ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІ Подай скаргу

Про харківські новини на основі соцмереж, або Facebook рулить

23.09.2019, 14:16
Олена Лептуга

Дослідити, як часто харківські регіональні онлайн-медіа використовують соціальні мережі як джерело інформації, проаналізувати, які акаунти для цього використовуються та в яких темах це джерело інформації найчастіше використовується, – такими були завдання вересневого моніторингу ІМІ. 

Із 250 проаналізованих матеріалів харківські онлайн-ЗМІ* у 24 (або 9,6%) спираються на дані соцмереж. Найбільші відсотки використання такого джерела в АТН і Status Quo – по 14% (по сім матеріалів відповідно). Варто відзначити, що АТН в усіх, крім одного, випадках, зважало на офіційні акаунти: пресцентр ОС, YouTube канал US Open, акаунт ООН у Twitter тощо.

У 87,5% (21 із 24 статей) журналісти посилалися на повідомлення у Facebook і лише по одному разу на Twitter (Российская делегация возглавила совбез ООН), Telegram (В Харькове на перекрестке сбит байкер (фото) та YouTube (Свитолина впервые пробилась в четвертьфинал US OPEN). А ось Instagram як джерело не використовувався в новинах жодного разу. 

Майже рівною мірою це були зазначені вище акаунти офіційних установ і локальні пабліки (h_metropoliten i h_saltovka) – вісім і сім статей відповідно. 

Акаунти офіційних і приватних осіб, як виявило дослідження, також використовуються з однаковою періодичністю – у 12,5%. Активними дописувачами є представники міської влади Геннадій Кернес та Юрій Сидоренко.

До прикладу, в новині "На Холодной Горе из-за ремонта перекроют перекресток”:

"Перегруженные фуры окончательно уничтожили асфальт на перекрестке Дудинской и Полтавского шляха. Об этом сообщил директор Департамента по вопросам информации и связям с общественностью Харьковского горсовета Юрий Сидоренко на своей странице в "Фейсбуке" (057.ua).

Sq.com.ua

Що стосується приватних осіб, то повідомлення на їхніх сторінках стосувалися лише двох тем: смерті відомого харківського педагога і психолога Євгена Медреша (sq.com.ua, atn.ua, Город Х), а також відкриття муралу. 

Сторінки громадських організацій (Харківський антикорупційний центр і Кримська правозахисна група) стали джерелами для 057.ua і KharkivToday.

"На площади Конституции будет установлена инсталляция из 120 искусственных капканов, что соответствует количеству арестованных российскими властями. На сегодня это 96 политзаключенных и 24 военнопленных моряков. В центре инсталляции будет расположен информационный стенд, на котором будет объясняться цель акции и будет размещена информация о политзаключенных", – сообщается на странице Крымской правозащитной группы в "Фейсбуке" (057.ua).

"С июля 2019 года здание "Сказочного дома" в парке Горького принадлежит фирме "Фиаба", основатели которой – люди из окружения сына Геннадия Кернеса Кирилла. Об этом сообщили 3 сентября в Харьковском антикоррупционном центре со ссылкой на Единый реестр прав на недвижимое имущество" (https://2day.kh.ua).

Тематика матеріалів  на основі соцмереж була очікуваною: 25% з них розповідали про кримінал та НП. Щоправда, такі статті зустрічалися лише у двох виданнях – Status Quo (чотири із семи новин видання) і Город Х (дві з трьох новин).

Серед проаналізованих текстів жодної статті про економіку, шоу-біз чи державотворення не було (див. таблицю).

Тематика новин, де як джерела інформації використовувалися соцмережі:

Тематика  Кількість, % 
Кримінал та НП 25%
Соціальна тематика 20,8%
Інше (освіта та культура)* 20,8%
Політика 12,5%
Корупція та антикорупція 12,5%
Військова тематика 8,3%
Державотворення 0
Шоу-біз 0
Економіка 0

До рубрики "Інше" потрапили вже згадані повідомлення про смерть Медреша, культуру (sq.com.ua) та спорт (atn.ua).

Дослідження ІМІ стосувалося матеріалів, опублікованих протягом 2–6 вересня 2019 року в таких онлайн-ЗМІ: 057.ua, АТН (atn.ua), KharkivToday (2day.kh.ua), "Город Х" (gx.net.ua), Status Quo (sq.com.ua).

Олена Лептуга, представниця Інституту масової інформації в Харківській області

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов’язково відображає думку USAID, уряду США та Internews.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!
Хочете дізнаватися першими про нові дослідження інституту масової інформації? Підпишіться на розсилку!
Дякуємо за підписку!