«Дуже прикольно “кошмарили” бєлгород»: харківські телеграм-канали про свою роботу під час війни
Жодне харківське медіа не може зрівнятися в Телеграмі з місцевими пабліками за кількістю підписників. Вони тут справді монополісти. Після них — хіба офіційний канал очільника області Олега Синєгубова (майже 129 тисяч). Для порівняння — у Суспільне.Харків, що має найсильнішу серед медіа позицію в цій соцмережі, 98,5 тисяч підписників. Станом на 15 липня маємо такий розподіл уподобань:
Лідер за підписниками «Харьков Life» позиціонує себе як «самый крупный канал Харькова и востока Украины. Только актуальные новости». «Хуйовий Харків» не дає додаткового опису, можливо: покладаючись а те, що є одним з найперших харківських пабліків — канал заснований у 2013 році спочатку в мережі ВКонтакте. Після масштабування «Трухи» й перейменування її в «Труха Украина» з’явився регіональний її представник «Труха Харьков». Наразі він не має таких охоплень, як основний канал з 2,7 мільйонами. Як зазначено в описі, основними темами є «Как живет город-герой во время войны? ?Жёсткие кадры с фронта». Ще один зі старожилів Харкова — «Харьков Live» — існує з 2013-го. Крім присутності в Телеграмі має ще сторінки в Інстаграмі й Фейсбуці, входить у мережу «Новина Live». З різницею у 6000 замикає топ-5 канал ХС — «Хуйова Салтівка». Гіперлокальний паблік набрав підписників у 2022 році, оскільки харків’ян на той момент цікавили новини саме з їх районів, а Салтівка — найбільший житловий масив України.
Стрічки «Хуйового Харків» і «ХС Харків» цілком україномовні, решта спілкується переважно російською, цитуючи державною дописи з офіційних джерел.
«Прильоти», колаборанти, кримінал
Тематика каналів схожа: «прильоти» та їхні наслідки в Харкові й області, зведення про ситуацію на фронті, зокрема Куп’янському напрямку, кримінал і повідомлення про колаборантів, рішення державної та місцевої влади. Також це важливі оголошення для міста: адреси пунктів гуманітарної допомоги чи пункти незламності, зміни в роботі громадського транспорту, повідомлення про контрольовані ДСНС детонування снарядів, відбудову.
Власник «Хуйового Харкова» (на умовах анонімності) в коментарі Інституту масової інформації констатує, що після повномасштабного вторгнення основні теми, як-то міські проблеми, корупція та злочинність, відійшли на другий план й головною стала війна. І це зрозуміло, бо нічна стрічка харківських пабліків виглядає часто так, а область щодня під ворожим вогнем.
Говорячи про кейси в інформаційній протидії ворогу, власник «ХХ» усміхається: «Усе після перемоги. Там дуже цікаво, як ми допомагали нашим службам виявляти навідників і всяких там «ватників». Зараз про це говорити не можу. А так… Свого часу дуже прикольно «кошмарили» бєлгород. Це було потужне ІПСО, причому несанкціоноване ніким, про те, що бєлгород будуть обстрілювати, знищувати й все таке, а потім його й справді стали обстрілювати».
«Хуйовий Харків», як й інші харківські пабліки, виставляють волонтерські збори та заклики доєднуватися до Сил оборони. Чого-чого, а русофобії у висвітленні воєнних подій топовим Телегра-каналам не бракує, і це знаходить підтримку в підписників.
Щодо аудиторії власник «ХХ» констатує, що вона розширилася, канал вийшов на всеукраїнський рівень, тобто його читають не тільки харків'яни чи дотичні до міста люди, а ще пасеться русня. Зміна охоплення також вплинула на вибір тем, тож світови новини з`являються тепер частіше. Така ж тенденція і в інших пабліках, наприклад «Харьков Life» опублікував очікування від саміту НАТО.
А оскільки в Харкові жартували про політику завжди, то без мемів також не обійшлося: Юлія Тимошенко з її заявою про канабіс, Зеленський, що чекає дружину, «дід» Байден та інші. Тривожну військово-кримінальну стрічку адміни розбавляють тезами про незламний Харків, ілюструючи це світлинами або відео. Інформаційними приводами тут можуть стати й веселка, й лисиця в центрі міста, і каченята в Центральному парку.
«Інформація не підтвердилася»
Протягом моніторингу 10-–15 липня контенту топових харківських пабліків проросійських фейків і маніпуляцій не було. Однак часто публікується неверифікована інформація від очевидців. Оперативність тут виноситься на перше місце, що призводить іноди до неповноти чи викривлення фактів. Нагадаємо, інформацію про надзвичайні події, ДТП, завжди варто уточнювати і перевіряти в офіційних джерелах. ІМІ розробив рекомендації щодо використання інформації із соцмереж у журналістських матеріалах.
Для спілкування з аудиторією «Труха Харків» запустили нічний чат, де підписники обговорюють новини чи просто флудять. Як видно з кількості коментарів, це користується попитом. Вони не цензуруються, окрім відверто проросійських.
Щодо рекламних матеріалів, то вони стосуються лише бізнесу. Політичних замовних матеріалів моніторинг не виявив.
Help us be even more cool!