ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Орієнтація на вибори

Львівські видання воліють більше писати про майбутні вибори, аніж про діяльність місцевої влади. В топі тем — кримінал, соціальні питання і міжнародні новини.

Про що пишуть місцеві медіа? Які теми їх цікавлять найбільше, а про що недоговорюють? Ми проаналізували теми новин найпопулярніших львівських онлайн-ЗМІ (ЗІК, "Захід.нет", “Вголос”, “Варта1” та “Твоє місто”) з 11 по 15 лютого 2019 року. Добірка строката, втім за результатами дослідження компанії similarweb станом на 11 лютого саме ці видання з-поміж місцевих інтернет-ЗМІ мають найбільшу аудиторію.

Зрозуміло, що кількість новин окремих видань могла відрізнятися в рази. Наприклад, інформаційна агенція ЗІК в зазначений період опублікувала майже 1400 новин, натомість видання “Твоє місто” — менше 70. Втім, відсоткове співвідношення тематики дозволяє скласти певну картину.

Політика місцева і центральна

Найпопулярнішою темою стала політика в усіх її вимірах, що зайняла 24% від усіх матеріалів (590 з 2436 новин). Тут і діяльність президента, прем'єра, Кабміну, Верховної Ради, питання, що стосуються бойових дій і рішень, щодо окупованих територій — питань державної ваги. Тут і передвиборча агітація та інформація про перебіг виборчої кампанії загалом. На zik.ua та vgolos.ua відсоток таких новин найбільший — 28 та 27% відповідно, а от на “Твоєму місті” — всього 3%.

Натомість це видання найповніше висвітлює діяльність львівської влади — ініціативи, проекти, рішення, заяви очільників міста та області. Середній показник таких матеріалів для проаналізованих ЗМІ становив всього 5%, а от на “Твоєму місті” таких новин майже 36%. Zaxid.net та сайт “Варта1” присвятили місцевій тематиці близько 10% новин, ЗІК — лише 4%, а от “Вголос” і того менше — всього півтора відсотка.

Можливо, на такий показник вплинуло і те, що мер Львова Андрій Садовий включився в передвиборчі перегони, і левову частку його заяв та інформації про його діяльність варто розглядати в загальноукраїнському, а не місцевому ключі. А можливо і те, що видання позиціонують себе як інформаційні агенції, а отже, треба дивитися ширше і визирати за межі власного гнізда.

Куди ж без криміналу?

Традиційно популярна і кримінальна тематика. Інформація про надзвичайні події, арешти, затримання, ДТП — це те, чого у львівських ЗМІ не бракує. Всього таких матеріалів 14% (347 новин). Найбільше про надзвичайні події очікувано повідомляла “Варта1” — 35%, або кожна третя новина в стрічці. А якщо брати всі видання — то кримінальні повідомлення від цього ресурсу становили майже 15% від усього масиву новин п’яти аналізованих днів тижня. Після закриття в січні 2019 року групи “Варта1” у фейсбуці сайт помітно пожвавився. Сама ж група довгий час була не лише чи не найактивнішою групою українського фейсбук-сергементу, програючи хіба “Людоньки, порадьте!”, а і джерелом інформації для багатьох ЗМІ – львівських і загальноукраїнських.

Не бракувало надзвичайних подій на "Захід.неті" (24%), ЗІКу (12%) та “Вголосі” (11%). “Твоє місто” має найменших показник в цій категорії — 9%. Втім, він відповідає загальній тенденції повідомляти про надзвичайні події, оскільки це теми, що цікавлять читача. Та і часто прес-служби правоохоронних органів працюють значно краще, ніж представництва культурних установ, — тож інформації не бракує.

Третьою за популярністю темою львівських ЗМІ є соціальні питання — теми пільг, тарифів, підвищення цін, соціального захисту. Це цілком логічно, адже читачу потрібна така інформація, особливо якщо в державі відбуваються суттєві зміни. В лютому медіа обговорювали питання монетизації субсидій — як це відбуватиметься? Куди треба бігти і що робити? Зрозуміло, що видання намагалися дати максимально чіткі відповіді і писати на цю тему багато і детально. 14% новин були матеріалами на соціальну тематику. Якщо ж подивитися розбивку по сайтах, то переважно видання трималися на рівні 10–16% від загального масиву новин. І лише на “Варті1” ця кількість становила майже 25%.

Десь на одному рівні з соціальними питаннями цікавили львівські ЗМІ питання міжнародні (13,5%). У цій царині розмаїття тем було ще більшим — від політики Євросоюзу щодо Росії до заяв Трампа про стіну з Мексикою. Бажання бути у світовому контексті цілком зрозуміле, особливо для інформаційних агенцій. Близько 5% на "Захід.нет", 15,5% на ЗІКу, 19% на "Вголосі", а от “Варта1” і “Твоє місто” міжнародні питання проігнорували повністю. Втім, критикувати видання за це не варто, адже читач ходить на ці ресурси за іншою інформацією.

Про що свідчать цифри?

Діяльність місцевої влади у Львові викликає менше ентузіазму, аніж соціальні питання, кримінал, навіть бізнес, культура та спорт. Не кажучи вже за новини, пов'язані з центральною владою і виборчими пристрастями. З одного боку, можливо, місцевій владі важко конкурувати у створенні інформаційних приводів з президентом, кандидатами у президенти, кабміном, парламентом тощо. Можливо, самим журналістам цікавіше писати про те, що там заявили в Євросоюзі, а не про пограбування на районі. А з іншого — було би дуже логічно, якби саме місцеві справи становили інформаційне ядро львівських медій. Адже містянам цікаво, що відбувається у них під носом, а не десь на кордоні з Мексикою.

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО ”Інститут масової інформації” та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!
Хочете дізнаватися першими про нові дослідження інституту масової інформації? Підпишіться на розсилку!
Дякуємо за підписку!