ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Найбільшу аудиторію черкаські онлайн-видання мають у Facebook та Telegram

Черкаські онлайн-ЗМІ представлені в основних популярних соцмережах. Найчастіше та найактивніше місцеві онлайн-медіа використовують фейсбук та телеграм, де і мають найбільшу аудиторію. Переважно там оперативно публікують посилання на деякі новини в стрічці сайту. Лише зрідка онлайн-ЗМІ використовують соцмережі для безпосередньої комунікації з читачами в коментарях, однак варто зазначити, що і з боку читачів зрідка є запит на це. Насамперед соцмережі використовують для залучення аудиторії на сайти, промоції чи поширення матеріалів зі стрічки та для сповіщення про ті чи інші публікації. Окрім того, ЗМІ використовують соцмережі для промоції своїх зборів на допомогу військовим. Такі результати жовтневого огляду черкаських онлайн-ЗМІ Інститутом масової інформації. Аналізувалися соцмережі видань 18000, "Прочерк", "Змі.сk.ua", "Вичерпно" та "Провсе".

18000

Скриншот зі сторінки видання 18000 у тіктоку

18000 має свої сторінки заледве не у всіх популярних нині соцмережах та месенджерах: у фейсбуці, інстаграмі, телеграмі, ютубі, тіктоку та навіть у вайбері. 

На сторінку у фейсбуці підписані понад 47 тисяч користувачів. Там з короткими анотаціями публікують посилання на матеріали, які з’являються в стрічці впродовж доби. Найрезонансніші з них мають по кілька десятків, набагато рідше – сотень реакцій, коментарів та поширень. Однак здебільшого взаємодій до десятка. 

Крім того, журналісти публікують рілси (короткі відео) та сторіз із прев’ю до деяких своїх матеріалів, а також транслюють на сторінці прямі ефіри з гостями студії, які, судячи з кількості взаємодій, мають попит у користувачів.

Чимале залучення фейсбук-аудиторії можна спостерігати тоді, коли журналісти 18000 публікують свої матеріали з авторськими прев’ю в новинних та інших тематичних спільнотах і сторінках. 

На телеграм-канал 18000 підписані понад 12 тисяч користувачів. Тут журналісти публікують короткі адаптовані повідомлення з ілюстраціями, які нерідко містять гіперпосилання на матеріал у стрічці, а також інформують про повітряну тривогу. Середня кількість переглядів публікації перевищує 4 тисячі, реакцій – до сотні, коментарів – до десятка.

У спільноті месенджера "Вайбер" видання має понад 6 тисяч учасників. Там діляться посиланнями на більшість матеріалів, що з’явились упродовж дня, а також повідомляють про повітряну тривогу та її відбій. Залученість аудиторії можна оцінити хіба за кількістю реакцій на публікації – їх у середньому по 25.  

Сторінку в інстаграмі читають майже 5 тисяч користувачів. Тут видання у вигляді властивих цій мережі коротких фото- чи відеоісторій, нерідко з текстівками на них, подає та промотує деякі свої матеріали. Такі публікації зазвичай збирають більш ніж сотню реакцій. До прикладу, в жовтні таких публікацій з’явилося понад три десятки.

На ютуб-канал 18000 підписані 3280 користувачів. Загальна кількість переглядів від дня заснування каналу, 8 січня 2019 року, – більш ніж 900 тисяч. Тут журналісти публікують інтерв’ю та розслідування у відеоформаті. Відео виходять нечасто, однак матеріали зазвичай доволі ґрунтовні та найчастіше набирають до кількох десятків тисяч переглядів, тисячі вподобань та сотні коментарів.

ЗМІ також має сторінку в тіктоку. Тут характерними для цієї соцмережі короткими відеороликами журналісти публікують фрагменти своїх відеоматеріалів, промотуючи їх перегляд на безпосередньо сайті. Часом з’являється і жартівливий, сатиричний контент. Ролики набирають від кількох десятків до кількох десятків тисяч переглядів.

