ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Близько ₴12 млн планує витратити влада в Миколаєві на власний піар

Висвітлення діяльності в засобах масової інформації для влади є важливим елементом роботи в сучасних умовах. Адже, як кажуть, якщо про подію ніхто не написав – то події не було. 

З іншого боку, це перший рік роботи новообраних Миколаївської обласної та міської рад, а також нещодавно призначеного голови Миколаївської ОДА, а тому виборці зацікавлені в отриманні інформації про ухвалені рішення, заходи, що проводить влада на місцях. Проте нерідкими є факти, коли посадовці, користуючись таким висвітленням своєї діяльності, займаються самопіаром, "перерізають стрічки", роблять політичні заяви тощо.

Щороку місцева влада витрачає мільйони гривень на цю діяльність. Інститут масової інформації запитав у Миколаївських міської та обласної рад, а також Миколаївської обласної державної адміністрації щодо коштів, які вже витрачено або планується витратити у 2021 році саме на висвітлення діяльності міського голови, ОДА, облради, виконавчих органів, постійних комісій рад тощо.

У відповідь на запит у Миколаївській ОДА повідомили, що не мають грошей на висвітлення діяльності, Миколаївська міська рада продовжила термін відповіді через значний обсяг інформації, а облрада повідомила, що бюджетом на ці цілі їй передбачено 1,5 мільйона гривень.

Ми проаналізували рішення рад про бюджети на 2021 рік, а також цільові програми й тендери, що проводяться з надання відповідних послуг медіа з інформування. Загалом, згідно з відповідними програмами та коштами бюджету, міська та обласна ради, а також ОДА планують у 2021 році витратити на свій піар 11,7 мільйона гривень

Спільним для всіх цих органів місцевої влади є те, що всі вони віддали перевагу роботі з рекламними агентствами як посередниками між ними та ЗМІ перед прямими договорами з медіа на висвітлення діяльності.

Миколаївська ОДА: "Висвітлення діяльності" немає, а послуги інформагентств є

У Миколаївській облдержадміністрації повідомили, що бюджетом не передбачено коштів на висвітлення діяльності ОДА, посадових осіб ОДА, голови ОДА за допомогою будь-яких ЗМІ або засобами зовнішньої реклами тощо. 

Проте водночас бюджетом Миколаївської області Управлінню інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Миколаївської ОДА передбачено суму в розмірі 2 мільйони 748 тисяч гривень на "інші заходи у сфері засобів масової інформації".

Управління інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Миколаївської ОДА оголосило тендер на "послуги інформаційних агентств з інформування населення про актуальні питання суспільно-політичного та соціально-економічного життя області через інформаційні агентства, електронні та друковані ЗМІ". Очікувана вартість становить 1 мільйон 378,5 тисячі гривень. Вказаний тендер був оголошений двічі: перший, від 26 лютого, не відбувся, а другий був оголошений 16 березня. Подання пропозицій триває до 2 квітня. Тендер розділено на два лоти – онлайн- та друковані ЗМІ.

Замовник передбачає 956 тисяч гривень на інформування через місцеві онлайн-медіа та 422 тисячі гривень через друковані ЗМІ "про актуальні питання суспільно-політичного та соціально-економічного життя області".

Фактично ж це розміщення пресрелізів про діяльність облдержадміністрації та її керівництва, але через посередника, який укладає з відповідними медіа, обраними посадовцями ОДА договори на розміщення публікацій. Функція посередника – адміністрування тендера та звітування перед управлінням інформдіяльності про розміщені в ЗМІ публікації, які готує пресслужба ОДА. За таким принципом Миколаївська ОДА фактично висвітлює свою діяльність із 2018 року.

У тендерній документації наведено перелік ЗМІ та кількість публікацій, які заплановано розмістити на їхніх сторінках у межах тендера:

  • онлайн-медіа: "Преступности.НЕТ", "Новости-N", "Інше.ТВ", "НикВести", "Свідок.Інфо", "Мой город", "Шиповник";
  • Друковані видання – 28 районних та загальнорегіональних газет у Миколаївській області.
 
 
Оголошений тендер на інформування через інформагентства за відсутності коштів на "висвітлення" в ОДА пояснили тим, що це, на їхню думку, не є висвітленням діяльності адміністрації. 
 

Миколаївська обласна рада: бюджет на піар – 1,5 млн грн

Під час ухвалення бюджету Миколаївської області на 2021 рік питання щодо виділення коштів на висвітлення діяльності обласної ради та ОДА спричинило обурення серед депутатів. 

