ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Як можна оскаржити ненадання інформації. Способи оскарження?

14.05.2012, 01:52
 Адміністративний

Адміністративне оскарження - скарга до керівника розпорядника інформації або вищестоячого органу.

КОМЕНТАР! Скарга розглядається протягом місяця, а та, яка потребує термінового розгляду – негайно, але не пізніше 15 днів. Закон «Про звернення громадян» передбачає, що до скарги додаються наявні у громадянина рішення або копії рішень, які приймалися за його зверненням раніше, а також інші документи, необхідні для розгляду скарги, які після її розгляду повертаються громадянину.

Скарга до прокуратури

Закон дав прокурору право реагувати на порушення прав людини. На порушення права на доступ до інформації прокурор має право винести протест, припис подання, що призупиняє дію акту та зобов’язує орган усунути порушення. Також прокурор має право скласти протокол про адміністративне правопорушення (статтею 212-3 Кодексу про адміністративні правопорушення передбачено відповідальність за неправомірну відмову у наданні інформації, несвоєчасне або неповне надання інформації, надання інформації, що не відповідає дійсності). 

Якщо є достатні ознаки правопорушення, прокурор складає протокол і передає справу до місцевого загального суду. Прокурор доводить факт порушення конкретною фізичною особою – посадовою особою розпорядника інформації. Якщо вина відповідача доведена, суд накладає адміністративне стягнення, проте, в даному випадку до компетенції суду не належить відновлення порушеного права, для цього потрібно подавати заяву в суд.

 

Судове оскарження

Відповідачем у даній справі можуть бути не лише суб’єкти владних повноважень, а й приватні особи, оскільки мова йде про публічно правові відносини. Обов’язок доведення обставин справи лежить на позивачеві, тоді як обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову

Строки оскарження: для звернення до суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється 6-місячний строк, який обчислюється з дня, коли ви дізналися (наприклад, отримала відмову в задоволенні запиту) або мали дізнатися (наприклад, дата оприлюднення нормативно-правого акта, що оскаржується) про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Вимоги, які може містити адміністративний позов

 1) скасування рішення індивідуально-правового характеру або визнання нечинним нормативно-правового акта розпорядника - повністю чи окремих його положень (наприклад, визнання нечинним акта про визначення переліку відомостей, що становлять службову інформацію; скасування рішення про відмову в наданні інформації за запитом);

 2) зобов'язання розпорядника прийняти рішення або вчинити певні дії (наприклад, зобов’язання розпорядника оприлюднити інформацію;

 3) зобов'язання розпорядника утриматися від вчинення певних дій (наприклад, зобов’язання розпорядника, який поширив конфіденційну інформацію про особу, утриматися від дальшого надання такої інформації – за позовом особи, якої ця інформація стосується);

 4) стягнення з розпорядника - суб'єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, завданої його незаконним рішенням, дією або бездіяльністю

 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) розпорядника (наприклад, встановлення, що суб’єкт є належним розпорядником для розгляду інформаційного запиту).

Ви маєте право на відшкодування моральної та матеріальної шкоди.

 

Liked the article?
Help us be even more cool!