ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Новини про волонтерство в одеському медіапросторі

Протягом всього 2022 року лише 3% від проаналізованих новин стосувалися благодійності та волонтерства. Ця цифра повторювалася у серпневому та вересневому моніторингах ІМІ. Не став винятком й перший місяць 2023 року — лише 3% з 525 проаналізованих новин у місцевих онлайн медіа стосувалися волонтерства. 

Такі висновки були отримані на основі вибіркового аналізу п’яти ЗМІ, який з 9 по 13 січня 2023 року провів Інститут масової інформації. Були проаналізовані стрічки новин наступних медіа: «Думська», «048», «Odessa.Online», «УСІ», «Одесская жизнь». Методологія дослідження охоплювала аналіз частки новин, що стосуються волонтерських ініціатив. Окремо визначалася географія проєктів та наявність в новинах про волонтерсво ознак замовності. 

Зазначимо, що протягом моніторингового періоду була зафіксована лише одна новина з ознакою замовності на тему волонтерства — у новині «Депутати від «Європейської Солідарності» передали одеському ліцею комп`ютерну техніку» присутні ознаки прихованої реклами, але новина маркована не у відповідності до чинних норм. Нагадаємо, що законодавець встановив лише дві можливі форми маркування: «Реклама» чи «На правах реклами»». Це важливо відзначити, оскільки деякі сайти маркують замовні матеріали по-своєму, наприклад – «Новини компаній», «Політика», «Здоров’я одеситів», що є порушенням Закону.

Серед медіа, які підпали під моніторинг, найбільше про волонтерство писали журналісти видання «Думська» — 6% з проаналізованих публікацій були на цю тему. Наприклад, як ця «Одеситка в Лондоні заснувала хаб для українських біженців: там можна вчити мову й отримати гуманітарну допомогу» або ця «Одеський Санта з Нью-Йорка дав концерт для дітей та мріє відкрити Музей українського джазу». 

Другий показник за чисельністю новин про волонтерські ініціативи зафіксовано у видання «УСІ» — 3%. Наприклад, у новині «З Одеси на фронт передали 35 генераторів»  згадується про діяльність благодійного фонду, який підтримує військові частини у найбільш гарячих місцях фронту. 

Найменше новин про волонтерство зафіксовано у видань «Одеса.Онлайн», «Одесская жизнь» та «048» (1-2% від усіх повідомлень у стрічках новин за вказаний період). 

Відзначимо, що 80% новин про волонтерство стосуються регіональних благодійних проектів. Приблизно 13% — це повідомлення про всеукраїнські ініціативи. Лише в 1% новин присутні згадки про індивідуальні проєкти. Цю кореляцію можна пояснити тим, що окремі волонтери не мають навичок спілкування із ЗМІ, не завжди можуть якісно поширити інформацію про свою діяльність або взагалі вважають, що можуть її робити без інформаційного поширення. 

В ході моніторингу не було зафіксовано повідомлень про міжнародні волонтерські проекти, які діють на теренах області. Хоча таких функціонує на Одещині досить велика кількість.

Результати моніторингу підтвердили хвилювання щодо незначної кількості повідомлень про волонтерство та активізм в регіональних онлайн-медіа. Мова йде про одиничні згадки, що взагалі не відповідає зусиллям та вкладу українського суспільства в перемогу  протягом цієї війни. 

Тож, журналістській спільноті слід звернути більше уваги до діяльності волонтерських ініціатив в Одесі. А волонтерам навпаки необхідно зосередитися на інформаційному супроводі своєї діяльності.  

Павло Колотвін, регіональний представник Інституту масової інформації в Одеській області

Liked the article?
Help us be even more cool!