ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

За журналістським заробітком далеко не ходи

16.10.2015, 12:28

Читати інтернет-видання та газети Івано-Франківська все одно, що заглядати у передвиборчу програму партій.

Як не боляче про це говорити, журналісти нашого міста пишуть мало власної  аналітики, де б без замовленої інформації, можна було зрозуміти та проаналізувати виборчі перипетії та хто є хто серед кандидатів. Адже більшість місцевих видань уже належать певним політичним силам, або ж були створені спеціально «під вибори».

Найгірше те, що населення читаючи ці сайти та газети, зомбується  неперевіреною, скопійованою  чи замовленою інформацією. Тим самим на фоні нав’язаних думок, ставить ярлики та звинувачує чесних людей. Гірко і те, що більшість інформації про неправомірну діяльність партій та кандидатів франківські журналісти копіюють у інших, наперед посилаючись на них, не роблячи власного розслідування та аналітики.

За останній тиждень з’являється рубрика - “на правах політичної реклами”, та говорити про те, що вона наперед не оплчена, тим не менше, не випадає також.  Що ж, незалежна журналістика не в моді. А альтернативи поки немає.

Розповім про те, що не озброєним оком читається на основних  інформаційних інтернет-порталах міста, відкриваючи їх, а саме на Фіртці, Курсі, Галці та Станіславському ТВ, та у газетах Західний Кур’єр, “Репортер, Галицький Кореспондент.

Рекордсменом-замовником джинси виступає УКРОП та їхній політичний лідер Олександр Шевченко, котрі про свої заслуги сповіщають чи не у кожному ЗМІ міста. Друге місце у друкованих виданнях - за БПП “Солідарність” та “Самопоміччю”, в інтернет-виданнях друге місце  розділяє також ВОЛЯ. Про СВОБОДу,  Народний Контроль чи Наш Край - пишуть рідко, як правило, ЗМІ спеціально створені даною політичною силою.

 

Фіртка в город

На сторінці онлайн-видання Фірка, головним редактором якого є керівник міського осередку УКРОП, Олег Головенський, не озброєним оком можна помітити прихильність журналістів до цієї політичної сили, мабуть, і без про плачених чи замовлених матеріалів.

             

Наявність попередньої інформації про те, хто «швидше за все виграє» чи «вже - перший», несвідомо наштовхує читача на думку, що саме за цю людину потрібно віддати свій голос, адже «експерти» певні свого прогнозу, іншого варіанту немає.

 

 

Курсуємо на волю

На сайті інтернет-видання КУРС зустріти піар присвячений УКРОПу чи Шевченку практично не можливо, зате простежується тенденція до «похвали» політичної партії ВОЛЯ та БПП «Солідарність».

 

Що, безумовно, втішає, так це те, що з початком жовтня, в пік передвиборчих перегонів, на КУРСі зявляється рубрика, чи скоріше підпис під статтями “політична агітація” та “політична реклама”.

 

           

 

Свободу галці

Галка - електронна інформаційно-пізнавальна газета, шеф-редактором якої є Вадим Войтик, голова ЄРЦ. Сайт орієнтований на “оспівування”  однієї політичної сили – Свободи. На самому ж сайті знаходимо окремі графи з інформацією про те, що для міста роблять свободівці, зокрема комунальні заслуги. Взагалі складається враження, що Галка – це сайт політичної партії, наповнений похвалами  Руслана Марцінківа, розбавлений буденними новинами та замовленими матеріалами на конкурентів.

 

Не поскупились з критикою , зокрема на Олександра Шевченка.

         

Контролюймо народ!

Окремої уваги, на мою думку, вимагає Станіславське ТВ, спеціально створене під вибори, яке після, можливо, щезне так швидко, як і з’явилось. Банер Народного контролю з’являється швидше, чим вся решта наповненість сайту. Корнієнко Андрій з усіх сторін  запевняє, що альтернативи йому немає.

