ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Більшість передруків і мінімум репортерської роботи: чим херсонські сайти тішили читача після свят

Понад 40% новин у херсонських онлайн-ЗМІ скопійовано з інших сайтів, при тому що власний контент становить тільки 5% новин.

Такими є результати моніторингу ІМІ, проведеному з 13 до 17 січня включно.

У процесі моніторингу експерти визначали джерела новин у регіональних онлайн-медіа. Під моніторинг підпали п'ять місцевих сайтів ("ХерсонОнлайн", "Вгору", "Херсонці", "Херсон.net" та 0552.ua): аналізувалися джерела інформації виключно новин зі стрічки цих сайтів. Усього було проаналізовано 708 новин.

За результатами моніторингу, з 10 новин (43%) були передруками з інших місцевих та українських ЗМІ, одна новина – з іноземного ЗМІ. Рекордсменом за кількістю таких матеріалів у стрічці новин став сайт "ХерсонОнлайн", який розмістив 220 новин з посиланням на інші ЗМІ, що становить 62% усіх новин, опублікованих за п'ять днів. Найменше передруків ми зафіксували на сайті "Вгору" – 10% усіх опублікованих новин.

Слід зазначити, що жодної новини, написаної з посиланням на російські ЗМІ чи ЗМІ окупованих територій, зафіксовано не було.

Другим за популярністю джерелом написання новин для досліджуваних сайтів стали пресрелізи. Так, з усієї кількості новин 26% написали не журналісти, а працівники та працівниці пресслужб.

Першість за кількістю повідомлень тримає відділ комунікації Головного управління Нацполіції в Херсонській області. Поліцейські хроніки передруковували в повному обсязі всі сайти, окрім "Херсонців", де за старою традицією Сергій Яновський художньо обробляє повідомлення з поліції, додаючи свої фірмові подробиці. Чого варті тільки заголовки цього метра кримінальних історій Херсонщини: "В огненную купель окунулся сельчанин на Херсонщине" чи "Вбивал жену в пол молотком сельчанин на Херсонщине".

Сайт "Вгору" містив 52% новин з посиланнями на пресрелізи.

Ще 6% новин сайти написали з посиланням на офіційні сайти органів влади, місцевого самоврядування та компаній.

Кількість новин, написаних з посиланням на соціальні мережі та месенджери, зокрема телеграм, і новин без посилань на жодне джерело однакова – по 9%.

І якщо новини, посилаючись на повідомлення в соціальних мережах, пишуть усі сайти приблизно в однаковій кількості, то рекордсменами за кількістю новин без посилань на джерело стали сайти "ХерсонОнлайн" та "Херсон.net". У першого таких новин було 6% загальної кількості, а в другого – 15%.

Водночас зустрічалися навіть новини, написані з посиланням на закриту групу у фейсбуці, в яку ввійти без дозволу модератора, депутата міської ради, неможливо.

богдашеп
Жодних уточнень про цю подію ні того дня, ні пізніше сайт не дав, і взагалі невідомо, чи трапився взагалі цей випадок чи був просто чиєюсь фантазією.

Ну і найцікавіший показник – репортерська робота. Цей класичний вид новинної журналістики не вітається досліджуваними сайтами. Всього 37 новин написали репортери або з посиланням на те, що передає репортер. Це трохи більш ніж 5%, і це надзвичайно низький показник.

Пояснити такі показники можна хіба що довгим виходом місцевих журналістів із затяжних святкових вихідних, коли був дефіцит на новини, який допомагають подолати дописи в соцмережах про поганий рух транспорту, неякісний хліб у супермаркеті та інші "важливі" теми і, звісно, кримінальна хроніка та статистика пожеж. До 40% пресрелізів, які розміщували херсонські журналісти в післясвятковий період, були присвячені саме цим, дуже важливим для читача, темам.

Нікітенко Сергій, регіональний представник ІМІ в Херсонській області

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов'язково відображає думку USAID, уряду США та Internews.

Liked the article?
Help us be even more cool!