ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Піар за кошт бюджету: скільки планує витратити полтавська влада на те, щоб про неї говорили

14.04.2021, 10:00
Надія Кучер

3 мільйони 804 тисячі 544 гривні – загалом таку суму полтавська влада планує витратити протягом 2021 року на висвітлення своєї діяльності в ЗМІ. Найбільше планує витратити Полтавська ОДА – майже 2 мільйони. Про це стало відомо з відповідей на інформаційні запити від Інституту масової інформації та з опрацювання тендерної документації і програм висвітлення діяльності влади в медіа.

Інститут масової інформації надіслав запити до Полтавської обласної державної адміністрації, Полтавської обласної ради, Полтавської міської ради, щоб дізнатися видатки на висвітлення діяльності в ЗМІ протягом 2021 року. У Полтавській ОДА на запит відповіли, що протягом року запланували витратити 1 мільйон 858 тисяч. Полтавська обласна рада продовжила термін "у зв’язку з потребою пошуку інформації серед значної кількості даних". Полтавська міська рада відповіла, що Програму висвітлення діяльності органів місцевого самоврядування Полтавської міської територіальної громади на 2021 рік не ухвалено. На момент підготовки публікації стало відомо, що міська рада на засіданні сесії 19 березня заклала в бюджеті 500 тисяч гривень на висвітлення своєї діяльності, а департаменти, підпорядковані міській раді, отримають ще більше.

Загалом, згідно із зібраними Інститутом масової інформації даними, Полтавська ОДА, обласна та міська ради панують протягом року витратити на висвітлення своєї діяльності 3 мільйони 804 тисячі 544 гривні. Розглянемо, хто, скільки і кому панує заплатити.  

Полтавська ОДА віддає пріоритет рекламним агентствам та газетам

У відповіді на запит Полтавська облдержадміністрація відповіла, що, згідно з рішенням від 29.12.2020 №60 "Про обласний бюджет Полтавської області на 2021 рік", на виконання Комплексної програми комунікації влади з громадськістю та розвитку інформаційної сфери в Полтавській області на 2021–2023 роки затверджено бюджет 1 мільйон 858 тисяч гривень. Станом на березень 2021 року укладені лише два договори (акти виконаних робіт в ОДА не надали у зв’язку з тим, що не отримали їх ще від виконавців), але не зі ЗМІ:

  • 49 тисяч гривень – розміщення рекламно-інформаційних відеороликів на світлодіодному екрані, розташованому за адресою вулиця Соборності, 28/13 (Полтава). Виконавець – ФОП Дербеньова Ірина Олександрівна.
  • 10 тисяч гривень – послуги із забезпечення синхронного перекладу жестовою мовою заходів органів публічної влади. Виконавець – Полтавська обласна Організація Українського товариства глухих.

 Запит до Полтавської ОДА

У коментарі представниці ІМІ в Полтавській області Вікторія Пилипенко, керівниця Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Полтавської ОДА, зауважила, що щодо іншого розподілення коштів тривають тендери.

"Вказану суму, відповідно до Комплексної програми комунікацій влади з громадськістю та розвитку інформаційної сфери в Полтавській області на 2021–2023 роки, передбачено на проведення інформаційних та публічних заходів за участю органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, інститутів громадянського суспільства. 1 858 000 гривень охоплює низку послуг, на які передбачено укладання як прямих договорів, так і проведення тендерних процедур. Деякі договори вже укладено, щодо інших послуг тендерні процедури тривають".

Водночас відомо, що Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Полтавської обласної державної адміністрації оголосив 25 лютого тендер на створення рекламних / іміджевих відеороликів та поширення інформації, авторських матеріалів про діяльність органів державної влади роз'яснювального характеру в мережі Інтернет. Як стало відомо з порталу публічних закупівель, планували витратити з бюджету Полтавської області 955 тисяч гривень. Станом на 26 березня відомий переможець аукціону – ТОВ "Маркетинг ЮА", інформаційне агентство, засноване 2017 року, яке запропонувало за послуги найменшу вартість – 639 тисяч гривень.

Від рекламного агентства вимагається, згідно з тендерною документацією, організувати публікації на таких полтавських інтернет-сайтах:

Сайти, на яких Полтавська ОДА планує розміщувати матеріали з висвітлення своєї діяльності

Також з порталу публічних закупівель стало відомо, що Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Полтавської облдержадміністрації:

  • 17 березня оголосив тендер на суму 199 тисяч гривень на послугу із запису відеоматеріалів та висвітлення діяльності органів державної влади. 31 березня відбудеться аукціон, на якому визначать переможця тендеру.
  • 19 березня уклав договір із газетою "Село полтавське" на суму 20 тисяч гривень за послуги публікації в друкованих ЗМІ.
  • Аналогічний договір підписано 19 березня на суму 28 тисяч гривень з газетою "Полтавський вісник".
  • 25 березня оголосив тендер на суму 199 тисяч гривень на послуги розповсюдження відеоінформаційної продукції (фільми, відеофільми, відеоролики). Оголосити переможця тендеру (учасників на наразі не вказано) мають на початку квітня.

