ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІ Подай скаргу

Дні перемоги в Харкові перетворилися на конкурс привітань

03.06.2019, 16:38
Олена Лептуга

Цинічно, але справді 8–9 травня в Харківському регіоні – найбільш «паркетні» свята. З ними можуть конкурувати хіба що День Незалежності. Зі 102 матеріалів, опублікованих з 8 по 10 травня в місцевих медіа («Город Х», Status QuoKharkiv.TodayСайт города ХарьковаАТН, «Накипело», «Объектив», «Городской дозор», Newsroom.kh.uaKharkov.comments.ua), «паркетними» були 54, або 53% від загальної кількості матеріалів. Джинси теж було вдосталь – з-поміж паркетних привітань вона становить 23%.

За сукупною кількістю матеріалів лідирує «Объектив» (20 статей), присвячених Дням примирення й перемоги, найменше таких матеріалів у «Накипело» (3).

Медіа Кількість матеріалів
Объектив 20
Городской дозор 17
sq.com.ua 17
Коментарі.Харків 12
АТН 8
Город Х 8
057.ua 7
newsroom.kh.ua 5
Kharkiv Today 5
Накипело 3

З перемогою місцевих мешканців вітали голова Харківської облдержадміністрації Юлія Світлична (057.ua, «Коментарі.Харків», «Объектив», Status Quo), мер Харкова Геннадій Кернес («Городской дозор», Status Quo), його заступники («Городской дозор») та голови районних адміністрацій («Городской дозор»). Зважаючи на майбутні парламентські вибори активізувалися й загальнонаціональні політики, які вбачають у Харківському регіоні свою цільову аудиторію. Зокрема, це стосується Юрія Бойка (057.ua). Ще в одному матеріалі згадувався Петро Порошенко – «Названо число погибших во Второй мировой войне» (АТН). Обидва матеріали були класичною джинсою.

Якщо відкинути «паркетні» привітання, за форматами всі авторські статті (їхня загальна кількість – 45 матеріалів, або 44%) можна поділити на дві групи – анонси та репортажі. У перших ішлося про розпорядок святкових заходів («Объектив», «Город Х»АТН, «Городской дозор», «Коментарі.Харків») та окремі події, як у статтях  «Сегодня до станции Люботин отправился ретро-поезд (ФОТО, ВИДЕО)» («Городской дозор») чи «В Харькове депутат от "Оппоблока" пытается организовать марш "Бессмертного полка"» (Newsroom.kh.ua).

З репортажами складніше, оскільки цей формат деякі ЗМІ намагалися використати задля того ж «паркету».  Найпоширеніша тема – участь в офіційному покладанні квітів: «Світлична завітала до Харківського університету внутрішніх справ на святкування Дня перемоги» («Коментарі. Харків») чи «У Палаці студентів юридичного університету відбувся концерт, присвячений Дню Перемоги (відео)» («Объектив»), а ще — особисте привітання ветеранів («Городской дозор»).

Скріншот із сайту Status Quo

Авторські матеріали були здебільшого репортажами з Меморіалу слави, де в Харкові традиційно покладають квіти. Так, усі аналізовані медіа написали про сутички, що сталися на Меморіалі між проукраїнськими активістами й представниками так званого «Бессмертного полка». Це були як відеорепортажі («Объектив»), так і короткі текстові новини (наприклад, в АТН).

А от у «Накипело» ця подія взагалі стала єдиною у висвітленні Дня примирення та перемоги: «Возложение цветов на Мемориале: георгиевские ленты и флаги ОУН-УПА», «9 мая в Харькове: георгиевских лент не замеченоДрака на Мемориале в Харькове».

Окремо слід відзначити матеріали пояснювального характеру, наприклад: «Восьмого или девятого мая? Историко-идеологический ликбез» («Город Х»), «День Победы. Вещи, пережившие хозяев, могут много рассказать харьковчанам (фото)» («Город Х») та «В Украине отмечают День памяти и примирения» (Kharkiv Today). Також слід відзначити підбірку інтерв’ю-історій про учасників Другої світової війни від журналістів видання «Город Х»: «Парад победителей в Харькове. Столетний юбиляр декламировал стихи на иностранном языке (фото)», «Парад победителей в Харькове. Хранимый судьбой ветеран танцует и в девяносто пять (фото, видео)» та «Парад победителей в Харькове. Юная девушка мечтала стать учителем, но оказалась на фронте и дошла до Берлина (фото)».


Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО «Інститут масової інформації» та необов’язково відображає думку USAID, уряду США та Internews.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!