Як незалежні медіа можуть переконати бізнес інвестувати в рекламу та підвищити довіру до своєї аудиторії – про це говорили на онлайн-тренінгу “Як заробляти на рекламі, коли “тебе не купують”, який відбувся 11 вересня в регіональному хабі Інституту масової інформації (ІМІ) “Медіабаза Слов’янськ”.
Спікерка Таїсія Гармаш, експертка з продажів і фандрейзингу з більш ніж десятирічним досвідом керівництва відділом продажів у медіа, поділилася практичними стратегіями монетизації та роботи із запереченнями клієнтів. Вона розповіла, як ефективно будувати довіру до аудиторії, підвищувати цінність редакції для рекламодавців і працювати з різними форматами реклами, навіть коли бізнес “не купує”.
Продавати не формат, а увагу
“Ми продаємо увагу аудиторії”, – наголосила тренерка. Саме якісний контент і точне знання своїх читачів створюють цінність для рекламодавця. Тому редакціям варто документувати дані про аудиторію (демографію, інтереси, джерела трафіку) у медіакітах і робити їх доступними на сайті та в соцмережах. Це формує прозорість і підвищує довіру.

Як відповідати на заперечення
Рекламодавці часто кажуть: “бюджет уже розподілено”, “ми рекламуємося самостійно”, “реклама не працює”, “хороший товар не потребує реклами”. Учасники тренінгу поділилися власним досвідом, а Таїсія Гармаш допомагала знаходити ефективні відповіді.
Так, Галина Максимчук, редакторка видання “Район.in.ua”, зазначила, що підприємці часто самостійно запускають рекламу у фейсбуку. Її підхід – показати переваги аудиторії медіа та запропонувати різні формати інтеграцій.
Ольга Лабжинська, яка працює у відділі реклами видання “Інтент”, розповіла про аргумент “сарафанного радіо”. Таїсія Гармаш порадила пояснювати: “Сарафан” неможливо виміряти, а в медіа є чіткі дані про охоплення й аналітика”.

Довіра як основа співпраці
“Купують у нас тільки тоді, коли довіряють”, – підкреслила тренерка. Довіру формують якісний контент, прозора комунікація, зрозуміла редакційна політика та приклади успішних кейсів. Варто показувати команду, ділитися контактами й фотографіями журналістів, пояснювати принципи роботи. Це допомагає аудиторії та бізнесу бачити в медіа професійного й відкритого партнера.
Як підсумувала зустріч Таїсія Гармаш, навіть у кризових умовах незалежні редакції можуть заробляти на рекламі. Ключ до цього – добре знати свою аудиторію, чітко показувати результати та послідовно вибудовувати довіру з бізнесом.

Комунікаційна менеджерка ГО “Має Сенс” Варвара Вербицька