Джинсова мода в медіа Кіровоградщини
«Джинсою вибори не зіпсуєш», - таким девізом можна описати результати моніторингу замовних матеріалів і неналежно маркованої агітації в онлайн-ЗМІ Кіровоградщини. Всього ми зафіксували сім випадків публікації немаркованої політичної реклами, з яких один - контрагітаційний матеріал з елементами чорного піару, але без фейків. Прикметно, що переважна більшість матеріалів із ознаками замовності при цьому стосувалась кандидатів на пост міського голови Кропивницького та Олександрії. Половина згадок в джинсових матеріалах “підігравала” представникам “Слуг народу”, ще 33% - “Перспективи міста” та 17% - кандидату-самовисуванцю.
Такі результати моніторингу з 5 по 7 жовтня Інституту масової інформації, під час якого аналізувалися кількість матеріалів із ознаками замовності, неналежно маркованої реклами, основних замовників джинси та фейки і маніпуляції в цих публікаціях в 10 онлайн виданнях. Загалом під час проведення моніторингу було проаналізовано 442 новинні матеріали видань “Гречка”, “Без купюр”, “Перша електронна газета”, “Точка доступу”, “Рідний край”, “Dozor”, “Прожектор”, “Акула”, “CBN” та “Кіровоград24”.
Топовим джинсовиком початку жовтня виявилась представниця Зе!Команди, кандидатка на посаду мера Кропивницького від партії «Слуга народу» Ольга Ковальова-Алокілі, яка заявила про свої політичні амбіції не так давно. Враховуючи нульовий досвід участі у виборчих гонках як кандидатки та відсутність навіть мінімальних згадок про свою персону в публікаціях медіа за минулий рік, пані Ковальова-Алокілі наразі активно піариться на всіх доступних майданчиках. Як продемонстрували три джинсові матеріали, два з яких були ідентичними, надрукованими двома різними виданнями, не проти команда кандидатки вдавались й до маніпулятивних технологій прихованої політичної реклами.
Так, розлоге відео-інтерв’ю з новинною підводкою, яке потенційна очільниця міста, дала місцевому медійному інтернет-каналу «Пульс TV», можна було б вважати логічним продовженням серії подібних матеріалів видання з іншими політиками, однак не в розпал передвиборчої кампанії. Запитання медійників не відзначалась гостротою, скоріше, нагадували теплий душ та формування портрету ідеального кандидата. У підсумку матеріал вийшов настільки позитивним, що його вирішило опублікувати не лише видання «Прожектор», що є базою для згаданого інтернет-каналу, а й дружнє до кандидатки видання «Акула».
До слова, саме на «Акулі» вийшов ще один джинсовий текст про недільне чаювання кандидатки, яке вона провела в компанії «активної молоді, голови спілки малого та середнього бізнесу – Олени Надутенко та небайдужих кропивничан». Окрім чаю/кави/розмов про плани на перемогу була озвучена й візія пані Ковальової-Алокілі: «Я людина перемоги, а не процесу».
Свою хвилину слави, а, точніше, чотири абзаца і посилання на сюжет телеканалу, отримав і кандидат на пост міського голови Олександрії Сергій Кузьменко та його благодійний фонд, який акурат перед виборами завершив підведення результаті конкурсу «Олександрії – новий рівень».
Місце під коментар в третину всього тексту новини було надано кандидату в депутати від місцевої партії «Перспектива міста» Олександру Рокожиці. Настільки щедрим виявилось видання «Dozor», що має відношення до лідера партії Артема Стрижакова, кандидата на пост міського голови Кропивницького, якому було присвячено розлогий немаркований матеріал на сторінках видання. Журналісти скрупульозно виписали трикрокову стратегію політика, озвучену ним же на жовтневому партійному з’їзді.
Як уже було згадано, героєм єдиного виявленого матеріалу з ознаками контрагітації став також претендент на пост міського голови Кропивницького, нинішній очільник міста Андрій Райкович. Останнього в розлогому, пересипаному гіперболами та порівняннями тексті, звинуватили, зокрема, у знищенні патронажної служби Червоного хреста.
У підсумку мусимо констатувати – незважаючи на порівняно невелику кількість джинси на сторінках топових медіа Кіровоградщини її присутність можна вважати негативним сигналом до виборців про готовність місцевих кандидатів до застосування маніпулятивних технологій для залучення електорату, адже 100% замовників джинси були саме кропивницькі політики. При цьому якщо кандидати в депутати намагаються тримати себе в законодавчих рамках, то куш у вигляді крісла міського голови бентежить багатьох претендентів.
Павло Лісниченко, регіональний представник ІМІ у Кіровоградській області
Матеріал було підготовлено ГО "Інститут масової інформації" за підтримки Міжнародного фонду "Відродження". Матеріал відображає позицію авторів і не обов'язково збігається з позицію Міжнародного фонду "Відродження".
Help us be even more cool!