ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Кримінал, джинса і політика: що пропонують користувачам Facebook херсонські медіа?

Кримінал, соціалка та політика – основні теми, які публікують на сторінках херсонських медіа в соціальній мережі Facebook. Згідно з моніторингом п'яти херсонських онлайн-ЗМІ, який з 10 до 16 серпня 2020 року включно провів Інститут масової інформації, цим темам присвячено 70% публікацій у соцмережах.

Методологія дослідження передбачала аналіз кількості матеріалів у стрічках новин, повідомлень на сторінках у Facebook, аналіз тем повідомлень та встановлення матеріалів, маркованих як реклама, а також повідомлень з ознаками прихованої реклами. Під час моніторингу було проаналізовано новинні стрічки та сторінки в соцмережах п'яти онлайн-ЗМІ ("ХерсонОнлайн", "Херсонці", 0552.ua, "Херсонщина за день" та "Любимый Херсон").  Усього під час аналізу ми дослідили 817 новин та 426 повідомлень у соціальних мережах.

Слід зауважити, що всього було зафіксовано два матеріали, які на сторінках у Facebook промаркували як "партнерський матеріал". Причому на сайті 0552.ua, на сторінці якого вони були опубліковані, їх не було. Відповідно, замовник, а, за нашою інформацією, це була одна зі столичних рекламних компаній, замовляли саме розміщення цих матеріалів у соцмережах. Цікаво, що на сторінці сайту "Улюблений Херсон" ми знайшли такі самі матеріали, але вже без маркування.

Окрім цього, під час моніторингу ми зафіксували ще 30 повідомлень у соцмережах, які мали ознаки замовності, що становило 7% усіх проаналізованих матеріалів. Більшість із них (24 повідомлень) становила політична джинса. А лідерами за кількістю таких матеріалів стали сайти "Херсонці" (16 матеріалів) та "Улюблений Херсон" (9 матеріалів).

Так, "Херсон онлайн" та "Херсонщина за день" опублікували по два посилання на замовні матеріали, а 0552.ua – одне. Переважна більшість таких матеріалів – це посилання на матеріали сайтів, яким належить сторінка.
Показники популярності в сторінок популярних херсонських медіа у Facebook доволі скромні. Найпопулярніша сторінка в сайту "Улюблений Херсон". На неї підписалися 27 197 осіб. Тут одне з найбільших співвідношень між опублікованими матеріалами на сайті та на сторінці в соцмережі – 97%. Хоча не всі матеріали потрапляють до стрічки новин, а одноманітність повідомлень адміністратори "розбавляють" іншим контентом. Здебільшого це старі фото Херсона з тематичних груп із тривіальними підписами.

Краще співвідношення між кількістю новин у стрічці сайту і на Facebook-сторінці тільки у видання "Херсонці" – 129 новин на сайті й 132 в соцмережі. Це можна пояснити тим, що сторінка наповнюється автоматично, і частина новин, опублікованих на сайті ввечері 9 серпня, були опубліковані на сторінці зранку 10 серпня, коли й почався моніторинг. Жодних інших матеріалів у стрічці сторінки Facebook, на яку підписано 7560 людей, цього медіа ми не зафіксували.

Сайт 0552.ua останнім часом став публікувати значно менше новин, ніж раніше. У стрічці всього було зафіксовано 42 матеріали за тиждень, а на сторінці у Facebook – 37. Водночас сторінку вподобали 8019 людей.
Майже однаковий відсотковий показник матеріалів у сайтів "Херсон онлайн" та "Херсонщина за день": 26 та 29% відповідно, але в цифрах показники різняться. Переважно завдяки тому, що сайт "Херсон онлайн" традиційно публікував велику кількість новин – 408, а на сторінку в соціальній мережі переставили тільки 106. Бачити ці матеріали могли 7076 фанів цього медіа. У "Херсонщини за день" співвідношення новин на сайті до публікацій на сторінці 117/34. Сторінку медіа вподобали 1504 людини.

Найпопулярніша ж тематика контенту на сторінках у Facebook херсонських медіа традиційна: 30% новин про кримінал, ДТП та інші надзвичайні події. Майже по 21% контент сторінок медіа у соцмережах містив новини про соціальні проблеми та політику. Значно менше було новин бізнесу та економіки – 8%. Про спортивні події, права людини та екологію журналісти майже не згадували. Кожна з цих тем містилася на сторінках медіа у Facebook менш ніж в 1,5% матеріалу із загальної кількості контенту.

Великий показник матеріалів під умовною назвою "Інші", маже 6%, пояснюється великою кількістю анонсів якихось подій, які важно зарахувати за нашою класифікацією до однієї з тем.
А ось розважального контенту на сторінках херсонських медіа в соцмережах було цілком досить. Таких матеріалів ми виявили трохи менш ніж 10% Це і краєзнавчі публікації зі старими фото міста, і приземленіші фото напіводягнених жінок на пляжах.

херсонцы

Наприклад, фотографії з підписами на сайті "Херсонці".

Загалом сторінки місцевих ЗМІ в соцмережах майже нічим не відрізняються від стрічок новин їхніх сайтів. Адміністратори майже не створюють контенту для соцмереж і, як і на сайтах, не маркують реклами.

Нікітенко Сергій, регіональний представник ГО "Інститут масової інформації" у Херсонській області

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов'язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!