ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІ Подай скаргу

Кримінальний "український Париж": про що воліють писати онлайн-ЗМІ Чернівців

28.02.2019, 16:00
Альона Заїка

Третину новин на сайтах Чернівців становить кримінал

Стрічка новин щодня формує інформаційний простір читачів. Кожна редакція вправі самостійно обирати тематичну складову свого контенту, але саме цей свідомий концептуальний вибір визначає, з чим читач «піде від нас», проведе свій день і що останнє він дізнається перед сном.

У моніторинговий тиждень з 11 по 15 лютого 2019 року під аналіз потрапили п’ять інтернет-видань Чернівців: "Молодий буковинець", "Погляд", "БукІнфо", АСС та 0372.

У межах моніторингу визначалася тематика новин місцевих сайтів та досліджувалося, які теми є провідними в локальному інформаційному просторі.

 Загалом було проаналізовано 533 новини на п’яти ресурсах.

У публікаціях інтернет-медіа Чернівців тематика з розділу “Кримінал” була домінантною. Найчастіше місцеві онлайн-видання вдавалися до висвітлення надзвичайних подій, аварій, діяльності правоохоронних органів, а вже потім інформували про події соціальної тематики. Частка "кримінальних" новин у загальній кількості становила 32%, або 168 новин. Зазвичай до "чорнухи" вдаються, аби набрати більше переглядів, хоча такі новини дещо викривляють місцевий інформаційний простір і впливають на емоційний стан читачів.

Плюс здебільшого це інформація прес-служб силових відомств, яка не потребує авторських зусиль і є в наявності навіть в інформаційно "наймертвіший" день.

На другому місці за популярністю стали новини соціальної тематики: події у сфері охорони здоров’я, освіти, пільги тощо. Їм на аналізованих сайтах присвятили 18% матеріалів (95 новин). Зокрема, видання долучилися до висвітлення благодійних акцій, спрямованих на допомогу хворим діткам та дорослим мешканцям.

Ще рідше місцеві новинні сайти писали про діяльність місцевої влади – 10%, або 52 новини. Сюди, окрім рішень місцевих органів самоврядування, увійшли новини про невдоволення серед містян діяльністю влади та пікети, що пройшли під стінами Ратуші.

Майже однаково досліджувані інтернет-медіа Чернівців хвилювали культурні події та новини, що стосуються вразливих груп населення – 8 та 9% відповідно. Частку інформпростору в категорії "вразливі групи" серед місцевих видань зайняли новини релігійних громад, пов’язані з переходом парафій до Православної церкви України і протестами вірян Московського патріархату.

Варто зазначити, що протягом моніторингового періоду зовсім не висвітлювалися проблеми переселенців. Також онлайн-медіа майже не приділяли уваги висвітленню війни на сході України та її наслідкам для місцевої спільноти.

Водночас майже 6% матеріалів зайняли новини, пов’язані з перебігом передвиборчої кампанії в Україні. Сюди увійшли новини про порушення виборчого законодавства, візити певних кандидатів та їхніх представників тощо.

Іншим політичним новинам відвели всього 2% матеріалів.  

Слід зазначити, хоча спортивні новини і зайняли так саму частку в загальному інформаційному просторі, що і новини про вибори (6% матеріалів, або 30 новин), більшість досліджуваних ЗМІ майже не публікувала їх. Події спорту значно переважали тільки на одному з п’яти ресурсів.

Проблеми корупції і боротьби з нею хвилювали досліджувані видання лише на рівні 5% матеріалів. Ще менше, 4 % текстів (21 новина), зайняли новини бізнесу і економіки. Менш за все онлайн-видання Чернівців у моніторінговий період писали про питання екології. Цій темі у своїх публікаціях присвятили трохи більше відсотка новин.

Таке співвідношення новин, що публікуються, не зовсім сприяє розумінню громадянами економічних і суспільних процесів як у регіоні, так і в країні. Особливо коли країна перебуває у стані воєнного конфлікту, триває час реформ і важливих перетворень.

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!
Хочете дізнаватися першими про нові дослідження інституту масової інформації? Підпишіться на розсилку!
Дякуємо за підписку!