Зокрема, під час сесії облради, яка відбулася 23 грудня 2020 року, депутат від "Європейської солідарності" Вікторія Москаленко запропонувала замість того, щоб виділяти через Програму підтримки засобів масової інформації на ці заходи 3,5 мільйона гривень, спрямувати їх на доплати лікарям, які борються з COVID-19. Про це повідомляло місцеве видання "НикВести", яке вело пряму трансляцію засідання.

У відповідь на інформаційний запит у Миколаївській обласній раді повідомили, що, відповідно до Програми підтримки засобів масової інформації та забезпечення відкритості діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування на 2017–2021 роки, Миколаївській обласній раді на 2021 рік виділено кошти в сумі 1,5 мільйона гривень.

Станом на 1 березня договори на висвітлення діяльності Миколаївської обласної ради не укладалися, відповідно кошти на вказані послуги не використовувались.

4 березня Миколаївською облрадою оголошено тендер на очікувану вартість 967,2 тисячі гривень щодо надання послуг із висвітлення діяльності обласної ради шляхом розміщення інформаційних повідомлень у засобах масової інформації (телебачення, інтернет-видання, газети, через інформаційне агентство). Проте 22 березня торги було скасовано, оскільки жодної пропозиції на участь не надійшло.

Миколаївська міська рада: цільовою програмою передбачено 7,5 млн грн

Миколаївська міська рада наразі не надала офіційної інформації щодо коштів, виділених на висвітлення діяльності міського голови, виконавчих органів і міської ради та укладених угод. 

Водночас, відповідно до Програми розвитку інформаційно-комунікативної сфери міста Миколаєва на 2021 рік, у розділі "Взаємодія з електронними та друкованими ЗМІ різних форм власності щодо висвітлення діяльності органів місцевого самоврядування відповідно до Закону України "Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації" передбачено фінансування в розмірі 7 мільйонів 524 тисячі 350 гривень, із них: 

  • висвітлення оперативної інформації про діяльність органів місцевого самоврядування міста Миколаєва – 5,8 млн грн;
  • створення та розміщення соціальної реклами, презентаційних відеоматеріалів, спеціальних звітів і репортажів, стрімів з місць резонансних подій, запровадження прямоефірних проєктів тощо – 873,6 тис. грн;
  • внески до статутного капіталу на оновлення технічного обладнання та устаткування, програмного забезпечення, офісного та спеціалізованого ліцензування телерадіокомпанії "МАРТ", засновником якої є Миколаївська міська рада, – 600 тис. грн;
  • забезпечення трансляції засідань міської ради, постійних комісій міської ради, нарад, конференцій, круглих столів тощо – 110 тис. грн;
  • організація та проведення заходів до Дня журналіста України – 69 тис. грн.

Очікувані результати виконання програми: "Забезпечення відкритості, прозорості та підзвітності Миколаївського міського голови, Миколаївської міської ради та її виконавчих органів. Розвиток комунальної телерадіокомпанії шляхом забезпечення належного фінансування її діяльності та матеріально-технічного стану".

Окрім того, бюджетом Миколаєва на 2021 рік у вигляді "внеску до статутного капіталу" передбачено 4,4 мільйона гривень міському комунальному підприємству "Телерадіокомпанія "МАРТ". Під час засідання постійної комісії Миколаївської міської ради з питань бюджету 23 лютого заступник міського голови Андрій Волков повідомив, що вказані кошти будуть спрямовані на оновлення матеріальної бази телеканалу. 

22 березня Виконавчий комітет Миколаївської міської ради оголосив тендер на надання послуг інформаційних агентств щодо висвітлення діяльності Миколаївської міської ради, виконавчого комітету міської ради через газети, телеканали та інтернет-видання Миколаєва на очікувану суму 1 мільйон 470 тисяч гривень, із них:

  • послуги з висвітлення діяльності Миколаївської міської ради – 760,5 тис. грн;
  • послуги з висвітлення діяльності виконавчого комітету Миколаївської міської ради – 710 тис. грн;

Переможець тендера виступатиме посередником між міською владою та обраними ЗМІ, які мають як публікувати пресрелізи, так і виготовляти власні редакційні матеріали – сюжети, репортажі, здійснювати медіасупровід заходів.

Для висвітлення діяльності Миколаївської міської ради та виконкому в межах вказаного тендера обрано муніципальний телеканал "МАРТ" і приватний телеканал "НІС-ТВ", а також інтернет-видання: "НикВести", "Свідок.Інфо", "Преступности.НЕТ", газети "Вечерний Николаев" та "Южная Правда".

 
Наразі триває приймання пропозицій на участь в аукціоні, який очікується 8 квітня.

Катерина Середа, регіональна представниця Інституту масової інформації в Миколаївській області

Матеріал підготовлено в межах проєкту "Мережа медіаспостерігачів", який виконує ІМІ за підтримки Freedom House

Liked the article?
Help us be even more cool!