Основні замовники джинси - ймовірні кандидати в мери Херсона
До чергових місцевих виборів в Україні залишилося трохи менше трьох місяців. І хоча офіційно кампанія ще не стартувала, майбутні кандидати вже почали розповідати майбутнім виборцям про себе і своє бажання обратися. Для цього, традиційно, майбутні кандидати та їх штаби почали розміщувати замовні матеріали у ЗМІ.
Під час липневого моніторингу херсонських онлайн-медіа експерти Інституту масової інформації зафіксували, що 2,7% новин містять ознаки замовності.
Традиційно під час моніторингу було проаналізовано новинні стрічки п'яти онлайн ЗМІ (ХерсонОнлайн, Херсонці, 0552.ua, Херсонщина за день та Любимый Херсон). Всього під час аналізу новин з 6 по 10 липня, ми дослідили 783 новини, з яких 21 містила ознаки замовності.
Найактивніше розміщувала джинсу у аналізованих ЗМІ команда народного депутата України Ігоря Колихаєва. 28% від загальної кількості з виявлених замовних матеріалів були присвячені нардепу-самовисуванцю та його партії «Нам тут жити».
Нардеп, що входить до парламентської групи «За майбутнє», вже встиг заявити, що має плани балотуватися на посаду Херсонського міського голови, чому і були, в більшості своїй, присвячені замовні матеріали.
Так, моніторинговий період співпав із достроковим отриманням футзальним клубом «Продексім», що належить нардепу, звання Чемпіона України. Тож, у замовних матеріалах ця інформація подавалося не як спортивна перемога команди, а як перемога «лідера партії «Нам тут жити».
Також нардеп активно піарився на допомозі постраждалим від пожеж мешканцям багатоповерхівок у Херсоні та Новій Каховці.
До речі, активно використовував тему допомоги постраждалим від пожежі і ексмер Херсона Володимир Сальдо, який має амбіції повернутися в мерське крісло.
Цікаво, що всі п'ять промоніторених медіа розмістили однаковий матеріал про те, як Сальдо домагався виділення коштів з бюджету для відновлення даху багатоквартирного будинку.
Замикає трійку лідерів по джинсі ще один імовірний кандидат у мери Херсона Садіяр Мамедов. Він, зокрема, розповідав читачам, що здавав кров та заявляв, що влада має виконувати свої зобов'язання. Однакові матеріали про це з'являлися у виданнях Херсон онлайн та Херсонщина за день.
Окрім імовірних кандидатів в мери Херсона, ми зафіксували матеріали із ознаками замовності про партію ОПЗЖ та її місцевого лідера Єгора Устінова, голову Олешківської РДА Павла Потоцького та один матеріал про програму Президента Зеленського «Велике будівництво».
Устінов у двох матеріалах критикував рішення депутатів Херсонської міської ради щодо неприпустимості подачі води в окупований Росією Крим.
Павло Потоцький зі сторінок видання Херсонці просто привітав читачів із днем сім'ї.
Останній матеріал - передрук з пресрелізу Херсонської ОДА. І хоча її очільник Юрій Гусєв ще рік тому пообіцяв не розміщувати джинсу за державний кошт (і, як нам здається, поки обіцянку виконує), цей матеріал має всі ознаки замовності.
Окрім «позитивої» джинси моніторинг зафіксував і контрагітаційні матеріали з ознаками замовності.
Жертвами стали Ігор Колихаєв, якому пригадали святкування перемоги футзальної команди у нічному клубі в той час, як в Новій Каховці (його виборчий округ) горіла багатоповерхівка, та депутат Новокаховської міської ради від Європейської солідарності Віталій Перетятько.
Останнього журналісти видання «Улюблений Херсон» без рішення суду назвали злочинцем, не давши, звісно, можливості прокоментувати серйозні звинувачення.
Тим не менш, така мала кількість «чорнухи» (трохи менше 10% від всіх виявлених замовних матеріалів), а також відносно невелика кількість джинси пояснюється загальним затишшям і очікуванням кандидатами та партіями активної фази кампанії, яка, безумовно, спровокує вал різке зростання джинси у херсонських регіональних медіа.
Нікітенко Сергій, регіональний представник ГО "Інститут масової інформації" у Херсонській області
Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов'язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews.
Help us be even more cool!