ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Два мільйони на піар Миколаївської ОДА поїхали в Херсон

Управління інформаційної діяльності та комунікацій із громадськістю Миколаївської обласної державної адміністрації уклало договір із "Південноукраїнським медіа холдингом" на надання послуг із розміщення інформації в соцмережах та на інтернет-ресурсах України.

Про це йдеться у договорі, опублікованому на порталі ProZorro.

Найфантастичнішою обставиною у цьому тендері є ціна. За свої послуги виконавець отримає 2 млн 192 тис. грн.

Тендер провели у стислі терміни: конкурс оголосили 30 березня, а вже 5 травня уклали договір із переможцем. Про це ідеться в публікації. За договором переможець торгів зобов'язується забезпечити поширення інформації «про актуальні питання соціально-економічного та суспільно-політичного життя області» на загальноукраїнських інтернет-ресурсах і в пабліках соціальних мереж, а саме розмістити 576 інформаційних повідомлень на сайтах УНІАН, «Укрінформ», «Українські новини», «Інтерфакс-Україна», 218 повідомлень у Facebook і YouTube. Ціна розміщення одного повідомлення на загальноукраїнських ресурсах становить 2800 грн, в соцмережах - 2659,41 грн.

Новина про цю подію буквально сколихнула медіа-спільноту Миколаєва та Херсона.

Компанію «Південноукраїнський медіа холдинг» зареєстрували в Херсоні, її директор - головний редактор інтернет-ресурсу «Херсонские вести» Ігор Трубаєв. Засновник фірми - Олег Соломін із Донецька, про якого в Херсоні ніхто ніколи не чув.

Статутний капітал холдингу становить 1500 грн.

За даними електронної системи, для ТОВ «Південноукраїнський медіа холдинг» договір із Миколаївською ОДА є першим, укладеним у сфері держзакупівель.

Другий претендент, який брав участь у торгах, - ФОП Петренко Іван Миколайович - подав скаргу, вказуючи на відсутність у переможця торгів досвіду роботи.

Однак вимогу відхилили: у Миколаївській ОДА зазначили, що досвіду на розміщення матеріалів на власному сайті достатньо для отримання такого замовлення.

Проти такого витрачання коштів постала медіа-юрист Незалежної медіа-профспілки України Тетяна Локацька. Вона звернулася до Генпрокуратури із проханням перевірити законність виділення 2,2 мільйонів гривень на висвітлення діяльності та притягнути до відповідальності посадових осіб, які до цього причетні. Відповідну заяву вона опублікувала на своїй сторінці в соціальній мережі

локацкая

«Соцмережі, згідно українського законодавства, не підпадають під категорію ЗМІ... Не розумію, як можна проконтролювати кількість перепостів і вписати їх потім в акт виконаних робіт. Не розроблено поки що ця структура, а головне - закон такого не передбачає. Але що ж тут поробиш, якщо дуже хочеться», - написала вона.

Херсонські журналісти також здивовані, адже ні компанія-переможець, ані сайт «Херсонські вісті» не є лідерами навіть у Херсоні, не кажучи вже про те, що жоден херсонський сайт за популярністю не може конкурувати з миколаївськими.

«Це просто смішно. Сайт із відвідуваністю в 2000 осіб для Миколаївської ОДА є прикладом успішного ЗМІ, яке зможе підняти імідж влади. Вони навіть власні сторінки у соцмережах нормально вести не можуть», - коментує подію один з херсонських журналістів, що попросив не називати його, посилаючись на «цехову солідарність».

Дехто взагалі вважає, що справа не у піарі, а у банальному «розпилі».

«Цієї суми на інтернет-кампанію більш ніж достатньо, але потрібно розуміти - які її цілі, - коментує радіо "Голос столиці" український політтехнолог, експерт в сфері стратегічних комунікацій, спеціаліст з антикризових кампаній, віце-президент Української PR-Ліги Денис Богуш. - Якщо це будуть робити старими методами, як все у нас робиться - написали повідомлення, отримали перехід на сайт і все, - то, звісно, це корупційна схема. А якщо це кампанія з залученням спеціалістів, які гарантують 1 мільйон переходів на сайт, і ще щось, то тоді ця сума все одно велика і достатня, щоб зробити велике охоплення. Якщо ми цілей не знаємо, то нам складно щось казати».

За словами політтехнолога, облдержадміністрації доцільніше було б працювати з газетами.

