ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Як робити матеріал про вакцини

25.01.2021, 10:03
Фото – magazinhayati.com
Фото – magazinhayati.com

1. Перед тим як повідомляти інформацію щодо вакцин чи вакцинації, переконайтеся в її достовірності. Простежте першоджерело інформації та перевірте його надійність. 

2. Якщо це дослідження, переконайтеся, що його проводила авторитетна установа, а результати подано коректно. Ви маєте чітко вказати, яка саме наукова установа провела відповідні дослідження та коли.

3. Вакцинація є вузькоспеціалізованою темою, в якій зазвичай журналіст не є експертом. Тому задля уникнення неточностей у термінології варто проконсультуватися з експертом. Так само варто показати експерту переклад матеріалу, що містить специфічну термінологію.

4. Подавайте матеріал зрозумілою для людей мовою. Уникайте наукових жаргонізмів та не перевантажуйте тексту незрозумілою термінологією. Всі нові специфічні наукові терміни потрібно розшифрувати й пояснити. 

5. У темі про вакцини особливо важливо, щоб заголовок тексту відповідав його суті. Не допускайте спотворень у заголовку. Спрощення або некоректне узагальнення в назві може викривити й навіть нівелювати суть новини.

6. В інформаційних повідомленнях емоційна лексика припустима лише в цитатах. Якщо сенс матеріалу без емоційної цитати лишається незмінним, варто таку цитату прибрати. 

7. Уникайте зображень та відео із засмученими або стривоженими людьми, дітьми, що плачуть під час щеплення.  

8. Дуже обережно потрібно працювати з темою “смерті через вакцинацію”. Якщо ви проводитимете такі паралелі, виноситимете це в заголовки, не маючи досить підтверджень, це буде маніпуляцією. 

9. Простежте, щоб у матеріалі, що стосується вакцин та вакцинації, було чітко зазначено вид вакцини та як вона діє (жива, РНК, білок тощо), на якій стадії випробування перебуває, чи рекомендована ВООЗ, чи зареєстрована, а також її ефективність у відсотках.

10. Не акцентуйте уваги на ефективності препарату в боротьбі з хворобою, якщо клінічні дослідження досі тривають (або їх узагалі ще не проведено. Ефективність лікування вибірки у 20 осіб не є показовою).

11. Доповнюйте свої матеріали статистичними даними, це суттєво доповнить матеріал. Зверніть увагу на цифри та великі дані. Вони можуть бути новою темою для  матеріалів.

12. Стежте за соцопитуваннями. Цифри дадуть розуміння настроїв населення та того, що непокоїть людей щодо вакцини. Для вас такі цифри можуть дати ідеї для матеріалів. Наприклад, покажуть пробіли в проінформованості населення щодо вакцин.

13. На що ще варто звернути увагу:

  • на різницю між виробниками вакцини;
  • на різницю між ефективністю; 
  • на терміни й умови зберігання вакцини. 

14. Стежте за тим, що і як пишуть іноземні журналісти про вакцинацію. Часто в них можуть бути найновіші дані щодо досліджень і результатів вакцинації.

15. Навчайтеся: залучайтеся до проходження курсів від іноземних лекторів для кращого розуміння теми

16. У написанні матеріалів про вакцини та вакцинацію використовуйте конструктивний підхід. Можна підготувати матеріали для читачів з відповідями, які найбільше хвилюють людей, що збираються робити щеплення: коли можна повернутися до нормального життя після щеплення? яких методів та засобів індивідуального захисту (маска, рукавички, антисептик, соціальна дистанція) необхідно дотримуватися після вакцинації? чи боляче робити щеплення, а також які наслідки можна очікувати? чи змінить щеплення ДНК / гени людей?

17. Не робіть вакцини панацеєю. Наголошуйте, що дистанція, маски, гігієна лишаються першочерговими й після щеплення.

Матеріал підготовлено за підтримки Міжнародного фонду "Відродження" у межах проєкту "Мобілізація зусиль для вирішення викликів у медіасфері України". Матеріал відбиває позицію авторів і необов’язково збігається з позицією Міжнародного фонду "Відродження".

Liked the article?
Help us be even more cool!