ГАРЯЧА ЛІНІЯ050 447 70 63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Подай скаргу

Херсонські медіа втрачають прозорість: результати моніторингу

Лише одне херсонське медіа, відповідно до методології ІМІ, яка ґрунтується на українському законодавстві, можна назвати абсолютно прозорим, а більша частина проаналізованих медіа є абсолютно непрозорими.

Такі результати вибіркового аналізу десяти онлайн ЗМІ та сайтів п'яти місцевих телеканалів, який у вересні 2021 року провів Інститут масової інформації.

Загалом було проаналізовано 10 інтернет медіа (ХерсонОнлайн, Херсонці, Херсонщина за день, Любимый Херсон, Kherson.net, Український південь, Кавун.city, Новий день, Перший регіональний, Вгору та Херсон life) та сайти п'яти місцевих телеканалів (UA: Херсон, Крату, Твій+, ВТВ+, Херсон+).

Методологія дослідження передбачала перевірку наявності відомостей: про засновників, контактні дані ЗМІ, інформацію про аудиторію, менеджерів, головного редактора, оприлюднення редакційної політики (статуту) і фінансових даних. ЗМІ отримувало 1 бал, якщо інформація міститься на сайті, 0 балів, якщо її немає та 0,5 балів, якщо інформація присутня не в повному обсязі. Максимально можна було отримати 7 балів.

Відразу відзначимо, що це другий такий моніторинг цього року, отже ми можемо порівняти дані за лютий та вересень 2021 року.

Сайти втрачають бали

Лідери попереднього моніторингу "Кавун.city" та "Любимий Херсон" дещо втратили бали. Перший цього разу набрав 2,5 бали і визнаний непрозорим сайтом, тоді як у лютому, набравши 3,5 балів, був прозорим. Тут є контактна інформація, дуже добре виписана редакційна політика, але зникла інформація про керівництво медіа. Власником сайту назвали редакцію, але жодної інформації про те, хто входить до її складу, немає. Окрім цього, сайт містить інформацію про середньомісячну кількість відвідувачів, але ніяких посилань на лічильник чи інші підтверджуючі сервіси ми не виявили.

"Любимий Херсон" же, хоч і залишився, відповідно до методики, прозорим сайтом, втратив 0,5 балів і - відповідно - лідерство. Це єдине медіа, де окрім контактів, власників та керівника, вдалося знайти інформацію про головного редактора, але, якщо раніше там містилася повна інформація про керівника, то зараз його прізвище прибрали. Слабким місцем редакції залишається редакційна політика, яку слід було б розписати детальніше.

Лідером вересневого дослідження стала редакція Вгору, яка у минулому моніторингу участі не брала. Зараз же сайт продемонстрував прозорість, набравши 4,5 бали. Але вважати абсолютно прозорим інтернет-ЗМІ Вгору не можна через відсутність редакційного статуту та фінансової інформації.

До речі, жоден сайт Херсонщини не публікує фінансову інформацію.

Перший, втративши 0,5 бали через те, що з сайту прибрали дані про відвідуваність, набрав лише 2 бали. Сайт «Новий день», який набрав 2,5 бали, під час минулого дослідження ми не аналізували. Тут ми зафіксували відсутність даних про редактора, керівника, редполітику та фінансову інформацію.

Абсолютно непрозорими стали відразу 5 сайтів Херсонщини. При чому, один з них не набрав жодних балів. Варто зауважити, що з часу проведення останнього моніторингу у лютому, ситуація дещо покращилася, адже тоді 6 сайтів були абсолютно непрозорими.

Так, взагалі ніякої інформації не має сайт Херсон life. Що не дивно, адже за нашими моніторингами фейків та маніпуляцій, цей сайт є лідером з розповсюдження проросійських наративів та маніпуляцій.

По одному балу набрали сайти Херсонці та Херсонщина за день. Тут немає ніякої інформації, окрім контактів редакції.

По 1,5 бали набрали сайти Херсон онлайн та Перший регіональний. У першого є лічильник, але неповні контактні дані, а у другого є контакти, але замість лічильника є статична цифра відвідувань.

Телеканали теж втратили бали

Ситуація із прозорістю телеканалів традиційно краща - адже на них, на відміну від сайтів, розповсюджується дія Закону, який вимагає публікувати всі дані, які ми шукали. Але і тут рівень прозорості знизився.

Якщо у лютому 4 з 5 телеканалів були прозорими, то зараз тільки одне медіа ми визнали абсолютно прозорим, два прозорими, і по одному отримали статус непрозорого і абсолютно непрозорого.

Найвищий бал, 6, отримало «Суспільне Херсон». Тут ми не виявили тільки показників аудиторії. Вся інша інформація на сайті Суспільного є. Минулого разу цей канал не опублікував структуру власності. Натомість на сайті було вказано, що канал знаходиться у структурі суспільного мовника. Але цього вистачило тільки для того, щоб отримати 3,5 бали.

Трохи відстали і визнані прозорими телеканали Херсон+ та ВТВ+. У них 5,5 і 5 балів відповідно. Перший канал нечітко сформулював у відповідному розділі дані про аудиторію, а на сайті другого відсутня інформація про головного редактора.

Телеканал Херсон+ покращив свої показники, бо у лютому мав тільки 4 бали, а ВТВ+ залишився на тому ж самому рівні.

Відразу 2 бали втратив телеканал Твій+, у порівнянні із минулим моніторингом. Всього 4,5 бали, набрав телеканал Твій+. Як і раніше на сайті компанії не вказали прізвище головного редактора та фінансову інформацію, а також зник розділ зі статутом та редполітикою, хоча раніше ці дані на сайті були.

Телеканал "Крату", розмістивши з усього переліку необхідної інформації тільки контактні дані, набрав 1 бал. А отже, традиційно, є єдиним абсолютно непрозорим телеканалом у Херсоні.

Сергій Нікітенко, регіональний представник Інституту масової інформації у Херсонській області

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов'язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews

Liked the article?
Help us be even more cool!