ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Влада програла інформаційну війну з Майданом, бо звикла діяти застарілими совковими методами — Романюк

13.12.2013, 20:28

Влада абсолютно програє інформаційну війну з ситуацією із Майданом, оскільки у неї відсутнє розуміння інформаційної політики й інформаційного поля. Про це в коментарі Тиждень.ua заявила виконавчий директор Інституту масової інформації і представник міжнародної організації «Репортери без кордонів» в Україні Оксана Романюк.

«У влади немає розуміння, що таке інформаційна політика й інформаційне поле, стратегічна комунікація у сучасному світі, тому вона абсолютно програє інформаційну війну у ситуації з Майданом», – вважає Романюк.

За її словами, це стало абсолютно чітко зрозуміло 30 листопада, «коли розпочалася навала інформації в інтернет-ЗМі й соцмережах».

«Дуже важливо, що люди мали можливість порівняти повідомлення в інтернет-ЗМі із реальною ситуацією, могли бачити все на власні очі. Після інформації в інтернет-ЗМІ телеканалам вже не було сенсу якось викривлювати інформацію. А після новин на таких потужних джерелах інформації, як «Інтер», «1+1», що подавали новини з Майдану об’єктивно, телемарафон на Першому національному, виглядав смішно і принизив тих журналістів, які його робили», – зауважує медіаксперт.

На думку Романюк, є дві основні причини, завдяки яким влада програла інформаційну війну.

«Перша – це відсутність розуміння, що таке є інформаційна політика, і як її треба проводити, здійснювати. Влада звикла силою насаджувати інформацію або пресувати її, а насправді потрібно працювати з аудиторією, застосовувати інші методи, як це робиться у розвинених країнах», – наголошує медіаксперт.

За її словами, у сучасному світі «дуже важко приховати інформацію, тому інформаційна політика повинна будуватись розумно».

«Згадаймо, Україна вклала мільйони у покращення іміджу України в закордонних ЗМІ, але це покращення зводилося до розміщення статей на правах реклами. І це настільки застаріло, совково і смішно. Замість того, щоб організувати приїзд відомих українців, які могли б привернути увагу до нашої держави, вдатись до інших методів», – зазначає Романюк.

Друга причина, чому влада програла інформаційну війну, полягає у тому, що сподівання власників більшості медіа збігаються із сподіваннями Майдану.

«Зараз медіаринок України становить такий собі оркестр, у якому є кілька гравців-медіавласників із своїм інтересом. І хоча протягом 2013 відбулася різка зміна конфігурацій медіаринку (створення чотирьох нових медіахолдингів, які асоціюються з Сергієм Арбузовим і Сергієм Курченком, тобто прямо асоційовані із Сім’єю), не варто забувати таких гравців, як Ігор Коломойський, Рінат Ахметов, Віктор Пінчук. А вони абсолютно не зацікавлені в інтеграції з Росією, а зацікавлені в захисті своїх активів, тим більше їхні власні інтереси більше збігаються із сподіваннями Майдану», – наголошує медіаексперт.

Проте, за словами Романюк, зараз ми спостерігаємо інформаційний наступ із Російської Федерації, «адже багато новин, які передає Росія, вони абсолютно викривлені».

«А росіяни цьому вірять, тому що, на відміну від України, де люди бачать усе на власні очі і мають доступ до інших джерел інформації, у Росії людям важко перевірити інформацію, – зазначає експерт і додає: З іншого боку, в Україні присутні іноземні кореспонденти, які висвітлюють події на Майдані згідно із західними журналістськими стандартами».

Як повідомлялось, на думку експерта з інтернет-комунікацій Максима Саваневського, влада начисто програла інтернет-простір Євромайдану. 

Liked the article?
Help us be even more cool!