ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Місцеві партії та кавун Шмигаля: про що пишуть херсонські медіа

46% усіх новин, які пишуть херсонські медіа, згадуючи політиків та партії, присвячені регіональним політичним проєктам.

Такі дані експерти Інституту масової інформації отримали в результаті моніторингу п'яти херсонських онлайн-ЗМІ, який проводився у вересні 2020 року. Методологія дослідження передбачала аналіз публікацій у стрічках новин, у яких згадувалися політики та політичні партії. Під час моніторингу було проаналізовано новинні стрічки та сторінки в соцмережах п'яти онлайн-ЗМІ ("ХерсонОнлайн", "Херсонці", "Мій Херсон", "Херсонщина за день" та "Любимый Херсон").

Під час аналізу ми дослідили 660 новин, із них 146 (або 22%) містили в собі згадки про політиків та політичні партії. Усього було зафіксовано 242 таких згадки.

Абсолютна їхня більшість припала на нардепа Ігоря Колихаєва та його партію "Нам тут жити". Про нього згадували в матеріалах не менш ніж 64 рази (26% усіх згадок про політиків і партії). Цей політик заявив про бажання балотуватися на посаду Херсонського міського голови, і очевидно, що більшість згадок про нього і його партію була немаркованою політичною агітацією.

На другому місці за кількістю згадок – один з основних конкурентів Колихаєва, ексмер Херсона Володимир Сальдо. Його в новинах херсонських онлайн-медіа згадували 36 разів (або 15%). Більшість згадок і тут припадали на немарковану політичну агітацію про діяльність Володимира Сальда як депутата міської ради, майбутнього кандидата і лідера іменної партії "Блок Володимира Сальда".

Голову Херсонської ОДА Юрія Гусєва в досліджуваних ЗМІ згадували 28 разів (або 12% усіх згадок про політиків і політичні сили). Здебільшого це його коментарі й інформація про коронавірус, адже голова ОДА так і залишився чи не єдиним і точно основним спікером з цієї теми.

Єдиний із "немісцевих" політиків, кого згадували на досліджуваному тижні, – прем'єр-міністр Денис Шмигаль. Підготовка його приїзду та сам візит припав на тиждень моніторингу, і, звісно, про нього писали багато – щонайменше 19 разів, що становило 8% загальних згадок про політиків та політсили.

Особливо журналістів вразив презент від голови Херсонської ОДА. Тож про такий царський подарунок писали не тільки херсонські ЗМІ.

Серед партій, як уже зазначалося, абсолютна більшість згадок (46% згадок про партійні сили) припала на місцеві партії. У Херсоні на вибори їх іде три, і всі вони активно присутні в інформаційному просторі. В онлайн-медіа активно фігурували народний депутат Ігор Колихаєв і його партія "Нам тут жити", ексмер Херсона Володимир Сальдо та його іменний Блок Володимира Сальда та ексдиректор херсонського заводу "Смарт Мерітайм" Василь Федін зі своєю партією "Херсонці". Чотири з п'яти сайтів, що ми моніторили, публікували матеріали з ознаками замовності про ці три політичні сили.

Партію "Слуга народу" та людей, що планують від неї потрапити у владу, теж згадували часто. Так, 24% матеріалів зі згадками партій припадали саме на цю політсилу. Місцеві онлайн-ЗМІ, зокрема, писали про ініціативи Президента Володимира Зеленського та його місцевої команди, кандидата на посаду мера Херсона Юрія Кирилова та інших представників політсили.

Значно менше херсонські медіа писали про інші політсили. Наприклад, про партію "Опозиційна платформа – За життя" було зафіксовано 6% згадок, про "Європейську солідарність" – 3%, про "Батьківщину" та Радикальну партію по 1%.

Загалом, маємо констатувати, що херсонські онлайн-медіа продовжують масово публікувати немарковану політичну рекламу (джинсу). Переважно це заяви місцевих політиків, які вони роблять на своїх сторінках у фейсбуці, або релізи від партійних штабів. Лідерами тут є партії "Нам тут жити" та її голова Ігор Колихаєв, а також Володимир Сальдо зі своїм однойменним блоком. Тематика матеріалів різна: про ведення бізнесу в Херсоні, ремонт доріг, конференції політичних партій, активність команд кандидатів у мери, привітання зі святами тощо.

Треба зазначити, що місцеві медіа, як і раніше, продовжують публікувати політичні матеріали з ознаками замовності, не маркуючи їх. Звісно, напередодні виборів кількість цих матеріалів значно зросла. А це означає, що виборцями дедалі складніше буде отримати незаангажовану інформацію.

Нікітенко Сергій, регіональний представник ГО "Інститут масової інформації" в Херсонській області

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов'язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews.

 

Liked the article?
Help us be even more cool!