Херсонські медіа йдуть у соціальні мережі
Найпопулярніші херсонські медіа дедалі більше йдуть у соціальні мережі, і там їхній контент має набагато більші охоплення, ніж на вебсайтах видань.
Ми подивилися, як ведуть соціальні мережі пʼять херсонських видань – Херсон онлайн, Суспільне: Херсон, Типовий Херсон, Вгору та Кавун.city, – просуваючи там медіа і його контент.
Суспільне Херсон
Одним з лідерів за кількістю підписників та охопленням у соцмережах є місцева філія Суспільного. Стрибок популярності відбувся наприкінці лютого 2022 року, адже журналісти суспільного мовника чи не єдині, хто працював у перші дні повномасштабного вторгнення і висвітлював події в місті та області. Найпопулярнішими в цього видання є телеграм-канал та сторінка у фейсбуку з 56 та 67 тисячами підписників відповідно. Чи не єдині з поміж херсонських медіа, працівники Суспільного ведуть канал у вайбері, доволі популярний – з майже 8 тисячами підписників. В інстаграмі "Суспільного Херсон" 11,6 тисячі підписників.
Контент у соцмережах перепаковано під кожну платформу, що вказує на те, що тут працює декілька есемемників. Скільки точно, ми намагалися дізнатися в менеджера філії Михайла Сваричевського, але відповіді не отримали. У телеграм-каналі автори публікують короткі підводки з посиланнями на матеріали на сайті, роблять перепости основного каналу Суспільного та регіональних філій. Також у канал інтегрований бот, який повідомляє про повітряні тривоги. Крім того, в телеграм-каналі публікують короткі відеоролики з Херсона, очевидно створені для телеграму і вайберу, бо в інших соцмережах ми їх не побачили.
В інстаграмі есемемники суспільного публікують короткі новини з власними або позиченими фото і рілси. Зазвичай це перепаковані фрагменти основних сюжетів, які видання публікує в себе на ютубі.
У фейсбуці переважно публікують посилання на матеріали із сайту Суспільного, а також багато кепшн-відео, причому є як перепаковані з основних сюжетів, так і явно створені відео спеціально для соцмережі.
Загалом маємо відзначити дуже активну аудиторію соцмереж, але порівняти з показниками сайту ми не можемо, адже відкритої статистики сайтів регіональних філій не існує, а спеціальні вебінструменти зібрати її не можуть через технічні причини.
Вгору
Одне з найстаріших з нині чинних інтернет-видань "Вгору" давно зробило ставку на соціальні мережі й у якийсь момент, після закриття газети, навіть було перейменоване на медіаплатформу "Вгору". У видання є потужна спільнота у фейсбуці з 52 тисячами підписників і канал у телеграмі з 11,4 тисячі підписників. Це, а ще ютуб, за словами директорки видання Ілони Коротіциної, є основними каналами дистрибуції контенту, якого видання робить немало.
“Найкраще розвивається фейсбук і ютуб. Ми робимо багато фото- та відеоконтенту якраз для цих майданчиків”, – каже вона.
Дійсно, у фейсбуку видання щоденно публікують велику кількість репортажних та художніх фотографій з Херсона. Їхній автор – Олександр Корняков, який працює в місцевих медіа Херсона понад 10 років і окрім досвіду має цілу армію прихильників та прихильниць його таланту. Його фото в лічені хвилини набирають сотні реакцій та коментарів.
Ютуб-канал видання має понад 28 тисяч підписників. Відеоконтенту останнім часом тут не так багато, але репортажі та відеосюжети знято якісно. Основною "фішкою" видання є майже щоденні онлайн-трансляції, які журналісти почали робити ще на початку повномасштабного вторгнення і які тоді мали шалену популярність. Зараз переглядів у цих трансляцій не дуже багато, але вони мають свого глядача, який отримує дайджест новин за день або кілька днів.
Видання має також і канал у тіктоку з 4,4 тисячі підписників. Контент там – перепакування відеосюжетів видання для інших платформ. Відео тут набирають не дуже багато переглядів, але очевидно, що журналісти мають свою аудиторію навіть у такій специфічній соцмережі. Менш популярні, але активні профілі видання в інстаграмі та твіттері. Тут контент майже завжди дублюється з іншими соцмережами.
Всі ці майданчики вимагають багато сил, тому тут мають цілий смм-відділ з трьох осіб, що, мабуть, є рекордом для херсонських видань, у багатьох з яких вся команда складається з двох-трьох людей.
“Маємо трьох есемемників. Знайти цих людей украй важко, тож доводиться брати не херсонських працівників”, – каже Ілона Коротіцина.
Сайт видання менш популярний у читачів, ніж соцмережі. У жовтні, відповідно до даних similarweb.com, його відвідало трохи більш ніж 40 тисяч активних користувачів. Що значно менше за кількість підписників у всіх соцмережах, яка перевалила за 100 тисяч.
Херсон онлайн
Сайт "Херсон онлайн", який до війни показував космічні цифри відвідування – понад мільйон користувачів на місяць – зараз може похизуватися тільки 68 тисячами унікальних відвідувачів на місяць. На відміну від попередніх медіа, це видання не публікує ніякого власного контенту. Фактично це агрегатор новин з інших видань.
Єдина кнопка на сайті веде на групу видання у фейсбуці, яка давно перетворилася на сховище спаму та реклами. Окрім того, у видання є ще й сторінка, яка з липня 2023 року не оновлюється. До того там публікувалися посилання на новини.
Твіттер видання не оновлюється з липня 2020 року.
Типовий Херсон
Видання Типовий Херсон – одне з найбільш утаємничених на Херсонщині. За понад 10 років його існування ніхто так і не дізнався, кому воно належить і хто там працює. Свого часу воно виросло з однойменного пабліка в російському вконтактє, а після закриття російських соцмереж, сконцентрувалося на сайті та фейсбуку.
Сайт видання доволі непогано індексується пошуковиками й мав, наприклад, у жовтні 264 тисячі унікальних користувачів. Більшість трафіку йде з пошуковиків, але на другому місці – соцмережі. Цікаво, що значна частина трафіку на сайт, якщо вірити similarweb.com, досі йде з російських… однокласників. Притому що в медіа доволі велика аудиторія у фейсбуці – майже 60 тисяч підписників.
У цій соцмережі публікуються просто посилання на матеріали із сайту, дуже схоже, що це робиться програмно, і окремої людини, яка б відповідала за SMM тут немає.
Ще більша аудиторія у видання в інстаграмі – 85 тисяч підписників, але вже понад місяць профіль не оновлюється. Така сама історія і з телеграм-каналом "Типового Херсона": він має понад 22 тисячі підписників, але не оновлюється із середини червня.
Кавун.city
Видання "Кавун.city" сконцентрувалося на розвитку телеграму, і це наразі найпопулярніший у їхньої аудиторії канал дистрибуції контенту. Редакція постійно рекламує його в соціальних мережах, причому рекламу часто фейсбук показує по всій країні.
Наразі тут трохи більш ніж 12 тисяч підписників. Контент – перепакування власних повідомлень та фото- і відеоматеріали з офіційних каналів влади Херсонщини.
У видання є також профілі в інстаграмі та ютубі. Підписників там небагато, як і контенту.
Загалом можемо зазначити, що аудиторія херсонських медіа воліє споживати контент місцевих медіа переважно в соціальних мережах, тож медіаменеджерам потрібно розробляти свої стратегії з урахуванням цього чинника.
Сергій Нікітенко, регіональний представник Інституту масової інформації в Херсонській області
Help us be even more cool!