ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Кримінал та соціальна тематика: про що пишуть хмельницькі медіа під час війни

29.09.2022, 09:22
Альона Береза

Війна – це слово стало звичаєвим. Українці його чують десятки разів щоденно. Це слово з дня в день звучить у марафоні "Єдині новини", який спільно готують національні канали. Левову частку новин та програм у цьому марафоні теж присвячено війні в Україні. А яка ж наразі картина в регіональних медіа?

Інститут масової інформації впродовж тижня моніторив новини, які випускали п'ять онлайн-медіа в регіонах України. В Хмельницькій області для моніторингу було обрано такі онлайн-ЗМІ: Незалежний громадський портал, сайт "Є", vsim.ua, "Поділля News" та XM-Інсайд. Сам моніторинг проведено з 8 до 12 серпня включно. Загалом проаналізовано 355 новин. Найбільше новин, а це понад сотню і майже третину загальної кількості, в цей період опублікував сайт vsim.ua.

Кримінал, надзвичайні події та ДТП – на топовому місці серед новин

У моніторинговий період у хмельницьких онлайн-медіа найбільше виходило новин на кримінальну тематику та про надзвичайні ситуації, зокрема дорожньо-транспортні пригоди. Загалом цей напрям становить більш ніж 37% загальної кількості новин. Ця тенденція збереглася порівняно з періодом до початку війни. З чим це повязане? Найімовірніше, медіа продовжують отримують розсилання від правоохоронних органів та їхніх пресслужб у період війни. Тому цей напрям новин продовжує лідирувати.

Наступні дві сходинки посідає соціальна тематика – повязана з війною (14%) та поза війною (11%). Ця тенденція пояснюється тим, що соціальна тематика загалом досить популярна серед читачів, адже такі новини доволі часто розповідають їм, як розв'язувати ті чи інші соціальні проблеми. Поряд з тим соціальних проблем додалося, що повязане з війною в Україні. Більшою мірою йдеться про соціальні проблеми внутрішньо переміщених осіб, що стосуються їхнього переселення через війну до інших регіонів.

Дрібні інші тематики, зокрема й прогнози погоди, які на постійній основі висвітлює більшість хмельницьких онлайн-медіа, займають загалом трішки більш ніж 10%.

Волонтерство / активізм та війна – нові актуальні теми новин у медіа

Дуже близько одна до одної йдуть дві практично споріднені теми – війна та волонтерство. Ця тенденція спричинена тими умовами, в яких наразі більш як шість місяців живуть українці. Відповідно, це 10,1% в тематиці новин про волонтерство / активізм, і 9% займають новини про війну, а саме про бойові дії, жертви, окупацію тощо.

До війни в медіа досить часто висвітлювалася тематика медицини. Наразі кількість новин у цьому напрямі мінімальна, а тому цей напрям потрапив загалом до категорії "інше". Лише окремо виділено тематику ковіду, адже новини про поширення цього вірусу останніми тижнями почали знову зявлятися в хмельницьких онлайн-медіа. Однак наразі цей відсоток ще дуже незначний – мова про 0,3% загальної кількості новин. Найбільшу кількість новин про війну пишуть сайт "Є" та vsim.ua. Про волонтерство та активізм – ХМ-Інсайд, vsim.ua та сайт "Є".

Практично зникли новини про політику, культуру, економіку та спорт. Ці теми займають незначні відсотки.

Нововведення хмельницьких медіа в умовах війни

У Хмельницьких онлайн-медіа практично зникли матеріали на умовах реклами. Наразі це радше винятки, ніж поширена практика. Однак якщо говорити про одиничні випадки, то вони або не мають маркування взагалі, або мають не зовсім коректне маркування. До прикладу, матеріал про роботу гуманітарного штабу Хмельницької обласної ради, який не містить жодної згадки про умови його розміщення. Помітку, хоч і не зовсім коректну, дає сайт vsim.ua в матеріалі про роботу нардепа, інформацію про яку надала його пресслужба. Сайт "Є" зберіг практику маркування матеріалів і навіть маркує рекламу газети своєї ж медіакорпорації. З позитивного – це єдині за моніторинговий тиждень матеріали, в яких простежується рекламний контекст.

Скриншоти матеріалів хмельницьких онлайн-медіа

Варто також звернути увагу, що два хмельницьких медіа почали на свою діяльність отримувати грантову підтримку. Сайт "Є" вказав на своєму сайті, що "ряд матеріалів публікуються за підтримки Асоціації "Незалежні регіональні видавці України" в рамках реалізації грантового проєкту Хаб підтримки регіональних медіа". Водночас vsim.ua пише про отримання підтримки від двох грантових проєктів – за сприяння Європейського Союзу та Міжнародного фонду "Відродження" в межах грантового компонента проєкту EU4USociety та Асоціації "Незалежні регіональні видавці України" в рамках реалізації грантового проєкту з NDF. Також у цих двох медіа зявилася досить цікава тематика матеріалів – фейки та їхнє спростування. Матеріали на цю тему наразі виходять регулярно в обох медіа щотижня. Водночас ці два медіа почали випускати регулярно огляди та досить цікаві добірки у сфері музики / культури / мистецтва.

Скриншоти головних сторінок сайту "Є" та vsim.ua

Загалом проведений моніторинг регіональних онлайн-медіа показав: ЗМІ на Хмельниччині зберегли тенденцію, що їм була притаманна до війни, – найчастіше пишуть про кримінал, надзвичайні події, дорожньо-транспортні пригоди. Серед топових тем також соціальна тематика, однак більшою мірою вона пов’язана з війною в Україні. У зв’язку з вимогою часу медіа досить часто також пишуть про війну та волонтерство / активізм.

Альона Береза, регіональна представниця ІМІ в Хмельницькій області
Liked the article?
Help us be even more cool!