ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Політика, кримінал і коронавірус – основні теми публікацій на фейсбук-сторінках черкаських онлайн-ЗМІ

Менш ніж третина новин регіональних онлайн-ЗМІ потрапляють на їхні сторінки у фейсбуці. Такими є результати серпневого моніторингу ІМІ, метою якого було дослідити, як і який контент публікують онлайн-медіа на своїх сторінках у фейсбуці, проаналізувати, чи публікують медіа на своїх сторінках джинсу та чи застосовують рекламне просування для своїх публікацій. 

Моніторинг проводився з 10 до 16 серпня 2020 року включно. До дослідження взято сторінки сайтів 18000, "Провсе", "Вичерпно", "Прочерк" та Zmi.ck.ua. На сайтах за цей час з’явилася 641 новина. За той самий час на фейсбук-сторінках цих медіа з’явилося 192 публікації. Так, сайти публікували на своїх сторінках від шести (на сторінці сайту "Провсе") до 56 (на сторінці "Прочерку"). Отже, на фейсбук-сторінки згаданих медіа в середньому потрапляє майже 30% контенту з їхніх стрічок.

Переважно на сторінках з’являються пости з новинами власне самих сайтів. Однак на сторінці 18000 також публікуються онлайн-трансляції з подій, на сторінці "Прочерку" окрім новин із сайту публікують, наприклад, прогнози погоди, а також за період моніторингу були публікації новини із сайту ТСН, блогу головного редактора на сторонній платформі та посилання на відео з ютуб-каналу сайту. "Вичерпно" окрім новин публікує трансляції своїх інтерв’ю. Zmi.ck.ua постить лише свої новини. 

За період моніторингу на сторінках ЗМІ у фейсбуці була опублікована лише одна новина з ознаками замовності: сайт "Прочерк" поділився на своїй сторінці неналежно маркованою рекламною публікацією, що стосувалася досягнень заводу “Уманьпиво”. 

Також слід зазначити, що за період моніторингу жоден зі ЗМІ не використовував платної реклами у фейсбуці для просування своїх постів серед аудиторії. 

До речі, аудиторія фейсбук-сторінок тих медіа, які підлягали моніторингу, чисельно доволі різниться. Від 3116 користувачів, які стежать за сторінкою "Прочерку", до більш ніж 10 тисяч користувачів у Zmi.ck.ua.

Що ж до тематики новин, які медіа публікують на своїх сторінках у фейсбуці, варто відзначити співвідносність зі стрічками сайтів безпосередньо. Як і на сайтах, у стрічках найбільше політики та криміналу – 48 та 38 публікацій відповідно.

Найбільше політики на сторінці видання "Вичерпно" – 20 публікацій. У "Прочерку" – 18. У "Прочерку" також найбільше криміналу – 13 публікацій. По сім постів на цю ж тематику у 18000 та "Вичерпно". 

Ще однією "головною" темою є коронавірус. Усього на своїх сторінках ЗМІ зробили 29 публікацій на цю тему, що становить 15% їхнього загального числа. Найбільшою  кількістю тематичних постів відзначилися "Прочерк" та Zmi.ck.ua, зробивши по дев'ять дописів про пандемію.

Для порівняння: за звітний період публікацій на тему спорту на сторінках медіа у фейсбуці з’явилося сім, на тему екології – одна, розважального контенту – 13 публікацій. 

Загалом, слід зауважити, що доволі значна меншість публікацій викликає велику кількість реакцій та обговорення безпосередньо на сторінках ЗМІ. Також, як показав моніторинг, активність на сторінці не залежить від кількості підписників. Отже, досить часто медіа публікують свої новини в тематичних чи новинних спільнотах, чи ж просто в спільнотах, де велика кількість активних підписників, на кшталт спільноти "Наша Черкащина", на яку підписані майже 100 тисяч користувачів.

Водночас можна зазначити, що ЗМІ, принаймні за моніторинговий період, не використовували своїх сторінок у фейсбуці задля збільшення аудиторії матеріалів з ознаками замовності. А також не використовують рекламних можливостей фейсбука задля просування своїх власних публікацій. Крім того, онлайн-ЗМІ не досить активно залучають користувачів до діалогу чи зворотного зв’язку, інколи навіть нехтуючи якісним прев’ю до публікації. Також з’являється доволі мало публікацій, які не пов’язані з т. зв. розшаренням новин. Однак, наприклад, 18000 та "Вичерпно" використовують свої сторінки для відеотрансляцій, що, безумовно, є позитивним прикладом.

Захар Колісніченко, регіональний представник Інституту масової інформації в Черкаській області

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов’язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!