ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

«Суспільно корисна» джинса?

24.03.2016, 13:51

Попри розвиненість рекламного ринку, ніша зарезервована друкованими ЗМІ під заказуху, незмінно заповнюється. У лютому вона мала відтінок «соціально значимої», турботливої і теплої в стосунку до народу, залишаючи рекламі бути насухо витиснутою або навпаки виклично гламурною. Перед у цьому змаганні за найбільш турботливих ведуть державні структури, приміром, Міністерство соцполітики, яке активно «джинсувало» ще за керівництва ним Наталкою Королевською, нині продовжує це робити і при цілком «демократичному» Павлові Розенкові. Приміром, у «Фактах» за 26 лютого розміщено матеріал з приводу субсидії з коментарем самого міністра Павла Розенка, а також неназваними «спеціалістами» міністерства.

Так само розжовується механізм отримання субсидії у газеті «КП в Украине» (так тепер після декомунізації охрестила себе «Комсомолка»). У випуску за 25 лютого під рубрикою «Факт» ця тема представлена у формі розвінчання трьох міфів про субсидії: 1) ніби треба використати весь об’єм послуг, на який призначено субсидію; 2) чим більше витрачаєш, тим вища субсидія.

Піклується про населення, розміщуючи свою джинсу, і Фонд соціального страхування від нещасливих випадків на виробництві та професійних захворювань: в газеті «Сегодня» в рубриці «Официально» розповідається про те, хто, де і коли постраждав за останній рік, згадана позитивна динаміка зменшення професійного травматизму, як теж, звісно, заклик страхуватися. У «КП в Украине» від 24 лютого Фонд вирішив взяти бика за роги, ошелешивши заголовком «Чем болеют аграрии Украины», немовби всі фермери є палкими читачами «комсомолки» і відразу побіжать страхуватися, начитавшись жахів про власні професійні хвороби.

Компанія АСКА в «Сегодня» пропонує свою програму КАСКО зі страхування авто, а в «Вестях» в джинсовій рубриці «Актуально» ще один фонд – Фонд гарантування вкладів фізичних осіб розповідає, «Как купить имущество неплатежеспособных банков».

Піклуються про людей і політики: у майже корпоративній газеті для Опоблоку «Сегодня» в рубриці «Актуально» 26 лютого Михайло Папієв вимагає запровадити мораторій на підвищення комунальних платежів в 2016 році. В «КП в Украине» «актуальним» натомість є піар кредитів різного плану від банку Рината Ахметова ПУМБ, у вигляді відповідей «ведучого рубрики», не мало не багато голови правління банку Сергія Черненка.

Також «суспільно корисною» джинсою можна визнати інформацію в КП від «Київгазу», який повідомляє про проведені в столичних школах лекції, як безпечно користуватися газовим плитами (теж «Актуально», під такою рубрикацією зазвичай ховається замовний матеріал).

Утім, розпачливі звернення через пресу до Президента з приводу небезпеки рейдерства і залякування киян, що з компанією може щось статися і від цього вони постраждають, наводить на думку інші причини.

Вболіванням про народ, інакше не назвеш, є джинса від компанії шоколадних батончиків «Марс-Україна», яка визнала, що вилучає з реалізації серію продуктів, вироблених на голландській фабриці компанії в період з 5 грудня по 18 січня, оскільки в ній були використані несертифіковані інгредієнти. Вилучає, Карл (!) і про це повідомляє у статті, над якою боїться написати слово «реклама», бо ж це ніби антиреклама, хоч і похвальна! Платить за це більші гроші, ніж за офіційну рекламу (рубрика «Новости компаний»), бо хоче виглядати по-європейськи «ближчою до покупця».

   У телепрограмі «Сегодня» 25 лютого в рубриці «PR», затесалася неналежно маркована реклама навчання   в Національному фармацевтичному університеті, у радянському стилі з портретом ректора, ну як же без нього,

а також під також рубрикою проходить реклама ліків від сірчаної пробки у вухах (прикметно, що в КП і «Вестях» подібне повідомлення виглядає вже як «Реклама»  – «Чем заменить ватную палочку»).

У «Вестях» «Домостроительная компания №7» намагається довести, що вона веде законну забудову в Голосіївському р-ні Києва, провайдер Воля в екс-Комсомолці розповідає про запуск дитячого телеканалу, а Віктор Уколов в ахметівській «Сегодня» чомусь за гроші піарить власну статтю про процес знаходження і покарання причетних до убивства Небесної сотні.

Найулюбленіша «піклувальна» джинса в «Газеті по-українськи», там для неї передбачені рубрики «Турбота» і «Порада», до яких потрапляють і державні лікарні, і приватні клініки, і народні лікарі-самоуки. У номері від 26 лютого маємо піар карпатського санаторію «Медобори», вертобролога з Житомирщини (з номерком телефону) і Міжнародного центру нейрохірургії. Не думайте, що це все отак от просто суха неналежно маркована реклама, це журналістські матеріали, скеровані на цікаво-змістовне розкриття матеріалу, з залученням справжніх героїв, не вигаданих хворою уявою. А заголовки, думаю їх треба збирати. Почнемо з цього, після якого хочеться зняти психологічний трилер про Міжнародний центр нейрохірургії: «Ірина бачила все через пелену, ніби перед очима брудне скло». Як?

А якщо серйозно, то цей невеликий зріз показує, що процеси з найрізноманітніших сфер життя українського суспільства не готові здійснити один короткий крок, - відкритися. Адже коли їх прихований нібито статус бачить медіа-експерт, де гарантія, що їх так само не побачить простий читач? Навіщо дурити всіх, а найперше себе самого, нехай навіть з найблагішими намірами?

Текст: Роман Кабачій, ІМІ

Liked the article?
Help us be even more cool!