Як правильно висвітлювати ситуацію із захворюванням на кір? Рекомендації для ЗМІ
1. Пам’ятайте про баланс і неупередженість
Деякі ЗМІ оприлюднили матеріали про причетність одного цирку до розповсюдження захворювання на кір. Однак у частині матеріалів бракувало точки зору цирку (тобто було порушено баланс). Це дало змогу менеджменту цирку заявити про замовність цих матеріалів та про спрямовану інформаційну атаку на установу. Експерти ІМІ підтверджують наявність в інформаційному просторі незбалансованих матеріалів, проте чіткої інформаційної атаки в цьому не вбачають, оскільки ЗМІ досить охоче оприлюднювали і позицію цирку після його офіційної заяви.
2. Використовуйте тільки достовірні джерела інформації, а не соцмережі
Першоджерелом інформації про причетність цирку до розповсюдження патогену стали дописи у соціальній мережі Фейсбук від нібито батьків постраждалих дітей. Деякі ЗМІ оприлюднили цю інформацію без перевірки і навіть не сконтактували з авторами дописів у ФБ. Експерти ІМІ вчергове вказують на низький рівень достовірності соцмереж у якості джерел інформації і про необхідність обов'язково уточнення і перевірки такої інформації.
3. Закривайте обличчя хворих дітей, якщо треба проілюструвати матеріал
Оприлюднення фото дітей та підлітків може порушувати відразу дві етичні норми журналістики - це авторське право та заборона оприлюднення фото дітей без згоди батьків чи офіційних опікунів.
4. Уникайте емоційності і оціночних суджень, щоб не підвищувати градус паніки в суспільстві
Надмірна емоційність у висвітленні теми може призвести до агресії проти батьків, які не прививають своїх дітей, або ж самих непривитих дітей у дитячих колективах, що може негативно відобразитись на їх емоційному стані.
5. Шукайте коментарі експертів та беріть коментарі в офіційних структур
Журналісти не можуть бути експертами в усіх темах, які вони висвітлюють. Тому при висвітленні таких вузькоспеціалізованих тем, як медицина, варто залучати спеціалістів у цій темі. Крім того, завжди варто пам’ятати про самоосвіту, якщо ви системно висвітлюєте вузькоспеціалізовану тему.
Help us be even more cool!