Полтавська обласна рада на інформування про діяльність депутатів виділила менш ніж мільйон.

Як уже було зазначено вище, Полтавська обласна рада відтермінувала надання відповіді. Зазначила, що, відповідно до частини 4 статті 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації", строк розгляду запиту продовжено до 20 робочих днів у зв’язку з потребою пошуку інформації серед значної кількості даних. Але на сайті Полтавської обласної ради зазначено, що Програмою розвитку місцевого самоврядування у Полтавській області на 2021–2023 роки передбачено висвітлення діяльності депутатів обласної ради в засобах масової інформації та кращих практик діяльності територіальних громад області. Згідно з цією програмою, на 2021 рік на висвітлення діяльності депутатів облради передбачено 800 тисяч гривень.

Скріншот з Програми розвитку місцевого самоврядування у Полтавській області на 2021–2023 роки

Також відомо, що в лютому 2021 року Полтавська обласна рада уклала договір на суму 49 тисяч 999 гривень із ГО "Перекладачів жестової мови та людей з інвалідністю "Міст".

Полтавська міська рада – 500 тисяч на програму висвітлення діяльності цього року, загалом на висвітлення підпорядкованих установ – понад мільйон.

Кошти на власний піар Полтавська міська рада виділила з другої спроби. Причина – перенесення засідань сесії. Затвердити Програму висвітлення діяльності органів місцевого самоврядування Полтавської міської територіальної громади на 2021 рік мали 12 березня. Зібратися на сесію депутати змогли лише 19 березня, де  ухвалили низку програм, зокрема й програму висвітлення своєї діяльності. Сума видатків програми – 500 тисяч гривень.

 

Відповідь на запит Полтавської міської ради

Із відповідей на запити Інституту масової інформації відомо, що протягом цього року кошти на висвітлення своєї діяльності отримають такі департаменти та управління:

  • 216 тисяч гривень отримає управління освіти і науки Полтавської міськради на висвітлення діяльності в ЗМІ в межах Комплексної програми розвитку освітньої галузі Полтави. Станом на 24 березня жоден договір на це ще не укладено.
  • 210 тисяч гривень отримає Департамент охорони здоров’я Полтавської міської ради на висвітлення діяльності лікувальних установ.
  • 147 тисяч гривень отримає комунальна організація "Рятувально-водолазна служба Полтавської міської ради". Суму затверджено внесеними 19 березня 2021 року змінами до міської цільової Програми з організації заходів  попередження загибелі та рятування людей на водних об’єктах, розташованих на території Полтави, на 2021–2023 роки. По 49 тисяч організація планує витратити на: послуги з висвітлення діяльності на телебаченні; послуги з інформаційного висвітлення на телебаченні; висвітлення діяльності через електронні ЗМІ за допомогою виготовлення аудіо- та відеоматеріалів. Тендерів організація ще не проводила, договори не підписувала. З відповіді на запит стало ясно, що видатки на програму затверджено рішенням сесії Полтавської міськради від 21 жовтня 2020 року.
  • Видатки на Рятувально-водолазну службу Полтавської міської ради
  • 343 тисячі гривень на висвітлення діяльності в засобах масової інформації отримає Департамент культури, молоді та спорту Полтавської міської ради.

Крім цього, 18 березня з відповіді на запит до Полтавської міської ради стало відомо, що в лютому бюджетно-фінансове управління виконавчого комітету Полтавської міської ради підписало договір на 184 тисячі 320 гривень з газетою "Полтавський вісник" на надання послуги з інформаційного висвітлення міської ради.

Управління майном комунальної власності міста Полтавської міської ради відповіло, що "орієнтовні обсяги фінансування заходів на висвітлення діяльності управління в ЗМІ 2021 року передбачені в розмірі 45 тисяч гривень". Станом на березень управління не укладало жодних договорів та не здійснювало  виплат за надання послуг висвітлення своєї роботи.  

1224 гривні – на таку суму підписало договір управління капітального будівництва Полтавського міськвиконкому із ТОВ "Газета "Вечірня Полтава".

Інші департаменти та управління, підпорядковані Полтавській міськраді, відповіли, що коштів на висвітлення їхньої діяльності не передбачено. Однак насправді сума, виділена Полтавською міською радою, може бути більшою. Загальна сума станом на зараз (не враховуючи програми висвітлення) виходить 1 мільйон 146  тисяч  544 гривні. Причиною невідповідності виділених нещодавно 500 тисяч та зазначених у відповідях на запити видатків може слугувати те, що деякі суми були затверджені ще у 2020 році. А також те, що видатки на висвітлення діяльності департаментів міської ради у ЗМІ можуть бути закладені в різних статтях та програмах, окрім сталої програми. Крім того, варто враховувати досвід діяльності попередніх каденцій Полтавської міської ради на чолі з Олександром Мамаєм. А він свідчить про можливі додаткові видатки на висвітлення діяльності протягом року.

Надія Труш, регіональна представниця Інституту масової інформації в Полтавській області

Матеріал підготовлено в межах проєкту "Мережа медіаспостерігачів", який виконує ІМІ за підтримки Freedom House.

Liked the article?
Help us be even more cool!