства, крадіжки, затримання підозрюваних у різних злочинах), ДТП та надзвичайних подій.

Такий значний відсоток новин цієї тематики можна пояснити тим, що в області щодня трапляється дійсно чимало правопорушень. І журналістам, перед якими стоїть завдання розмістити чимбільше новин на сайті свого ЗМІ, найчастіше легше взяти готовий прес-реліз про якогось порушника, ніж самим шукати якісь соціально значущі теми.

Серед подій кримінальної хроніки в ці дні лютого зрезонувало повідомлення про затримання рівнянина Андрія Федорчука. З легкої руки першого заступника голови Нацполіції В’ячеслава Аброськіна деякі ЗМІ  назвали чоловіка кримінальним авторитетом та очільником злочинного угрупування (ОЗГ).

Презумпція невинуватості? Ні, не чули. До того ж для того, щоб бути кримінальним авторитетом, зазвичай потрібно мати судимість, якої у пана Федорчука немає.

Затриманню Андрія Федорчука, зокрема, сайт «Радіо Треку» присвячує в один день чотири новини.

ЗМІ розтарижували новину про затримання рівнянина Андрія Федорчука, а перший заступник голови Нацполіції В’ячеслав Аброськін назвав його лідером злочинного угрупування. Фото Вікторії Мамотюк

Журналісти дуже поспішають опублікувати все, що у них є на той чи інший момент, і як новина спочатку з’являється інформація про те, що в Рівному – два затримання одночасно, наступна новина – що ці затримання пов’язані, третя новина – ім’я затриманого, четверта – подробиці, чому ж його затримали. Повнота і збалансованість? Знову ж таки – з цим проблеми.

Соціальній тематиці (медицина, освіта, пільги) у рівненських ЗМІ в цей період присвятили близько 15 відсотків публікацій.

Менше 10 відсотків отримали (кожна окремо) у рівненських онлайн-ЗМІ такі галузі, як місцева влада, політика, культура, економіка, спорт.

Про корупцію/антикорупцію в цей період вийшло трохи більше двох відсотків публікацій (переважно завдяки тому, що різних посадовців затримали на хабарі в ці дні).

Найбільше публікацій на цю тематику, більше п'яти відсотків, – на сайті «Рівне вечірнє». Половина з них стосується затримання на хабарі військового, який за 900 доларів обіцяв влаштувати чоловіка контрактником.

На хабарі цього тижня затримали й сільського голову.

Також новина про те, що поліцейський не взяв чотириста гривень хабара від порушника правил дорожнього руху (ПДР). Тож тепер порушника ПДР судитимуть ще й за пропозицію неправомірної вигоди поліцейському.

Не погребували онлайн-ЗМІ Рівненщини в цей період і джинсою.

Ознаки джинси містять кілька публікацій в онлайн-ЗМІ, якими розхвалюють діяльність уряду Гройсмана.

ОГО хвалить главу уряду за розвиток медицини (в публікації чотири рази повторюється ім’я Володимира Гройсмана) та за боротьбу з корупцією у сфері постачання газу.

Те ж саме робить і сайт «Радіо Трек» – ось хвала розвитку медицини завдяки уряду Гройсмана, якого тут згадують тричі, а ось – за боротьбу зі спекуляціями і махінаціями в тій же сфері постачання газу.

Кілька дуже компліментарних публікацій у рівненських ЗМІ стосувалися діяльності Рівненського облводоканалу. Зокрема, «Рівне вечірнє» та «Радіо Трек» хвалять якість рівненської води з-під крану та умови роботи на Рівненському водоканалі.

Знайшлося місце в онлайн-ЗМІ і політичній джинсі.

Якщо в газетах Рівненщини в січні 2019-го джинсували на користь Петра Порошенка, Юлії Тимошенко, Олега Ляшка та Сергія Тарути, а публікації з ознаками чорного піару виявили проти Володимира Зеленського та Анатолія Гриценка, то в лютневих онлайн-ЗМІ ситуація інша.

Тиждень, протягом якого здійснювали моніторинг, запам’ятається рівнянам приїздом кандидата в президенти Зеленського. Якщо повірити сайтам rivnepost.rv.uacharivne.info (а разом з  ними і рівненському сайту vse.rv.ua), то це був просто концерт студії «Квартал 95».

Де, уявіть собі, не було жодної агітації. ЗМІ так і написали.

Ось, наприклад, заголовок на rivnepost.rv.ua: «Зеленський у Рівному: аншлаг і повна відсутність агітації», заголовок у charivne.info: «Зеленський у Рівному: До лідерства в рейтингу ставлюся спокійно і агітувати нікого не буду» – і заголовок vse.rv.ua: «Зеленський у Рівному: "Агітувати треба вчинками, а не словами – українці по горло ситі лозунгами"».

Щоб «не агітувати», згадані ЗМІ використали майже той самий набір професійно зроблених фото з концерту, написали, що концерт був соціальним, що тут був аншлаг і було дуже весело. І не поставили позначки «На правах реклами» чи «Політична агітація».

Таким фото, зокрема, «Рівне вечірнє» і «Ча.Рівне» ілюструють приїзд Зеленського в Рівне

Натомість приїзд нардепів Сергія Лещенка та Світлани Заліщук, які підтримували Анатолія Гриценка, ОГО та «Ча.Рівне» промаркували як рекламу.

Керівники рівненських ЗМІ неофіційно розповідають, що вимога НЕ маркувати рекламу зазвичай іде від політичних штабів. І деякі ЗМІ, боячись втратити заробіток, погоджуються на це порушення.

Водночас деякі журналісти ЗМІ, у яких наразі можна побачити джинсу, раніше підписували «Меморандум професійної чесності». Обіцяючи цим не толерувати джинсу.

Згідно з ч. 3 ст. 9 Закону України «Про рекламу», інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, у якому привертається увага до конкретної особи чи товару та який формує або підтримує обізнаність та інтерес глядачів (слухачів, читачів) щодо цих особи чи товару, є рекламою і має бути вміщений під рубрикою «Реклама» чи «На правах реклами».

Підготовка матеріалу для цього блогу стала можливою завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО «Інститут масової інформації» та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.  

Liked the article?
Help us be even more cool!