ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Більшість передруків і мінімум репортерської роботи: чим херсонські сайти тішили читача після свят

Понад 40% новин у херсонських онлайн-ЗМІ скопійовано з інших сайтів, при тому що власний контент становить тільки 5% новин.

Такими є результати моніторингу ІМІ, проведеному з 13 до 17 січня включно.

У процесі моніторингу експерти визначали джерела новин у регіональних онлайн-медіа. Під моніторинг підпали п'ять місцевих сайтів ("ХерсонОнлайн", "Вгору", "Херсонці", "Херсон.net" та 0552.ua): аналізувалися джерела інформації виключно новин зі стрічки цих сайтів. Усього було проаналізовано 708 новин.

За результатами моніторингу, з 10 новин (43%) були передруками з інших місцевих та українських ЗМІ, одна новина – з іноземного ЗМІ. Рекордсменом за кількістю таких матеріалів у стрічці новин став сайт "ХерсонОнлайн", який розмістив 220 новин з посиланням на інші ЗМІ, що становить 62% усіх новин, опублікованих за п'ять днів. Найменше передруків ми зафіксували на сайті "Вгору" – 10% усіх опублікованих новин.

Слід зазначити, що жодної новини, написаної з посиланням на російські ЗМІ чи ЗМІ окупованих територій, зафіксовано не було.

Другим за популярністю джерелом написання новин для досліджуваних сайтів стали пресрелізи. Так, з усієї кількості новин 26% написали не журналісти, а працівники та працівниці пресслужб.

Першість за кількістю повідомлень тримає відділ комунікації Головного управління Нацполіції в Херсонській області. Поліцейські хроніки передруковували в повному обсязі всі сайти, окрім "Херсонців", де за старою традицією Сергій Яновський художньо обробляє повідомлення з поліції, додаючи свої фірмові подробиці. Чого варті тільки заголовки цього метра кримінальних історій Херсонщини: "В огненную купель окунулся сельчанин на Херсонщине" чи "Вбивал жену в пол молотком сельчанин на Херсонщине".

Сайт "Вгору" містив 52% новин з посиланнями на пресрелізи.

Ще 6% новин сайти написали з посиланням на офіційні сайти органів влади, місцевого самоврядування та компаній.

Кількість новин, написаних з посиланням на соціальні мережі та месенджери, зокрема телеграм, і новин без посилань на жодне джерело однакова – по 9%.

І якщо новини, посилаючись на повідомлення в соціальних мережах, пишуть усі сайти приблизно в однаковій кількості, то рекордсменами за кількістю новин без посилань на джерело стали сайти "ХерсонОнлайн" та "Херсон.net". У першого таких новин було 6% загальної кількості, а в другого – 15%.

Водночас зустрічалися навіть новини, написані з посиланням на закриту групу у фейсбуці, в яку ввійти без дозволу модератора, депутата міської ради, неможливо.

богдашеп
Жодних уточнень про цю подію ні того дня, ні пізніше сайт не дав, і взагалі невідомо, чи трапився взагалі цей випадок чи був просто чиєюсь фантазією.

Ну і найцікавіший показник – репортерська робота. Цей класичний вид новинної журналістики не вітається досліджуваними сайтами. Всього 37 новин написали репортери або з посиланням на те, що передає репортер. Це трохи більш ніж 5%, і це надзвичайно низький показник.

Пояснити такі показники можна хіба що довгим виходом місцевих журналістів із затяжних святкових вихідних, коли був дефіцит на новини, який допомагають подолати дописи в соцмережах про поганий рух транспорту, неякісний хліб у супермаркеті та інші "важливі" теми і, звісно, кримінальна хроніка та статистика пожеж. До 40% пресрелізів, які розміщували херсонські журналісти в післясвятковий період, були присвячені саме цим, дуже важливим для читача, темам.

Нікітенко Сергій, регіональний представник ІМІ в Херсонській області

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов'язково відображає думку USAID, уряду США та Internews.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!
Хочете дізнаватися першими про нові дослідження інституту масової інформації? Підпишіться на розсилку!
Дякуємо за підписку!