«І взагалі, я б не витрачав такі кошти на інтернет для піару ОДА. Є інші інструменти, більш прозорі та ефективні. Хоча, треба чекати. Якщо це буде якась агресивна, інноваційна кампанія, яка переверне уявлення про піар, то це цікаво, а якщо просто вкрасти гроші, то буде в принципі так, як завжди», - вважає він.

З колегою згоден і Петро Охотін - політтехнолог, співавтор книги «Виграти вибори: покрокова інструкція».

«У Савченка [голова Миколаївської ОДА Олексій Савченко. - Ред.] потужна піар команда. Я не розумію, навіщо їм цей скандал», - коментує він.

Політтехнолог також бачить у тендері корупційну складову: «Ціна там формується за декількома параметрами. Ціна за 1000 переглядів, або за 1 клік. Але перевірити це неможливо. І саме в цьому я бачу величезну корупційну складову. Тут не так про піар, як про можливість заробити».

Херсонські журналісти ж схильні вважати, що за загадковим тендером стоять не медійні, а бізнесові справи, адже фактичним власником компанії-переможця тендера називають заступника голови Херсонської облради, колишнього митника Віталія Булюка. Можливо, ці гроші були виплачені у якості розрахунку за частину бізнесу, чи іншою формою розплатитися бюджетними коштами з Віталієм Булюком. Але далі припущень поки справа не йде.

У вівторок, 16 травня, радник голови Миколаївської ОДА Роман Каптелов покликав журналістів на брифінг, щоб пояснити деталі даного тендеру та договору, однак практично ні на одне питання з цього приводу він відповісти не зміг. Лише заявив, що Миколаївська ОДА буде платити не за пости в мережі «Facebook», а за те, що інформаційні повідомлення адміністрації будуть поширюватися в якості реклами з соціальної мережі з охопленням у 170 тисяч осіб.

«Ми порахували, що це найбільш ефективний варіант використання цих грошей», - цитує чиновника сайт news.pn.

За словами Каптєлова, в січні-березні цього року вони провели дослідження, за результатами якого виявилося, що близько 60% жителів мають доступ до інтернету, 17% з них зареєстровані в Facebook і 30% - в YouTube.

У журналістів виникли питання стосовно взагалі необхідності такої трати коштів. На це радник губернатора відповів, що в області негативний імідж і його потрібно таким чином виправляти.

«Миколаївська область, якщо ви подивитеся на ЗМІ, взагалі на інформаційні повідомлення, багато негативу про область, а це - позитивні, ми та область, яка приваблює туристів, ми є областю, яка залучає інвестиції, для цього потрібно ефективне позитивне формування іміджу області», - сказав він. На питання, навіщо платити за розміщення інформації в ЗМІ, якщо ЗМІ безкоштовно повідомляють про діяльність адміністрації, Каптелов відповів, що всеукраїнські ЗМІ пишуть про Миколаївщину тільки тоді, «коли там хтось комусь голову відірвав». Про ефективність витрачання грошей на рекламу в соціальних мережах Каптелов заявив, що «ефективність побачимо після того, як договір буде виконаний».

Політтехнолог Петро Охотін вважає, що важко або навіть неможливо буде відслідкувати, на що витрачаються гроші у Миколаєві.

«В ідеалі треба створити групу людей, які б моніторили всі опубліковані пости, але треба пам'ятати, що реклама у соцмережах таргетована, і цілком ймовірно, що ви, молода людина, віком до 35 років, з міста Миколаєва ніколи її не побачите, а жінці віком 45 років з Вознесенська будуть показувати кожний запис по 5 разів на день», - розповів він.

Загадковості ситуації надає той факт, що жоден з чиновників у Миколаєві не може пояснити, хто прийняв рішення саме так витрачати бюджетні кошти, хто вирішив, що це буде ефективно, як буде контролюватися виконання договору і скільки співробітників працює в ТОВ «Південноукраїнський медіа холдинг».

Останнє питання нам здалося слушним, адже відомо, що на сайті «Херсонські вісті», що насправді виступає у ролі «холдинга», працює декілька випускників місцевого журфаку та дизайнер. Яким чином вони виконають мільйонне замовлення, ми побачимо вже скоро, а поки що пости Миколаївської ОДА збирають по 3 лайки у Facebook, а канал у YouTube містить тільки відео з конкурсів на призначення чиновників, які миколаївцям навряд будуть цікаві.

Сергій Нікітенко, регіональний представник ІМІ у Херсонській області, для сайту МОСТ.Матеріал підготовлено в рамках проекту «Мережа медіа-спостерігачів», який виконує ІМІ за підтримки Freedom House та МЗС Норвегії.

Liked the article?
Help us be even more cool!