 

Цікавою тенденцією стало трактування одних й тих самих слів, сказаних головою КВУ Івано-Франківської області, Лисюком Максимом. Найважливішу роль тут відіграють заголовки статей. Журналісти розуміють, що далі шапки більшість людей не читає, тому саме вона й формує основну думку виборця про партію та певного кандидата. При цьому Галка цієї інформації не опублікувала взагалі.

    

Партійний кіоск

Найбільш читаними газетами в Івано-Франківську є Репортер, Галицький Кореспондент та Західний Курєр. При цьому вони працюють і  в інтернет просторі. Проаналізувавши, сторінки цих  друкованих видань за період вересня, уже помічається просування джинси. До прикладу, усі три газети стабільно піарять УКРОП та Самопоміч, часом БПП. Здебільшого такі статті виходять у світ без конкретного автора, або з підписом вигаданого журналіста. І тільки на початку жовтня у Репортері, зокрема, знаходимо рубрику - “на правах реклами”.

Так, не поскупився УКРОП на піар ще 3 вересня, опублікувавши ідентичну статтю про бійця АТО Тараса Бугаєнка, який вирішив іти в депутати у списках “патріотів”. Що цікаво, ні Репортер, ні Галицький Кореспондент особи інтерв’юера не уточнює, лише Західний Кур’єр підписує статтю іменем вигаданої Марії Лутчин, котра на даний час є авторкою  лише цього матеріалу.

 

            

 

 

Галицький Кореспондент, як на сторінках газетних, так і в інтернет-мережі публікує матеріали, присвячені ВОЛІ, зокрема:

 

 

Часом про себе заявляє Солідарність та УКРОП.  Як уже зрозуміло, подібні інтерв’ю публікуються з відсутністю конкретного автора.

 

Сторінки Західного Кур’єру буквально просочені політичною джинсою. Тут і матеріали для УКРОПу, і для БПП, і для Самопомічі.  Зокрема, основними благодійниками та новаторами, виступають кандидати в мери від цих політичних сил.

 

Як вже згадувалось, Репортер вчинив хитро, як і КУРС, підписавши джинсові матеріали політичною рекламою, за що, однак, партії теж  платять.

 

Що ж, писемна журналістика Івано-Франківська залишається залежною від брудних політичних грошей. На жаль, не всі мешканці міста це розуміють. Оскільки, альтернативи немає, порадити можу єдине - читайте, моніторте усі інформаційні портали міста, аналізуйте подану на них інформацію самостійно і тоді, можливо, вдастся знайти золоту серединку у політичних перепетіях, звинуваченнях та виправданнях, опублікованих франківськими акулами пера.

       

Використані матеріали:

  1. інтернет-видання Фіртка
  2. інтернет-видання КУРС
  3. інтернет-видання Галка
  4. інтернет-видання Станіславське ТВ
  5. інтернет-видання Галицький Кореспондент
  6. газета Галицький Кореспондент, тираж 18300 примірників. Регіон розповсюдження м.Івано-Франківськ, Івано-Франківська обл.. Використані матеріали з: № 36 3 вересня 2015, № 37 10 вересня 2015, №39 24 вересня 2015, №40 1 жовтня 2015
  7. газета Репортер, тираж 18100 примірників. Регіон розповсюдження м.Івано-Франківськ, Івано-Франківська обл.. Використані матеріали з: № 36 3 вересня 2015, №39 24 вересня 2015, № 40 1 жовтня 2015
  8. газета Західний Кур’єр, тираж 19150 примірників. Регіон розповсюдження м.Івано-Франківськ, Івано-Франківська обл.. Використані матеріали з: № 36 3 вересня 2015, №38 17 вересня 2015, №39  24 вересня 2015, №40 1 жовтня 2015, 

 

Наталя Федоришин, м. Івано-Франківськ, для конкурсу "Лови джинсу".

Liked the article?
Help us be even more cool!