Майже чотири сотні читачів має сторінка видання у відносно новій соцмережі Threads. Проте в стрічці профілю лише кілька публікацій, і всі їх зроблено більш ніж 16 тижнів тому. Судячи з цього, а також із кількості реакцій та взаємодій, суттєвого охоплення сторінка не має.

Журналістка 18000 Анастасія Небога розповідає, що на початку цього року в їхній команді з’явилась есемемниця. До цього за кількома членами команди була закріплена одна соцмережа, куди вони поширювали та адаптували новини. 

"Загалом ми використовуємо соцмережі для переливання трафіку на сайт та підвищення впізнаваності 18000 і його журналістів. Оскільки у фейсбуці ми ще від початку створення сайту, саме з нього отримуємо найбільший трафік на сайт. Його можливості використовуємо і для того, щоб розширити аудиторію. Значну увагу приділяємо й телеграму, оскільки саме туди намагаємося поширювати новини якомога оперативніше. За допомогою інстаграму підвищуємо впізнаваність команди. Публікуємо добірки з рекомендаціями від команди, тематичні добірки з командою, опитування тощо. Також займаємося додатковою дистрибуцією наших авторських матеріалів, які "перепаковуємо" в галереї чи відео. Тут за головну мету не ставимо трафік на сайт, оскільки перепаковані матеріали здебільшого функціонують як окрема одиниця. Ютуб використовуємо як платформу, куди публікуємо розслідування та довгі формати відео. Цим займається наш відділ відеопродакшену. Ну а тікток поки що наша найменш розвинена соцмережа", – говорить Анастасія.

ЗМІ.CK.UA

Скриншот зі сторінки видання Змі.ck.ua в ютубі

Видання є у фейсбуці, твіттері, ютубі, телеграмі та інстаграмі. Канал у ютубі з більш ніж чотирма тисячами підписників та сумою переглядів 251 відео в понад 1,3 млн фактично не наповнюється: за останні пів року там з’явилося три відео та кілька шортсів. Профіль у твіттері востаннє був оновлений ще 2016 року. 

Сторінка в інстаграмі з більш ніж двома з половиною тисячами читачів наповнюється нечасто: шість публікацій за останній тиждень. Притому дві з них стосуються збору коштів на допомогу військовим. 

Фейсбук із 20 тисячами підписаних користувачів наповнюється посиланнями на новини зі стрічки. Однак журналісти публікують тут не всі новини із сайту. Залучення, судячи з кількості реакцій, коментарів та поширень, не надто активне. Їх під публікаціями зрідка більше за 10. 

Телеграм-канал видання з більш ніж шістьма з половиною тисячами підписників наповнюється за тим самим алгоритмом, що і фейсбук-сторінка. Тут публікації в середньому набирають по дві з половиною тисячі переглядів та по кілька десятків реакцій. 

Смм у виданні займається головний редактор Сергій Стасько. "Це потребує додаткових ресурсів, яких наразі немає, – говорить він. – Фейсбук і телеграм на мені. Інстаграм – на ще одній працівниці редакції. Окремої смм-стратегії не маємо, орієнтуємося за фактором інтересу аудиторії до тих чи інших новин. Єдине, де підходимо стратегічно до смм, – це під час зборів коштів для ЗСУ. За останній час нам вдалося допомогти залучити для військових понад мільйон гривень".

ПРОВСЕ

Скриншот зі сторінки видання "Провсе" в інстаграмі

Видання має профілі у фейсбуці, інстаграмі, телеграмі, ютубі та твіттері. Проте остання публікація у твіттері датується 18 травня цього року. В ютубі з чотирма з половиною тисячами підписників та сумарною кількістю переглядів 458 відео в майже півтора мільйона за останній місяць журналісти опублікували лише три відеоілюстрації до новин. Останню публікацію на сторінці в інстаграмі зробили три місяці тому. 

