Я, як аналітикиня Мапи рекомендованих медіа, вже другу хвилю поспіль аналізую нішеві видання, що подаються на аналіз: про освіту, медицину, фінанси тощо. Загалом ці ресурси якісні: вони регулярно публікують важливі й цікаві матеріали – від спеціалізованих досліджень до кейсів упровадження змін у своїх галузях.
Водночас із різних причин ця інформація зрідка доходить до загальнонаціональних медіа. Аналізуючи топові новинні сайти, аналітики Інституту масової інформації неодноразово фіксували брак змістовних матеріалів про медицину й освіту – тем, що безперечно важливі для широкої аудиторії.
Поява науково-обґрунтованих матеріалів у всеукраїнських стрічках підвищує як рівень освіченості аудиторії як такий, так і якість публічної розмови та здатність людей ухвалювати обґрунтовані рішення.
Посилання на якісні нішеві джерела робить їх упізнаванішими й відвідуванішими, а отже ширше розповсюджує доказові практики. Це прямий внесок у поінформованість громадян – базову передумову розвитку країни.
Також, на мою думку, посилення присутності таких новин у всеукраїнських стрічках могло б помітно поліпшити ситуацію з конструктивною журналістикою. Нішеві редакції продукують багато змісту про ініціативи, що реально змінюють практики – у лікарнях, школах, університетах, громадах. Це цінний матеріал для відходження від практики “все пропало” до дискусії рівня “що робити, аби було краще”.