На телеграм-канал видання підписані понад 11 тисяч читачів. Тут журналісти публікують короткі повідомлення з ілюстраціями та гіперпосиланнями на сайт. Середнє охоплення – понад 4 тисячі переглядів. Реакцій по кілька десятків. Також існує телеграм-чат видання з майже чотирма сотнями учасників, де самі користувачі спілкуються, обговорюють, а часом і повідомляють новини. 

Фейсбук-сторінка з майже 9 тисячами читачів наповнюється посиланнями на новини в стрічці сайту. Щодо взаємодій, то мало які посилання відзначаються хоча б десятком реакцій, поширень або коментарів.

ВИЧЕРПНО

Скриншот зі сторінки видання "Вичерпно" в інстаграмі

Вичерпно є у фейсбуці, інстаграмі, телеграмі та на ютубі. Найбільшу аудиторію – понад 17 тисяч читачів – має на фейсбуці. Там публікують окремі посилання на новини та відеоматеріали. Більшість постів має до десятка коментарів, реакцій та поширень. Телеграм-канал на майже дві з половиною тисячі читачів наповнюють анотаціями деяких новин з гіперпосиланнями на них. Середнє охоплення більшості публікацій – 120 переглядів. 

Журналісти також активно і якісно використовують інстаграм з майже двома з половиною тисячами читачів, адаптуючи свої візуальні матеріали або ж оформлюючи візуально тексти. Також на сторінці публікують відеоопитування і проводять розіграші. З 1 по 28 жовтня там з’явилося 28 постів.

У ютубі з менш ніж тисячею підписників журналісти публікують опитування, відеорепортажі та повноформатні інтерв’ю. У жовтні там з’явилося понад два десятки роликів. Більшість із них має до двох сотень переглядів, проте окремі переглядають по декілька тисяч глядачів.

Також існує профіль "Вичерпно" й у відносно новій соцмережі Threads, проте в його стрічці лише кілька публікацій. Остання з них з’явилася там понад три місяці тому. 

ПРОЧЕРК

Прочерк має сторінки у твіттері, ютубі, телеграмі, тіктоку та інстаграмі. Найбільше читачів, майже 4 тисячі, має сторінка у фейсбуці. Тут журналісти поширюють посилання на новини зі стрічки. Однак більшість публікацій не має взаємодій у вигляді реакцій, коментарів чи поширень. На каналі в телеграмі, який читають майже тисяча підписників, так само публікують посилання на новини з анотаціями та інші короткі новинні повідомлення, охоплення яких здебільшого не перевищує двох сотень переглядів. На сторінці "Прочерку" у твіттері посилання на новини з’являються кілька разів на тиждень і набирають до 30 переглядів. 

У тіктоку з 55 підписниками журналісти завантажують адаптований до цієї соцмережі контент – короткі новинні та художні відеоролики з текстовим оформленням, які набирають від кількох десятків до кількох сотень переглядів, проте безпосередньо не прив’язані до новин на сайті. За схожим алгоритмом журналісти ведуть і інстаграм з 72 читачами, хоча контент тут усе ж відрізняється і містить у текстовій частині неактивні посилання на новини.

Ютуб-сторінка сайту – профіль головного редактора з майже 2 тисячами підписників, де розміщено переважно відеоілюстрації до новин, фрагменти репортажів та пресконференцій, які мають від кількох десятків до декількох тисяч переглядів. У жовтні на каналі з’явилося майже два десятки відео.

На "Прочерку" смм займаються всією командою, розповідає головний редактор Назарій Вівчарик.

"Тільки почали організовану роботу в цьому напрямі, – говорить він. – Ще потребуємо знань. Думаємо над стратегією. Намагаємось адаптовувати контент до різних соцмереж та плануємо активніше розвивати ті соцмережі, де акцент робиться на відео". 

Захар Колісніченко, регіональний представник ІМІ в Черкаській області

Liked the article?
Help us be even more cool!